Hej vännerna, nu har jag skrivit arga mail till aik och solna kommun samt skickat en insändare. Läs gärna, har formulerat om lite mellan de olika aktörerna, men inte så mycket.
Hej!
Jag bor med min familj vid Näckrosen och vi brukar ofta leka i lekparken i näckrosparken. Den används flitigt av familjer i närområdet och flera förskolors barn leker där dagligen. I eftermiddags när jag gick förbi satt ett gäng aik-“supportrar” och drack öl vid bordet vi brukar sitta och fika vid. Ok, inte så charmigt att dricka öl i en lekpark, men det kan jag acceptera. Däremot blir jag uppriktigt förbannad och ledsen när jag sedan ser att åtminstone en av dem ställer sig och pissar mot ett plank. Detta trots att jag går förbi med en barnvagn och pratar med dem om det olämpliga i att pissa på en lekplats. jag föreslår att de istället kan välja att göra det i skogsdungen ca 15 meter bort. ok, inte heller det särskilt trevligt, men bättre.
Mina frågor är: ska vi välja en annan lekpark till vårt barn? Eller är ni ute och städar upp all skadegörelse och alla urinföroreningar som förekommer i samband med matcher? Jag är även rädd att det kommer bli en del glassplitter, de här personerna drack iofs burköl, men det är det inte alla som gör.