Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

E vet att godis är åtråvärt o tror att han tycker om, vill gärna smaka. Men han gillar det inte, det är nog konsistensen han inte tycker om. Däremot tycker han mkt om choklad, kakor, bullar, glass, chips, popcorn o snacks.

• johlinn

E tycker inte om tv längre. De visar ju OLIKA avsnitt varje gång. Han vill ha samma film. Igen och igen och igen. Just nu toy story 3. Han höll på på o bryta ihop i helgen när pappa ville titta på Tintin...

• johlinn

Somnat - det är iaf väldigt underhållande att läsa o höra om din svärmor Ha det så bra i oslo

mrsFirren - oh nej, stackars D Såklart det är svårt o berätta när man är sådär diffust dålig med ont i kroppen, det tycker man ju själv är svårt o berätta hur det känns...

blomster - inte lätt alla gånger :    

• johlinn

Cilla - vilka härliga politikerbilder jag fick in i huvudet nu

Alltid är det nåt med kläderna till föris tycker jag! Pop HAR bra vantar, men attans vad dyrt det blir!

Igår var de 'små' inne hela dan o E räknades in trots att han är fyra. Han var nöjd med det. Idag däremot fick han vara ute o var skitsur på personalen när jag gick

• johlinn

Jag tyckte det kändes jobbigt att köpa kläder som bara kunde användas en gång, så jag köpte en brun mjukisdress o ska försöka ge mig på o tillverka en pepparkakshatt. Kanske slutar med att jag köper en brun mössa...

• johlinn

Alltså inte jobbigt som i 'åh jag orkar inte gå o köpa kläderna' utan mer av miljö- och kemikalieskäl... Och dessutom är det inte ett köp gjort i onödan om ifall E skulle bli sjuk till på torsdag.

• johlinn

Ni är så kloka Såklart att man kan ha dem som pyjamas och/eller sälja vidare! Nåväl, jag hoppas mina beställda varor hinner komma innan onsdag annars köper jag en brun pyjamas istället

• johlinn
    Jemema skrev 2013-01-29 12:59:57 följande:
    Jag försöker vara lugn, tala med pedagogisk röst, säga vad barnet ska göra istället för vad hon inte får göra. Men det kommer situationer när hon verkligen måste göra som mamma säger, och i de lägena känns det som att jag har världens mest ouppfostrade unge! Som att man inte får springa ut på vägen där det kan komma bilar. Eller om vi har en tid att passa och nu måste vi klä på oss. L förvandlas till en gallskrikande ål...
    Tips? Kanske någon bok som handlar om att göra som mamma säger?
    Känns väldigt bekant och jag inväntar ett klokt förslag som jag kan använda!
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13