Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

En kort fas. Går över i fyrtioårsåldern

• johlinn

Jossan - underbart! Bara o bita ihop under tiden o inse vilken rolig anekdot du kan berätta för hennes vänner närhon blir tonåring

• johlinn

underbart firren! ser fram emot är E går ur mammigfasen och går in i pappigfasen! han växlar nämligen och just nu är det baaaara jag och jag är inte lika förtjust i den iden även om det ofta är mysigt så är det enerverande! sluta behööööva mig hela tiden

• johlinn

Resulax om det inte löser dig! Är en liten skonsam klysma man för in i ändtarmen som löser upp det hårda som sitter längst ut!

• johlinn

Skulle kunna sälja min själ för fem minuter till i sängen på morgonen. Är aldrig hungrig direkt när jag vaknar och vore jag det skulle jag nog lätt kunna ignorera det o somna om. Brukar ofta ignorera diverse mindre obehag o somna om. Frukost, jo, jag äter det, men jag längtar inte efter det, och innan E åt jag alltid på jobbet.

imorse vaknade jag kl 5.45 av att E kom upp i vår säng. Men mitt huvud har inte ställts om till sommartid så det känns som 4.45.

• johlinn

På vintern skulle jag behöva tio timmars sömn för o må som bäst. Men det är ju helt omöjligt att hinna

Nä, nu är det dags o lägga sig, börjar tidigt i morgon. Upp före sex, iväg runt halv sju...

• johlinn

lime  - fy vad tufft ni har det nu! snart är det maj och semester - det låter verkligen som att ni behöver lite ledigt tillsammans  

har ni funderat på sömnmedicin till A? vet att det är absolut sista utvägen för många, men när man aldrig får sova ordentligt mår man inte bra heller!  

• johlinn
    Limefrukt skrev 2013-04-08 20:24:38 följande:
    Nej vi vill inte ha några sömnmediciner om vi inte absolut måste. Vi har tänkt på det tidigare o ser det inte som något alternativ.

också fått frågan nyligen och känner samma sak. särskilt när E för det mesta inte mår dåligt själv av att inte sova! skulle däremot kunna tänka mig det som en sista utväg om jag såg att hela familjen mådde dåligt av det. E sover ju bra de flesta nätter, men har någon eller ett par nätter i veckan som han sover sämre i perioder. nu den senaste tiden har han dock inte väckt oss i samma utsträckning, om han inte ropar lika högt eller om vi är tröttare lämnar jag osagt... nu är det en dålig period, kan vara för att han är sjuk eller för att vi var på landet förra helgen.  
  • johlinn

E äter movicol junior (också pulver) och krånglar ibland med det. Bäst går det att blanda i filmjölk, hyfsat i oboy, ganska bra i gröt. bara vatten går inte alls. Men måste man så måste man, han mår ju dåligt utan medicinen...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13