-
-
jag kanske också måste köpa en sån
-
Firren - känns igen!
-Vill du ha ketchup?
- inte ketchup!
Jag ställer ändå fram ketchup på bordet.
-inte ketchup! Välta den!
E välter flaskan o puttar ned den från bordet.
Jag ställer undan ketchupen.
E. Börjar gråta
- ketchup ketchup... Ha ketchup...
Lätt som en plätt att förstå vad barnet menar!! -
Vi vände när E var 4,5. Mest för att det var krångligt som tusan att få in honom i stolen. Väl inne var det bra! Men han var långt ifrån att växa ur den! E är ca 104 cm nu, o ligger -3 på längden.
-
Måste fått tag på nån annan variant av reimaoverall - E frös i den. Vi har kört pop o är nöjda - slitstark o varm.
-
Mmm, en riktig fryslort på vintrarna! Ullunderställ är ett måste, liksom åkpåse OCH en varm overall. Kanske blir annorlunda iår då han förhoppningsvis är lite mer rörlig!Piggley Wink skrev 2013-10-17 12:35:30 följande:johlinn: De Reima vi haft har inte varit så tjocka men har hållit väta ute helt fantastiskt bra. Våra barn är extremt varma av sig så de håller sig varma själva så länge de är torra... kanske E är en frusnare variant (som jag själv)?
-
alltså - jag tar på mig vanliga kläder först och SEN ullunderstället Likadant till barnet! Men det mjukaste som jag har till E skulle nog omöjligen kunna klia - det är sån bebisull som PW beskriver.Resande skrev 2013-10-17 13:09:35 följande:Johlinn tycker ni det kliar med ull? Jag är super känslig själv och har aldrig lyckats ha på mig ull hur dyr variant jag än köpt... Kanske måste lära mig.
Gabi fanns även på Stadium www.stadium.se/klader/barnklader-86 -116/vantar-handskar/135922/everest-k-cl-baby-glv- f12?SelectedProductUUID=KDfCROio66QAAAE4oztFMl6t#. Ul_E6hxxCyM om länken nu fungerar...
Jag är inte superkänslig för ullkli, men att ha det på hela kroppen vore olidligt -
ullfrotté är det nog i E:s underställ när jag tänker efter!cilla67 skrev 2013-10-17 13:56:19 följande:Om man är rädd för kli kan man prova ullfrotté!
Gabi, vantar med dragkedja finns från Hestra på Intersport eller så har PoP egna som också är bra. -
besvärliga människa Thermobyxor verkar vara enda alternativetResande skrev 2013-10-17 14:02:59 följande:Det skulle nog inte fungera det heller för jag får panik när kläder korvar sig så lager på lager fungerar bara med typ linne under en vanlig tröja. Jag får köra termobyxor helt enkelt.
-
firren - det blir bättre. Sen blir det värre igen och sen blir det definitivt bättre Det är så jag minns perioden i fråga, fast E. var förstås dålig där också när han var i den åldern så den kom senare för oss.
-
vi har en smal säng,70 bred, men i full längd. Vi är ganska små till växten så vi får plats att gosa. Samsover inget. Sängen är också jättesöt med fina lådor under att förvara leksaker i.
-
vi är bara glada för din skull - och för S:s såklart! härligt!Mrs Firren skrev 2014-07-10 21:51:32 följande:
Ni får ursäkta mitt lilla skryt-utbrott, jag är inte så van att ha ett barn som är så... vad ska jag säga, snabb att lära sig.