Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.Bf Juni/ Juli 2011
Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra
Äntligen våran tur!
Välkomna
![{#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-flower.gif)
Härligt Mammiz, skönt att det var bra.
Jag blödde lite inatt (färskt/ljusrött) och ont i magen typ mensvärk under natten/morgonen, inte alls mkt blödning eller ont nu under förmiddagen. Så inte så mycket blödning men iom att det såg ut som att embryot inte riktigt hade utvecklas som det skulle när vi var på VUL så ser det ju inte bra ut.
Jag pratade med kliniken, BM var jättegullig och tyckte synd om mig. Hon sa att det låter tyvärr som missfall men jag ska ha kvar tiden på måndag om en vecka för att se då. Har det blivit missfall vill de ju se att allt är ok också, att det har kommit ut som det ska. Hon sa att det bästa var att bara vänta och låta det gå, det finns ju inget man kan göra för att stoppa det för det beror ju ändå på att embryot inte mår bra och det bästa är om det kan komma ut naturligt så man slipper tabletter/skrapning. Vi får se.
Jag är bara så nere just nu, detta är första gången jag är gravid någonsin (fjärde IVF) och jag/vi har varit så glada och så helt plötsligt detta. Jag vet ju att det är vanligt med MF men ändå, känner mig arg och ledsen. Oerhört svårt att fokusera på jobbet idag.
Som svar på frågan: idag : 8+0
Härligt Mammiz, skönt att det var bra.
Jag blödde lite inatt (färskt/ljusrött) och ont i magen typ mensvärk under natten/morgonen, inte alls mkt blödning eller ont nu under förmiddagen. Så inte så mycket blödning men iom att det såg ut som att embryot inte riktigt hade utvecklas som det skulle när vi var på VUL så ser det ju inte bra ut.
Jag pratade med kliniken, BM var jättegullig och tyckte synd om mig. Hon sa att det låter tyvärr som missfall men jag ska ha kvar tiden på måndag om en vecka för att se då. Har det blivit missfall vill de ju se att allt är ok också, att det har kommit ut som det ska. Hon sa att det bästa var att bara vänta och låta det gå, det finns ju inget man kan göra för att stoppa det för det beror ju ändå på att embryot inte mår bra och det bästa är om det kan komma ut naturligt så man slipper tabletter/skrapning. Vi får se.
Jag är bara så nere just nu, detta är första gången jag är gravid någonsin (fjärde IVF) och jag/vi har varit så glada och så helt plötsligt detta. Jag vet ju att det är vanligt med MF men ändå, känner mig arg och ledsen. Oerhört svårt att fokusera på jobbet idag.
Som svar på frågan: idag : 8+0
Nej, slutade med Progesteron för länge sedan.
Det var ca 7mm, borde ha varit 12-15 tror jag.
Kom på att idag är så att säga den dag jag skulle fått mens denna månad om jag inte hade varit gravid, är det lättare att få MF just då? dvs är kroppen kvar i menscyklerna fast man är gravid så att den försöker stöta ut livmoderslemhinnan?
Samtidigt kan jag ju inte låta bli att hoppas, har ju inte haft så jättemycket blödning än och Dr sa ju att det kan gå bra fast embryot var så litet. Men det är klart; symtom som har slutat, embryo som är för litet och blödning... tre saker i kombination är ju inte bra.
CLEO
jag har inboxat bilden då jag väntade min dotter i v. 5+5
Nyfiken själar:
http://www.advancedfertility.com/ultraso3.htm
Linnea H: Jag håller tummarna för att allt ska gå bra.
Det var också perioden när jag skulle få min mens som jag fick min blödning. Jag blev kollad med Hcg - blodprov för att se om jag fortfarande var gravid eller inte.