30+ med första barnet 1-3 år, del 13

(Jag överdriver lite. Ska jag vara ärlig använder vi nog både 60 grader och ulltvätten tre gånger om året.

jag tvättar sextio grader - alla färger blandas efter att de blivit tvättade några gånger, då är de färgfasta och blir de vita lakanen lite blå gör det inte mig nåt... det brukar gå ur efter några tvättar. sen tvättar jag ljus fyrtio grader och mörkt och kulört blandat 40 grader. lite flytande där vad som är ljust och vad som är kulört, men jag löser det lite som det kommer... sen har e två par helt fantastiska ullbyxor som går i ullprogrammet och så kör jag inkontinensskydd och blöjor i sextio grader. avancerat va?
ullbyxorna är löjjligt dyra, men fantastiskt sköna för e, de har dessutom knäförstärkning och som jag har letat efter ett sådant par byxor!! http://www.nunododo.se/products/ullbyxa3 annars har det blivit mjukbyxor som gått sönder i det närmaste omedelbart eller jeans som inte alls är lika bekvämt och dessutom svårt att hitta den perfekta jeansbyxan då både e, vi och förskolan har olika önskemål... benskenorna ger oss extra bekymmer, det gör att det helst ska vara resår. jag vill att det ska vara ekologiska kläder och e. vill att det ska vara mjukt och skönt. förskolan vill helst att det ska vara höga byxor i midjan så han inte blir så kall om ryggen nu på våren också...