• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.

Bf Juni/ Juli 2011

Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra

Äntligen våran tur!

Välkomna {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
  • Mumsa73

Akkie77, jag har tyvärr också gått ner i vikt den här början av graviditeten trots att jag äter varannan timme och i bra mängder. Känns inte alls bra. Någon som vet hur mycket man kan gå ner innan det blir farligt? Väger strax över 50 kg idag.

• Mammiztill2
    Mumsa73 skrev 2010-11-09 14:14:40 följande:

Jag följer allt ni skriver men är dålig på att skriva. I natt sov jag 12 timmar så idag känns det lite bättre. Håller tummarna för er alla!! Kram!

Vi ska på VUL (privat) om två veckor för att se så att allt står rätt till, och om båda embryona klarar sig och växer på. Detta är första graviditeten som jag inte fått någon blödning och jag önskar att det håller i sig.

Mammiz81, jag tycker också att Öresunds uträkning är helt åt skogen. Enligt min uträkning är jag idag i v 8 +1 och förstår inte hur de får det till 8+0 idag.

Hur räknar du själv att du är 8+1 el 8+0?

jag vet inte vilket ja ska gå efter
  • Mammiztill2

Jag har märkt att jag har börjat få vätska ur brösten,
    väldigt tidigt antar jag..

• Smulans
    Mammiztill2 skrev 2010-11-09 11:28:53 följande:
    Kul med en skåning till :)  vart ska du göra VUL?
    min läkare skrev i går remiss till något av de ställen som gör KUB och se om någon där går med på att ta emot mig fast jag är under 30.
    jag har inte vart på något hälsosamtal, fick inskrivning 16 november men ska om boka den och försökt med mIna vårdkontakter, men de finns inte med där! har prövat och ringa men de har inte svarat de gånger som jag har ringt
    Jag ska göra VUL på RMC.

Vi erbjuds KUB eftersom jag är 33 år, jag vet inte hur det funkar annars. Jag hade egentligen tid för inskrivning den 3/12, men det flyttades till 17/12 så kan jag ta blodprov till KUB på samma gång.
  • Lillan15

Någon som kan beskriva vad KUB går ut på? Vad ser man på det testet? Hur säkert är det?
    Jag kommer att välja någon fosterdiagnostik. vet ej vad. Måste höra mig för. Om allt är OK i morgon, så skall jag boka inskrivningssamtal på MVC.

• Mammiztill2
    Smulans skrev 2010-11-09 16:01:16 följande:
    Jag ska göra VUL på RMC.

Vi erbjuds KUB eftersom jag är 33 år, jag vet inte hur det funkar annars. Jag hade egentligen tid för inskrivning den 3/12, men det flyttades till 17/12 så kan jag ta blodprov till KUB på samma gång.
    Okej!  de som gör dessa proven är väldigt duktiga på att få bra bilder, och sist köpte jag en bild jätte bra blev den
  • Lillan15

KUB testet tar jag oxå. bra underlag, om man skall göra fostervattenprov eller ej. Görs KUB på alla kvinnokliniker i Sverige?

• Mammiztill2
    Lillan15 skrev 2010-11-09 16:18:28 följande:
    KUB testet tar jag oxå. bra underlag, om man skall göra fostervattenprov eller ej. Görs KUB på alla kvinnokliniker i Sverige?
    nej de görs inte på alla gyn kliniker.
    min läakre får skriva till vissa ställen och se vilken som tar emot mig, men de börjar bli bråttom nu sa läkaren.
  • LindaBell

Varit på VUL idag igen, hjärtat slog så fint även denna gång!! Kanske man verkligen börjar våga tro att jag faktiskt är gravid nu, känner mig ju väldigt ogravid, samma som sist. Enl FL;s uträkning efter ÄP-datum skulle jag vara i v 7+6 idag, men dr idag fick det till 7+3 och det är detta som kommer följa med i journalen. Hmm, inte roligt, nu får jag ju inte gå in i ny vecka förräns på lördagRynkar på näsan
    Har ringt mvc idag, skippar hälsosamtalet, kan ju det där, ska på inskrivning den 25/11, och UL 6/12, därefter någon gång mellan den 6-24/12 beställa tid för NUPP så då blir det ju ett UL igen, alltid skönt att se det lilla pyret och få bekräftat att allt är bra! Sen får man väl vänta till slutet av januari innan det är dags för rutin-UL i ca v 18 så det känns ändå som man har lite "täta" kontroller framöver.

• Mammiztill2
    LindaBell skrev 2010-11-09 16:43:47 följande:
    Varit på VUL idag igen, hjärtat slog så fint även denna gång!! Kanske man verkligen börjar våga tro att jag faktiskt är gravid nu, känner mig ju väldigt ogravid, samma som sist. Enl FL;s uträkning efter ÄP-datum skulle jag vara i v 7+6 idag, men dr idag fick det till 7+3 och det är detta som kommer följa med i journalen. Hmm, inte roligt, nu får jag ju inte gå in i ny vecka förräns på lördagRynkar på näsan
    Har ringt mvc idag, skippar hälsosamtalet, kan ju det där, ska på inskrivning den 25/11, och UL 6/12, därefter någon gång mellan den 6-24/12 beställa tid för NUPP så då blir det ju ett UL igen, alltid skönt att se det lilla pyret och få bekräftat att allt är bra! Sen får man väl vänta till slutet av januari innan det är dags för rutin-UL i ca v 18 så det känns ändå som man har lite "täta" kontroller framöver.
    usch va tråkigt de flyttar en bakåt hela tiden. räcker att de justerar vid rutin ul ju.
    ska du beställa tid för nupp någon gång i dec?

hur kommer de sig att du ska göra nytt ul den 6/12?

självklart ska vi få våra bebisar i Juni
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011