30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Minst fem! Vi har iofs bara en ännu, men behovet finns absolut av ett par tre fyra till
Liten blir stor! E. väger nu 14,6 kg och är 97 cm lång. Fatta att han faktiskt FÖLJER en kurva! Oj vad jag är glad, så oerhört glad! Satt och kollade på den fina kurvan säkert en kvart igår! Han ligger nu på understa kurvan för längden, -3 SD men närmar sig så smått näst understa, -2 SD. Och vikten ligger strax över -2 SD strecket. Följer han den längdkurvan blir han lika lång och ståtlig som sin far - ca 1,67
nånting stort och otympligt
Jemema - jag har tagit det beslutet att i största möjligaste mån köpa ekologiskt eller begagnat till E. Ioma begagnat är väldigt mycket billigare så har det jämnat ut sig ganska bra. Har inte upplevt muddarna på POP-pyjamasen som hårda, men vi använder lite mjukmedel å andra sidan... Har inte lyckats ta bort det, vet att det är onödiga extra kemikalier men jag står inte ut med kläder som är hårda eller elektriska...
Kasperina - minns när min lillebror var fyra år och vägrade gå o lägga sig på sommaren. Mamma hade ju sagt på vintern: "nu är det mörkt. Nu är det kväll och du ska gå o lägga dig." Nu var det LJUST, alltså inte kväll och han behövde inte gå o lägga sig! Logik!
Pysslig -
Idag lämnade jag E. en stund sittandes på toaletten medan jag tog fram något. När jag kom tillbaka hade han ingen tröja på sig. Den hade han tagit av sig och lagt i toaletten... "Den är blöt" sa han när jag tog upp den...