• t0va

"anonyma" vagnmissbrukare

Jag är nog på god väg ner till er i "träsket", tur att ekonomin sätter stopp ibland men jag porrsurfar ofta. 

Sonen är 6månader snart och vi köpte en emmaljunga nitro åt honom, men sen fyndade jag en liggkorg och en annan sittdel, den sittdelen används dagligen den vi köpte är sovdel emellanåt. Sen har vi en paraplyvagn vi fått av ett par av mina vänner och sen en gammal sittvagn hos mina föräldrar.

Jag går igång på att få göra fynd på tex. blocket och sen gå igenom och fixa till det som inte är helt ok och ha gjort ett ordentligt fynd. Den sittdelen jag köpte nu kostade 300kr men efter lite kärlek så är den i kanonskick. Korgen kostade också 300 men jag sålde för 700... då kunde sambon inte säga något om mina vagninköp :D

Fast han suckar varje gång vi kommer in i en babyaffär och sonen ska provsitta.  

• t0va
    Alexis mamma skrev 2011-02-15 21:40:38 följande:
    fler som köpt o sålt vagnar "bara" för att tjäna en hacka på det, eller har alla använt sina vagnar? Jag har köpt en del på ebay i tyskland, en del har jag använt ett tag, en del har jag sålt direkt... även köpt en scooter o fixat ill o sålt, fast jag var bra sugen på att behålla den till lilleman när den blev så fin :) Men jag ska kolla in en kronan ist när d blir dags :)
    Liggdelen köpte jag mest för att den var så billig och kunde tjäna 400kr på när jag sålde vidare. Hade vi haft lite pengar över skulle jag nog fyndat mer och sålt. Jag fyndar och säljer det mesta vi behöver åt sonen, sängen sålde jag precis och gjorde vinst på 400kr. 

Jag gillar att meka och fixa så det hade inte varit helt fel att köpa vagnar fixa och sen sälja.  
  • t0va
    Tröttimössan skrev 2011-02-16 15:18:40 följande:
    Jag har en sitty från ca 98 som jag håller på att klä om, och en Brio Ideal från 96 som är i nyskick i marin. Och en Teutonia Timmy 05 och en Primus 05 i samma färg så man kan ha  sama tillbehör till båda oxå helt i nyskick. Alla är begagnade köpta från Blocket. Har oxå haft en äldre vagn av okänt märke och en Mistral 04 som jag har skänkt/sålt.
    MEN inga barn än :-S Fick mf igen i söndags... Jobbar vidare på bäbisverkstaden medans jag rår om min lilla vagnpark. Älskar barnvagnar!!!! {#emotions_dlg.flower}

Kul att läsa om era "laster"
    Hoppas det går er väg snart. 

Jag har ju bara ett chassi hemma och 2 sittdelar och funderar nu på villken jag ska ta med imorgon när vi åker. Är ju jättesvårt val... funderar på om vi ska ta med bägge... Sonen sover i sin vagn och i den ergonomiska sittdelen men han har på den senaste tiden börjat försöka vända sig på sidan när han sover så jag funderar på om den vanliga sittdelen är skönare för honom då, men den sitter han inte lika bra i... dagens I-landsproblem...

Hos mina föräldrar finns 2 andra vagnar också ;)  
  • t0va

Nu hittade jag en emmaljunga softy från 2000, jättefint chassi och klädsel men slitna hjul. Letar efter andra hjul och sen ska jag klä om klädseln. Sonen satt så mycket bättre i den än i de nya sulkysarna vi provade i affären. Sambon muttrade något om 1 leksak in 5 ut... jag sa något om att det ju var bra att jag lämnade en barnstol till svärmor att ha när vi är där. Att vi nu fick lite mer plats men han tyckte att jag ju släptat hem en vagn istället... 

Fast jag hittade en barstol vid stora vägen som jag plockade med, den såg ut att ha trillat från en bil... Sambon blir galen på alla fynd, nästa mål är nog en EL scooter tror jag.  

• t0va
    Alexis mamma skrev 2011-05-13 17:47:36 följande:
    det finns en scooter på blocket för en 100.lapp...behöver ny klädsel och suflett dock. Köp en annan billig med dåligt chassi och byt ;)
    Tack för tipset, men hon vill inte skicka och jag bor på andra sidan landet, annars hade det varit ett perfekt projekt som dagisvagn. Har ingen där som kan åka och hämta heller åt mig. 
  • t0va
    Uliise skrev 2011-05-13 22:41:49 följande:
    Haha, min sambo blir galen på mig nu när jag har våra två vagnar (CC och Nitro) ståendes i datarummet eftersom det rummet är alldeles intill hallen. Men jag vägrar att ha dem i förrådet där saker kan bli stulna, min cyklen var på väl att försvinna där i våras... Sedan har jag våran gamla vagn i vårt låsta förråd, men men, I like my toys!
    Mannen borde egentligen vara tyst, för han har ett helt eget rum för sina datorprylar och tvspel... så jag med mina vagnar och barnprylar ligger i lä, jag har ändå endel omsätting på prylarna. 
  • t0va

Nej FY och usch vad har ni gjort med mig?! Jag kunde inte riktigt släppa scooter för 100kr, även om klädseln är möglig... så jag har fått min bror som bor en bit därifrån att vilja åka till göteborg och shoppa lite och när han ändå är ute ta och köra lite längre och hämta vagnen. 

Hur ska jag förklara det här för sambon, vi har ingen bra månad ekonomiskt och så köper jag 2 vagnar på en vecka... visserligen inte för mer än 300kr. Tur att sonen har en buffert för leksaker och liknande inköp. Måste se till att få sålt hans gamla leksaker nu så kanske mannen blir glad.  :/

Tänk om jag kan hitta en sufflett i bra färg och sy en egen klädsel även till scootern, ifall jag nu inte syr en sufflett också. Sen så sälja vagnen som suffletten satt på vidare. Vilken dröm det skulle vara.  

• t0va
    Alexis mamma skrev 2011-05-14 19:18:41 följande:
    var bor du?
    Norrköping men det löste sig, min bror tog sig en tur till GBG, jag råkade övertala honom att att det kunde vara trevligt med ett besök och hämta vagn medans han ändå var där. Så nu står den hemma hos honom och jag tar den när vi åker ner i sommar. Det smittar av sig, inte helt fel att få med honom på att köra 11mil enkel väg, fast han gjorde visst lite saker i gbg också. Han sa att den såg ut att vara i bra skick förutom mögelfläckar på grenbandet och ena sidan. Sen var suffletten trasig och kastad men det löser jag.

Sambons kommentar "jamen hur många vagnar ska vi ha?" han var lite grinig ett tag men det gick fort över.  

Nu måste jag bara hitta tyg till den också ifall jag ska prova att klä om, är riktigt sugen på det. Vi vill inte ha sonen framåtvänd än så det är ingen panik  
  • t0va
    stor grön drake skrev 2011-05-17 12:19:03 följande:
    Vilken tjurig och ogin sambo du har

Min make är nästan nöjd nu, jag ahr sålt bort min minilaptop, en bumbostol (som jag hittade på loppis för 5kr) och idag babyskyddet, så det finns "massor" pengar i spargrisen.
    Däremot det där att kanske sälja iväg någon av vagnarna... Alltså, jag kan tänka mig sälja trekkon och ersätta den emd en billigare vagn, och att sälja paraplyvagnen och köpa en bättre, men då blir det endå inte mindre vagnar, så jag avstår nog ett tag till
    Gäller att trixa lite, jag fick in endel på mitt säljande och håller på, så nu ska sambon få en saccosäck så kanske han blir tyst ett tag. Tänkte kränga paraplysulkyn också den är jag inte förtjust i alls. Gillar inte den sortens vagn. 
  • t0va

åh, nu ser det ut som om jag kanske hittat en sufflett till min sufflettlösa scooter. Hittade en på blocket som kan tänka sig att sälja enbart suffletten. Skulle vara kanon så blir min komplett och jag kan påbörja mitt projekt att göra om den i sommar. Än står vagnen hos min bror så jag har inte fått se den men han sa att den såg fin ut. 

Svar på tråden "anonyma" vagnmissbrukare