• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.

Bf Juni/ Juli 2011

Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra

Äntligen våran tur!

Välkomna {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
  • katt
    Mammiztill2 skrev 2010-11-08 22:30:49 följande:
    jag trodde att ÄP var ägglossnings dagen.
    men de gjorde inte kliniken då de räknade.

jag hade fått för mig att jag skulle då få 20 juni (idag skulle jag då vara i 7+6)
    Men kliniken sa att jag skulle ha 21 juni (och då idag vara i 7+5)

När jag var på kliniken trode ja att jag var 7+0
    men han sa jag var i 6+6

EN dag hit eller dit, men jag blir inte klok på hur de räknar?!

ÄP 28/9
    ET 30/9

Det ska kommer att .bli intressant att veta mina veckor nästa vecka.  enligt mina uträkningar kommer jag att i  vecka 6+5

ÄP: 27/9
    ET:30/9

• katt

Hej godmorgon!
    Idag är det 43 dagar sedan allt började då fick jag sluta med vagitorior utrogestan som jag fått sedan vaginal två gånger om dagen två tabletter varje gång då.
    Det är a lite blandad känslor kan jag säger.

Känns det bekant till er tjejer. Fick vi samma ?

• katt
    Skruttfia82 skrev 2010-11-08 15:09:47 följande:
    Hej Alla!
    Jag fick svar på mitt Hcg blodprov igår och det visade att jag fortfarande var gravid. Har ett VUL inbokat på torsd så då hoppas vi att vi får se pyret och hjärtat som slår.
    Är v 7+1 idag 
    Hej skruttis det låter bra det där! Jag håller båda tummarna på torsdag. 
  • Mammiztill2

jag tar mina vagiatorier fortfarande, dock kommít överrens med läkaren att trappa ut dem från o med nästa vecka.

katt skrev 2010-11-09 10:38:20 följande:

Det ska kommer att .bli intressant att veta mina veckor nästa vecka.  enligt mina uträkningar kommer jag att i  vecka 6+5

ÄP: 27/9
    ET:30/9

CLEO, när jag hade ÄP 28:e och ET 30.e då var jag i vecka  6+6 den 2 November.

Så idag borde du vara i v 8+0
  • Smulans

Vi har varit på hälsosamtal idag (6+1). Här i Skåne vill de tydligen att man kontaktar dem så snart man vet att man är gravid och bokar in hälsosamtal. Det var inte direkt något nytt, men vi fick möjlighet att ställa frågor och prata med vår BM. Hon bokade också in tid för inskrivning och KUB.

Åh vad tiden går låååångsamt fram till VUL den 25/11!

• Mammiztill2
    Min älskade dotter skrev 2010-11-09 11:20:41 följande:
    jag hade ÄP 28/9 och ET 30/9 och jag är i vecka 9 alltså (8+0) idag.
    Då är de samma som mig, men jag blir galen på hur kliniken räknar?!

jag borde också gå in i vecka 9 idag!
    Men då jag trode 7+0 så sa läkaren att jag är i 6+6 och bf datum är 21 juni
    *grr*
    Smulans skrev 2010-11-09 11:23:43 följande:
    Vi har varit på hälsosamtal idag (6+1). Här i Skåne vill de tydligen att man kontaktar dem så snart man vet att man är gravid och bokar in hälsosamtal. Det var inte direkt något nytt, men vi fick möjlighet att ställa frågor och prata med vår BM. Hon bokade också in tid för inskrivning och KUB.

Åh vad tiden går låååångsamt fram till VUL den 25/11!
    Kul med en skåning till :)  vart ska du göra VUL?
    min läkare skrev i går remiss till något av de ställen som gör KUB och se om någon där går med på att ta emot mig fast jag är under 30.
    jag har inte vart på något hälsosamtal, fick inskrivning 16 november men ska om boka den och försökt med mIna vårdkontakter, men de finns inte med där! har prövat och ringa men de har inte svarat de gånger som jag har ringt
  • Smulans

Lycka till imorgon Toyota och lycka till på torsdag Skruttfia!

• Akkie77
    Lillan15 skrev 2010-11-08 16:42:27 följande:
    Hej! Tjejer. Läser om er varje dag. Har inte så mycket att skriva själv. Jag skall på VUL på onsdag, ska då vara 8+1. Längtar, men känner mig nervis oxå. Illamåendet finns med mig varje dag till och från. Dock inga kräkningar. Brösten ömmar av o till. Tröttheten finns oxå där. Äter mer än vanligt, konstant hungrig känns det som. Väntar med att boka in MVC förrens jag varit på VUL. Har ni andra varit på MVC? Ha det så gott, och lycka till tjejer Hjärta       Solig
    Spännande!! Jag är ungefär lika långt gången som du, har VUL på torsdag.

Känner igen många symtom som du har, men är verkligen inte konstant hungrig. Jag får tvärtom kämpa för att få i mig något överhuvudtaget. Har gått ner drygt 3 kilo på ungefär lika många veckor. Känner mig dränerad på energi...
    Men får jag bara se nå´t hjärta på torsdag så är dte ju värt det. Om inte.. så blir jag galen!

Ska nog försöka med någon medicin mot magkatarr oxå, typ Omeprazol. Känner av det och det bidrar ju till illamåendet oxå.

Har bokat tid till MVC för inskrivning 22/11, skippade hälsosamtalet. Men nu vet vi ju hur det ser ut i magen innan vi åker dit...
  • Mumsa73

Jag följer allt ni skriver men är dålig på att skriva. I natt sov jag 12 timmar så idag känns det lite bättre. Håller tummarna för er alla!! Kram!

Vi ska på VUL (privat) om två veckor för att se så att allt står rätt till, och om båda embryona klarar sig och växer på. Detta är första graviditeten som jag inte fått någon blödning och jag önskar att det håller i sig.

Mammiz81, jag tycker också att Öresunds uträkning är helt åt skogen. Enligt min uträkning är jag idag i v 8 +1 och förstår inte hur de får det till 8+0 idag.

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011