• Anonym (flickmamma)

Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?

Jag är en av de där utskällda kvinnorna som känner att jag verkligen inte vill ha en pojke (är gravid i 9:e månaden). Jag drömmer mardrömmar om att jag fött en pojke och inte känner ett smack för honom - jättehemskt. Jag har en flicka sen tidigare och önskar nu en flicka till. Jag är livrädd för att inte kunna anknyta eller kunna känna samma kärlek för en son som för en dotter. Pojkar verkar bara jobbiga och tråkiga och ingenting jag kan identifiera mig med. jag vet att man inte får känna så här men som man kan se på tex FL är det ändå jättemånga kvinnor som helst önskar sig en flicka, det är vanligare än man tror.

Nu undrar jag bara, ni andra som också helst ville ha en flicka men fick en pojke, hur gick det för er? Funkade anknytningen bra, kände ni stor kärlek för honom, drabbades ni av förlossningsdepression (vilket jag är livrädd för att göra pga mina kalla känslor inför en son). Kan ni inte berätta hur det gick efter förlossningen, när pojken kom ut.

• Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?
  • MansonDust

Åh men.. mina döttrar kan vara SKITJOBBIGA!! Och min son kan vara underbarast i världen! Och tvärtom såklart.  Det är BARN, jag ser inte en snopp & två snippor som går omkring här hemma.

flicka -02, flicka -06, pojke -08 & BF Juli -11.
  • MansonDust
    Anonym (Ja du...) skrev 2011-01-05 12:09:21 följande:
    Jag gissar att du har en av varje eftersom du kan säga så. Vi som bara har ena sorten tror ju att det är skillnad.
    Det är ingen skillnad. Skillnaden blir väl i puberteten. Mens vs fjun på överläppen.
    flicka -02, flicka -06, pojke -08 & BF Juli -11.
  • Anonym

Jag har alltid önskat mig en flicka, men bebisen i magen är mest sannolikt en pojke. Jag har vant mig vid tanken och känner det att huvudsaken att barnet mår bra så kvittar det vilket kön det är. Visst, för min del skulle det vara betydligt lättare med en flicka, då pappan har olika "sjukdomar" som går i arv från far till son. (inget farligt, men lite krävande) Men, jag är ganska säker på att man älskar sitt barn oavsett vilket kön det blir.

• Anonym (Vafan?)
    CoolJen skrev 2011-01-05 09:19:53 följande:
    Visst saknar jag att inte få köpa små söta kjolar/klänningar...sätta upp håret i nån fin frisyr men kanske får jag en tjej i framtiden?
    Wait...what? Var det därför du ville ha en dotter? Obestämd Kan du inte typ....börja samla på porslinsdockor istället? Eller skaffa en långhårig hund att göra tofsar på?
  • Anonym

jag skulle gärna vilja ha en flicka om jag fick välja...vet ej hur jag skulle reagera om jag fick en pojke. men förmodligen skulle jag vara glad bara barnet var friskt. borde man kolla könet om man som jag önskar den ena könet lite mer? kan man bli besviken även fast man inte riktigt känner så nu? egentligen vill man ju att det ska vara en överraskning men det kan ju ändå vara bra att vara "beredd" usch det låter inte ok att skriva så men vad jag har förstått så är jag inte ensam om dessa tankar....

• Anonym

Jag är gravid i vecka 7 och hoppas innerligt på en flicka...skulle det bli en pojke så skulle jag bli precis lika glad ändå eftersom jag längtat efter en liten i många många år och äntligen finns en liten plutt i min mage. Som någon sa...ett barn är en gåva och man ska vara tacksam att man kan få uppleva en sån fantastisk sak... Det finns så många som aldrig får det som skulle ge allt för att få en, vad som helst oavsett kön, hudfärg eller gener...

Du kan självklart inte hjälpa hur du känner men tänk dig för, den lilla plutten som snart kommer ut i världen  är helt hjälplös och behöver dig och sin pappa mer än någonsin, jag tror det du känner nu kommer försvinna helt när du får träffa den lille, det gjorde det för min mamma när min bror föddes.

• Anonym
    Anonym (spela roll) skrev 2011-01-05 11:37:02 följande:
    håller med! adoptera då ist om det är så viktigt..
    Tror du att man får välja kön då?
  • Anonym (Vafan?)

Jag förstår inte alls den här längtan efter döttrar som dyker upp här på FL hela tiden. Vad är det för tankar som ligger bakom? Vad tror ni ska bli så fantastiskt bara för att ni får en unge med snippa istället för snopp?

Vissa säger att de kan relatera till en dotter på ett annat sätt för att de själva är kvinnor. Jaha? Är ni alltså exakt likadana som alla andra kvinnor i er släkt? För i min familj så är vi rätt så olika individer allihop, oavsett kön.

Och de som säger att de såååå gärna vill ha en dotter för att de ska få köpa fina, gulliga små klänningar borde helt enkelt inte skaffa några barn alls förrän de har mognat lite. Det är nog det dummaste jag hört på länge.

• Rakad Apa

Fattar inte varför folk får en CHOCK bara för att barnet visar sig ha "fel" kön!!
    Vad tänker folk med, det är ju 50/50 att det blir en pojke/flicka.

• natalie05

FÖRSTÅR DIG. men du har fel ts! detta hände mig. en flicka först o sedan.....EN POJKE!!!!!!!!!! pojken fick dessutom en kolik som aldrig gick över (5 månader, ha, ha).

Pojken är familjens bebis nu. han går i skolan (1:an). vad kan jag säga? det e han jag pussar på mest. han e min prins och det e en annan kärlek till honom än henne. hennes o min e mer djup o komplicerad. var inte rädd. hoppas du får en pojk! Kramar.

Svar på tråden Ni som verkligen INTE ville ha en son men fick det, hur gick det med anknytningen efteråt?