30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Viktiga ämnen

heja Limes A! Plötsligt händer det

Som tröst tycker jag ändå att utbrotten har minskat i frekvens o intensitet senaste tiden...
Jag tyckte tvåårstrotset var mycket värre! Lättare o lättare med åldern har det blivit här, trotsmässigt alltså! I tvåårsåldern kunde hysteriska utbrott hålla i sig nån timme. Inget hjälpte. Nu är det Max tio min, o det går oftast att distrahera!
Våra strumpor är förbrukningsmaterial o har ej namnats.
jemema - minns inte riktigt hur vi gjorde, men som jag minns det sa jag hejdå även när jag smet iväg en kortare stund för o testa. Fast nog dröjde det längre än två dagar innan han lämnade mitt knä
Jemema- låt henne ta det i sin takt!
Nä, det är en bra regel - bara hota med sånt man faktiskt tänker sig genomföra!
Unge herr E. är förkyld. Och gör som han gjorde halva förra hösten, går och har låg feber hela veckan, ingen jättesjuk kille, men han är inte helt hundra heller. äter sämre, orkar sämre... Får nog bli ett vc-besök om han inte piggar på sig och är feberfri i morgon. Nu har han haft feber en vecka...
Fortfarande lite hängig kille som sover mycket och äter sämre. 37,8 i temp. varit på vc idag och det verkar inte vara någon större fara med honom, men jag ville lämna in urinprov bara för säkerhets skull. Läkaren tyckte eg. att han kunde gå på dagis eftersom man inte har feber när tempen är under 38. Jag ifrågasatte det då jag tycker man ska orka med dagis alla aktiviteter och att det inte är febern enbart som ska styra. Så jag fick intyg för o vara hemma även denna vecka. Är det jag som är harig? Jag tycker det är bättre att han är HELT frisk innan han går iväg igen om det är möjligt.
urinprovet visade 1+ på protein så det ska skickas till odling.