Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Toppen somna!!

Vet ännu inte om jag är pigg nog att gå ut den 22. Skriver inte upp mig, men utesluter heller inget, den som får lever ser helt enkelt!

E. har iaf inte fått hjärnskakning *phew* Och aldrig mer att han får åka paraplysulkyn utan sele! Feberfri i morse, sen har vi inte tagit nån mer temp, men han verkar piggare iaf! Kanske kanske blir en kort dag på dagis i morgon!

• johlinn

fan fan fan - fortfarande feber 37,8, och det fast han sovit middag i ca en timme i vagnen.

• johlinn

Kul med lyckat kalas och lyckat kakbak juni!

Pysslig - brunch lät gudomligt!

E. håller med Somnas G om att gurka är oätligt! Fint och titta på, men oätligt!

Elias leker med bollar. Böcker. Bilar. Dessa tre äro heliga, allenasaliggörande och fanns bara de tre sakerna vore han nöjd. Men klossar och duplo och playdoh är också kul. Och rita är en nyupptäckt färdighet.

Idag är unge herrn tornadopigg! Måste vara alla krya på sig hälsningar! Han har fortfarande förhöjd temp, men när han är både pigg och glad tänker jag att det inte är något o fästa sig vid, så han får gå på dagis i morgon! Iaf en kortare dag. Vi var på dagis i morse en kortis och det gick jättebra, jag lämnade tom en liten stund och han var helnöjd!

• johlinn

lime - hoppas innerligt att A. inser att på natten sover man, leka roliga hopplekar kan man göra på dagarna!

• johlinn

oh, garage, det tror jag att E. vill ha snart *nickar bestämt*

Sara - kul att de blev "godkända" båda två! Och så sött o säga storasysters namn

• johlinn

E. kan ligga kvar i sängen ibland och låta som han gör när han försöker somna. Men har han väl gått upp så går det inte så bra o lägga honom igen. Försöker ibland ha honom i min säng, men oftast kryper han omkring och drar ned grejer från nattygsborden samt klättrar över mig, drar mig i håret, petar mig i ögonen och annat mysigt. I morse hade vi det förhållandevis mysigt dock i en timme drygt.

• johlinn

Gullet - det börjar bli dags att både fysik och byråkrati börjar gå din väg tycker jag! *kramar*

Kate - lycka till med disputationen!! *håller tummar*

E. hämtades av mig (eftersom jag var tvungen o lämna bort lämnandet till barnafadern) vid två, varpå han fick följa med mig o jobba lite. En rätt rejält övertrött kille som kom hem, men det har iaf gått bra på dagis och han har ingen feber!

• johlinn

Skickar in ett litet livstecken - alla mår bra, men jag och N. är in i märgen trötta. Tror vi slappnar av nu när vi börjar märka att E. mår bättre och är sig själv igen. Vi orkar med vardagen, men i princip ingenting mer. Går också upp och ned i min sorg över att E. är annorlunda, ibland orkar jag inte läsa om era "normalisar". Ni är alla helt underbara och gulliga, men ibland svider det för mycket o läsa om allt vad era barn kan göra som E. inte kan Skäms

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13