Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.Bf Juni/ Juli 2011
Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra
Äntligen våran tur!
Välkomna

Hej Alla!
Jag fick svar på mitt Hcg blodprov igår och det visade att jag fortfarande var gravid. Har ett VUL inbokat på torsd så då hoppas vi att vi får se pyret och hjärtat som slår.
Är v 7+1 idag
Nu ska jag f ö r s ö k a att inte oroa mig ang bebis längd av 3 anledningar
1) Det var svårt att mäta
2) Då jag väntade mitt barn, då jag var i vecka 9 8+4 var hon 16 mm.
Idag är jag i v.8 7+5 och bebis var ca 10 mm (det är sex dagar och det borde vår lille kämpa hinna växa sig till med)
3) Jag blir bara orolig och mår dåligt, och jag vill njuta av att min bebis hjärta slår=lever.
Skruttfia så glad jag blir för din/er skull! Härligt! Hoppas allt är finfint på torsdag.
Mammiz enl vad jag har läst så växer de ca 1 mm dag i vecka 7 så det låter ju bra. Som du säger det är jobbigt att vara orolig så kan du vara lugn är det ju bra.
Jag försöker också att inte oroa mig, det blir ju inte bättre. Känner att min dag inte har varit så bra pga att jag är trött och ledsen. Blev lite gladare nu: den deadline jag trodde var på onsdag är på fredag istället - jag behöver inte vara så stressad och jag behöver inte jobba över idag utan kan gå hem och sova så det blir en bättre dag i morgon.
En liknelse som jag tycker stämmer: att oroa sig är som att gunga på en gunghäst, det går åt en massa energi men man kommer ingenstans.
Hej! Tjejer. Läser om er varje dag. Har inte så mycket att skriva själv. Jag skall på VUL på onsdag, ska då vara 8+1. Längtar, men känner mig nervis oxå. Illamåendet finns med mig varje dag till och från. Dock inga kräkningar. Brösten ömmar av o till. Tröttheten finns oxå där. Äter mer än vanligt, konstant hungrig känns det som. Väntar med att boka in MVC förrens jag varit på VUL. Har ni andra varit på MVC? Ha det så gott, och lycka till tjejer
mammiz81: Varför gör du så många UL? är inte allt som det skall? Hoppas verkligen att jag får se lill på ons.
Nu blir jag osäker. Jag räknade så här: Dagen efter ÄP är dag 1. 2 veckor har ju redan passerat, blir då 2+1.
Då skulle jag vara 8+1 i morgon. Gjorde ÄP 27/9=6 veckor sedan. Hur räknar du?
Jag räknade ÄP = ÄL och då stämde det med vad Dr sa när vi var där.
Här händer inte mycket, lite lite blödning kanske, men inget färskt. Men har lite liknande mensvärk så det är kanske på gång. Insåg igår att jag har vekligen inga symtom kvar, kvällströttheten är också som bortblåst, orkade vika tvätt och stryka igår kväll. Stor skillnad mot en vecka sen. Inte alls lika hungrig heller. Tråkigt...