Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Mrs Firren skrev 2012-04-25 14:44:32 följande:
    Det låter kanon! Jag ser verkligen fram emot att gå dit och hoppas jättejättemycket att vi ska kunna hjälpa D. Det känns fruktansvärt att behöva utsätta sitt barn för situationer som han mår dåligt av. Otrolig lättnad om de kan hjälpa oss. Hoppas, hoppas, hoppas.

*håller tummarna* Förstår vad du menar - E. har numera inte ångest över o åka till sjukhuset, nu är det bara jag som har det... Sist ville han åka tillbaka nästa dag
  • johlinn

Ett förtydligande - fibermängden i ettårsvällingen är för tuff för många barnmagar. En del vänjer sig vid den och klarar den bra, andra klarar bara sexmånadersvällingen, för ytterligare andra går åttamånadersvällingen bra. Om magen var bra på sexmånadersvällingen skulle jag gå tillbaka till den först för o se att det stabiliserar sig, sen prova med åttamånadersvälling för o se hur det går. Näringsämnen o energiinnehåll skiljer sig inte åt mellan de olika varianterna på välling, iaf inte sist jag kollade, däremot kan man bli mer mätt på högre fiberhalt. Dock är det inte värt det om man blir lös i magen!

• johlinn

Nope, inget fantiserande, är allmänt svårt med allt som är abstrakt. Tyvärr själv hade jag mkt avancerade fantasilekar när jag var liten, men minns inte om jag hade låtsaskompisar...

• johlinn

Älgen - jag undrade om jag missat något datum för trådfika tills jag började misstänka en dröm när jag tänkte att Lady D och somnat inte är så lika precis

• johlinn

Några tankar: - ta lite olja lr smör i hans havregrynsgröt. - efterrätt eller smoothie på kvällen. - mer energirika mellis på helgen.

Hur gammal är han nu? För BMI utan en exakt ålder säger mig inte så mkt för mig... Jag har lite material på jobbet jag kan maila dig oxå om du inboxar din mailadress. Om jag inte redan gjort det har spridit några ex tidigare...

• johlinn

asap - hallick

hallux är ärftligt men förvärras av dåliga skor.

Vår familj har nog totalt sett gjort av med flera träd pga dagisintygen för vab. Jag är synnerligen irriterad över att det går ut 2 ex så fort vi är hemma mer än en dag också eftersom det automatiskt går ut när en person anmäler vab/tfp och vi alltid delar...     

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13