30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Grattis till bebis
Grattis till bebis
Somnat - logiskt ju! Grattis till stora killen, börjar ni inskolningen i skolan nu eller väntar ni till nästa år?
E blev mkt förvånad när det sen kom dagar utan "ket" och blev helt exalterad när vi fick hem en leverans med hjälpmedel! Det var ju oxå paket, jättestora paket!
Somnat - han kanske kan gå undan för o bajsa så att de andra inte märker det? Annars låter han helt klart mogen
E KAN säga paket. och även kanin. Vi tränar på det när vi läser boken Kaninpaket. men ändå, det blir oftast "ninen kommer ket" även om han kan säga både kanin och paket när jag frågar om dem separat
Stramalj - det är inte lätt o vara tre år
E har 19 i skor när han inte har skenor. Med skenor har han 22-23. 4 år gammal, drygt.
Jemema- absolut en mening! Det är Es standardsvar när nån av oss inte är hemma: "mamma/pappa jobbar". Även om det nu skulle råka vara så att vi gör annat ibland
Galia - jag vet
En annan rolig kommentar är när E. säger: "pappa jobbar. Pappa sover." Jag menar att det får han väl göra om han vill, men det kanske inte uppskattas av hans arbetsgivare Enligt E är anledningarna till att inte vara med honom att man antingen 1. jobbar 2. sover eller 3 sågar (från sommarens trädgårdsarbeten)
Jemema - E kroknar ofta framåt eftermiddagen, så jag är hemma en dag extra när han varit sjuk så att jag kan se att han orkar hålla igång en hel dag.
Ghp - låter jättehärligt! Jag vill gärrrna ha bullarrrrr.
Cilla -