Inlägg från: johlinn |Visa alla inlägg
  • johlinn

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Ni är guld värda allihop! Kolektivkram!
    Jag går inte in o skriver för o få sympatier, men ville lämna ett avtryck så att ni vet vad som händer.

Pyttis - oerhört kul o läsa att språket börjar lossna för Julia. Själv tycker jag att "glasch" är ett av mänsklighetens viktigaste ord

Somna - På E:s dagis får de frukt till förmiddagsmellis, men mer rejält eftermiddagsmellis med macka, yoghurt o flingor osv. 
    Jag tror på tillväxtfas och att han tar igen från magsjukan. Det borde gå över. Snart... Men jag kan inte svara på när. E. fick vad han ville när han blev frisk från sin magsjuka och han gnäller fortfarande över att han inte längre får äta ballerinakex varje dag. Det är en månad sen han var sjuk... 

• johlinn

Cissi - det var absolut inte din berättelse som var salt i såren den här gången. Det är bara vissa dagar som är värre än andra! Fortsätt skriva härliga framsteg om A

• johlinn

Fiolina skrev: "Jag kan inte ens föreställa mig vad ni måste gå igenom. Ni är jättestarka som orkar men jag kan tänka mig att det skulle vara skönt ibland att inte behöva vara stark. Kram!"
    Spot on! Ibland vill jag bara ta semester från allt. Vet inte hur man skulle kunna göra det dock?

Marge, Persefone - inga kloka råd härifrån idag. Oro och deppighet är inga bra kombinationer. Kramar är det enda jag kan erbjuda

På ett lyckligare plan - E. härmar allt vi säger och försöker verkligen prata. Förhoppningsvis förhoppningsvis lossnar det hela snart och det kommer några fler ord.

• johlinn

E. äter gladeligen med både händer och bestick. Ibland gör han som Julia och lägger maten på gaffeln/skeden innan han stoppar den i munnen. Han vill också gärna äta med stora bestick, de små är inte alls lika roliga.

Mrs F - nej är ju ett så användbart ord! Kul!
    Ja, E. går igenom samma steg som andra barn, bara lite senare

• johlinn

sara - tyckte det gick bra o skola in inte alls sociala E. när han var ca 1,5. Han tydde sig till sin inskolningsfröken och var nöjd sen Inte att han var social med de andra barnen, det har kommit först nu ett år senare, men ändå, han var trygg på dagis och det räckte för mig

• johlinn

Eller hur Sara - de får gärna vara precis som de är våra gullungar, bara de har det BRA på förskolan! Hoppas det går bra för er, så att ni känner att det är som ni vill ha det!

• johlinn

Anna - starka kvinna! Lycka till med allt *kram*

Grattis Barba!

Intressant hur olika det kan vara i olika länder med graviditeter och förlossningar.

• johlinn

Lämnar livstecken. När inte svärmor behöver hjälp med flytten, jag jobbar eller är för trött för o tänka på o skriva här så blir jag sjuk Nu är jag frisk igen, men ikväll ska vi hjälpa svärmor en sväng igen...

Anna - Kramar till dig! Jag förstår inte att han inte förstår Det låter så mycket på dig som att det här är slut nu. Jobbigt jobbigt, men oavsett vad som händer så tror jag att det är skönt med någon form av beslut!

• johlinn
    Annaloo skrev 2011-01-20 12:33:13 följande:
    Tack för alla snälla och stöttande kommentarer. Jag läser och suger i mig men vet inte riktigt vad jag ska skriva just nu.
    Ja, jag tror att det är slut. Jag vill inte att det ska vara så, men jag ser inget alternativ. Det gör ont att se Kasper leka och busa med sin pappa och tänka att jag kanske inte får se det så länge till. Det gör ont att gå runt i huset som jag till stor del ritat och veta att jag inte bor här så länge till. Samtidigt ser jag fram emot att få börja leva mitt liv på det sätt JAG vill igen, och att få ett eget boende, ett som jag orkar sköta på egen hand, ett där jag inte behöver gå på helspänn hela tiden för att inte göra fel, ett där jag kan lägga prylarna på ett ställe och veta att de ligger där nästa gång jag behöver dem. Ja, eller på golvet någonstans förstås, jag har trots allt en tvååring i huset
    sorgligt. Outsägligt sorgligt

MrsF - hoppas att allt går bra med din far! Bra tänkt - varje dag KAN vara, men är förhoppningsvis inte, den sista!
  • johlinn

Barba - låter som en beskrivning av E. Iaf runt matbordet. Jag byter om ett par gånger om dagen känns det som för han kastar ALLT han kommer över. Sen slåss han också, katten kommer han inte åt, men oss slår han, nyps, drar i håret och river. Fast det gör han inte varje dag, matbråk har vi varje dag.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13