Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.Bf Juni/ Juli 2011
Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra
Äntligen våran tur!
Välkomna

Skruttfia: jag ska hålla tummarna lite extra för dig. Hoppas hoppas det går bra!
Frida 1010: 7, 5 är jättebra vid 7+0 verkar det som. Oroa dig inte, förlåt om jag skrämde upp dig!
Jag trodde vår var jättelångt efter men jag har kollat upp/surfat runt lite nu efter VUL. I slutet på v 6 är de runt 7 mm och i slutet på v 7 runt 12-13 mm. Sen varierar det vad det står i de olika graviditetskalendrarna runt om på nätet också. Jag ska bara kopiera in vad jag läste i en: "Under vecka 7 växer din bebis med en otrolig hastighet. I början av veckan är bebisen 7-8 mm och i slutet har den nästan fördubblats i storlek och ökat till 9-15 mm!" Så jag har bestämt mig för att tänka att vår kanske fäste sent och och ligger tre fyra dagar efter.
För min del är det mest det med symtomen - jag vet att man kan ha noll symtom och allt är ok, men när jag äntlingen började få lite och de sen försvann... det känns lite trist. Kombinationen av det + lite litet embryo tror jag det var som gjorde Dr fundersam men som hon sa - det finns ett hjärta, det kan gå bra, det är bara att vänta.
Och det vet vi ju alla hur lätt det är att bara vänta Maken säger att jag inte ska oroa mig, det är ungefär lika lätt
Jag önskar er alla en trevlig helg! Om ni har något illamående ni inte vil ha kan ni skicka över lite så jag får lite symtom
min lillskrutt är normalstor då verkar det som,sambon försökte lugna mig.men precis,denna vecka händer massor med saker så din verkar ju inte vara för liten heller när man kollar vissa ställen.om man läser vårdguiden så står det vecka 7 så är det 10mm stort,men vecka 7 måste de mena ngn gång under vecka 7,något snitt lixom och då verkar vi inte ha alltför små rackare i magen!växer typ 1mm om dagen i vecka 7. ska försöka sluta oroa mig,läkaren sa att allt såg ut som det skulle och än så länge va allt jättebra,men att man såklart inte än är säker!
Ska göra mig klar och käka llite frukost,sen jobb...tröttheten svämmar över...
kramisar!
Blöder lite fortfarande men än är det väl inte kört.
Jag har hört många som haft blödningar tidigt i graviditeten och allt har ändå varit bra.
Har aldrig haft missfall så vet inte hur det ska kännas då.
Tänker inte gräva ner mig över detta förrän jag fått resultatet på söndag em.
Håller er uppdaterade.
Ska även ringa min privata gyn på måndag och se vad de säger.
Kram på er alla
Linnea H: Läste ditt inlägg nyss. Lite samma sits då att embryot ser litet ut. Håller tummarna för dig och att VUL nästa vecka ska se bra ut. Vi får tänka på varandra nu och hålla hoppet uppe.
tjejer!är i vecka 7+4,har en fråga...är det farligt att få orgasm..???
Frida; svar Nej!
brabra!blev två ggr igår,så blev lite orolig...men okej,nu kan jag lugna mig och åka och jobba snart.
Jag ska i väg till sjukhuset i morgon bitti, träffa läkare och göra vul.
Är nervös för detta, förhoppningsvis kommer det gå bra
Hur är det med er andra?!
Mammiz, du vet att vi håller tummarna för dig! Hoppas att det blir jättefint VUL, visst var det jättebra förra gången för dig? Är det nu du ska på inskrivning hos MVC? Eller är det återbesök hos IVF-kliniken?
Jag har faktiskt känt mig lite illamående idag, bara vag känsla, absolut inte i närheten av att kräkas men hoppas ändå att det beror på att räkan har börjat växa. Inbillar mig också att brösten kanske börjat spänna lite igen. Hoppas hoppas.
Skruttfia har du hört något? Hoppas positivt!