Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jemema skrev 2012-06-16 20:50:36 följande:
    Mrs F, visst är det skönt med en powernap Hur många timmar sover han på natten?

Ang sänghäst (kul att alla får så olika bilder hihi) så lär det dröja länge innan L kan lämna sin spjälsäng. Hon sätter sig upp i sömnen och faller handlöst åt andra sidan så hon ligger med huvudet i fotändan. Efter ett par timmar sätter hon sig igen och faller åt "rätt" håll. Och så vidare  Fler barn som beter sig så på natten? 

check! Ha - har en propeller, man vet aldrig åt vilket håll E har huvudet i sängen när han vaknar!
  • johlinn

galia - schysst timing - E. hade också mitt i sommaren förra året Precis såhär års. Vi körde med aloevera gel, som kylde ned och dämpade klådan vid varje blöjbyte, så det blev regelbundet under dagen. Var ute mycket när febern började släppa så att han orkade, mest för att distrahera så att han inte kliade så mkt! Inte i lekparken då han såg som värst ut för o inte smitta andra ovetande barn, men i andra barnvänliga parker.

• johlinn

Galia - mäh! Ni som hade en så bra timing! skönt för V o slippa vara sjuk förstås!

• johlinn

Chigita - missade att gratulera finaste A på treårsdagen - får göra det i efterskott- stort grattis!!

vår lockiga fyraåring behöver klippas - drar mig för det, men kommer toppa honom lite nu under semestern.. Det behövs, är slitet i topparna och tovar sig lätt. Men frisör blir det inte, får göra det själv. han sitter halvstill numera, när han var ett kröp han omkring och jag sprang efter med saxen  Nu sitter han still en stund sen får jag jaga för slutförandet!  

• johlinn

jemema - söta tjejen
    E. har också börjat låtsasäta av låtsasmat nu och låtsasdricka ur leksakskoppar Så roligt o se honom!

lime - men usch vad trist att det blev som det blev    Boka in en ny kväll så snart ni kan!

• johlinn

MrsFirren - Egentligen har vi inte en resurs till E., vi har en resursplats med mer personal och färre antal barn. vi har en person som är huvudansvarig för E. nu som inte har någon formell kompetens. Men som har jobbat med barn med ryggmärgsbråck i över tio år och med andra barn med funktionshinder också. Tidigare har vi haft två andra ansvariga, en som var erfaren pedagog med mycket träning i kroppen och en person som "bara" var genuint intresserad och duktig. Nu till hösten ska det börja en specialpedagog också och vi hoppas mycket på det!

Det är inte förvaring på E:s förskola, de har verkligen tränat honom på massa viktiga färdigheter. De tränar både motoriskt, stretchar stela leder, tränar på det sociala och lekmässiga som han har svårt för. Vi har fått så mycket kontakt med personalen som vi velat ha, det har fungerat väldigt bra faktiskt!  

• johlinn
    Somnat skrev 2012-07-30 21:37:18 följande:
    Det har ju tyvärr inte varit så bra på fsk personalmässigt under våren, så han har haft sådana här perioder, men jag hade ju hoppats att han skulle hinna glömma det under sommaren. Damn hans goda minne...

Han är ok när jag hämtar, men när det varit som värst har han inte slutat gråta förrän efter vilan. Får se till att ha gott om tid för lämningarna när det börjar om igen.

Bra att tjejen ville tillbaka iaf!

Skrutt Verkligen inte kul när de är ledsna!
  • johlinn
    Ela skrev 2012-08-03 08:05:49 följande:
    Älgen - Ta en whisky så kanske det går bättre. Jag har ingen aning om vad som finns för android men våra barn gillar Toca Boca-apparna (Tea-party, frisör, kitchen, bygga robot, doctor etc). Fast för tillfället är plattan helt övergiven från att ha varit jättespännande (och vi funderade på att börja införa strikta regler om skärntid) för ett par månader sedan. Det svänger snabbt så det är tur att den i första hand var tänkt som en vuxenleksak (nej, inte en SÅN ).

och jag som hann bli nyfiken
  • johlinn

snart snart snart hoppas vvi få ta bort eller minska på blöjanvändandet här också. Mäter allt han dricker och kissar idag och i morgon och är det bra värden så kanske...

• johlinn

mätningen skjuts nu upp till nästa helg då sambo glömde ge medicinen på morgonen Skrikandes Irritierande, men men, vi hade som tur är inte hunnit hålla på så länge.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13