Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

jaså är det hos dig regnet är? Jag undrade just Här är det växlande molnighet men inget regn ännu idag, det regnade massor igår dock...

• johlinn

asap - maskrosor är fina kraftfulla blommor

Upptäckte igår att allt plötsligt var grönt. Det har varit på väg länge o slå ut i buskar och träd, men gårdagens regn ihop med lite mer värme gjorde att det exploderade. Så fint! 

• johlinn

Vi försov oss i morse. Mitt barn är en usel väckarklocka, han väckte mig inte förrän kvart över åtta... Bråttom bråttom, men som tur var fanns bilen kvar hemma så vi hann

• johlinn

Blomster - senaste helgerna har han sovit till nio-tio... Så det är en utmärkt väckarklocka då Särskilt som i söndags och förra veckan med då sambon hunnit vakna tills liten vaknat - och då tagit barnet även på "min" morgon Då har jag somnat om och sovit en timme eller två till...

• johlinn

Tushpennor från dagis har gått bort lätt från kläder och barn. Nästan lättare från kläder

Jemema- jobbig morgon!

Inte får E nån hjälp o fira mig, jag får vänta tills han kommer på det själv om några år om jag har tur! Men vi hade en mysig dag ändå! !

• johlinn
    Mrs Firren skrev 2012-05-28 10:31:39 följande:
    Nä, vi firade inte heller, men även vi hade en kanondag ändå. Å andra sidan firar vi inte bröllopsdagen heller och knappt vuxenfödelsedagarna... Men vi är bra på att fira ändå i vardagen, vardagslyx lite då och då är en specialitet. Och så är vi bra på att tala om att vi uppskattar varandra. Det känns inte som om vi missar nåt på de här speciellt bemärkelsedagarna.

Absolut - en bra vardag är ändå det viktigaste! Massa uppskattning och uppvaktning en särskild dag uppväger aldrig en dålig vardag där man bara går om varandra utan att uppskatta den andres kvaliteter!
  • johlinn
    Somnat skrev 2012-05-28 14:58:05 följande:
    Jag håller med om att det är vardagen som är viktigast, men det skadar ju inte att få en egodag heller...

Det bästa ur två världar helt enkelt
  • johlinn

Eller så åker man till kolmården under lågsäsong Där är det massa djur och massa plats, djuren nästan jagade oss istället för tvärtom

Om presenter - E. tycker mest om att rita, leta efter ekollon, kottar eller stenar och leka med leklera. Inte så dyra grejer. Inget stort vi tycker att han behöver just nu heller och kläder - nja, vill helst köpa dem själv om jag kan då jag har fått lite knepiga grejer av svärmor som jag inte gillar riktigt. Disneyprylar o sånt kan jag köpa när E. börjar fråga efter dem, annars är jag gärna utan sånt (tillverkat i låglöneländer men man betalar massa pengar för dem ändå pga trycket - nej tack!) om jag inte köper dem begagnat förstås. Så nu som present till fyraårsdagen önskade vi leklera, ritpapper och dylikt och sen pengar in på sparkontot istället. Känns mycket bättre än att de ska lägga massa pengar på sånt han ändå inte vill ha just nu!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13