• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.

Bf Juni/ Juli 2011

Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra

Äntligen våran tur!

Välkomna {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
  • Min älskade dotter

Vi har inte tänkt på syskonförsök ännu. Mensen var idag en vecka sen och mina förhoppningar om att jag blivit spontant gravid ökade för varje dag. Men idag när jag tänkte tanken att köpa ett test så kom tant röd. Även fast vi inte tänkt syskon ännu så blir man så sjukt besviken ändå... Sannolikheten att vi ska lyckas "själva" är väl inte jättestor så borde väl fattat. Men att man blir så ledsen och besviken ändå....

Stor kram tjejer! 

• Smulans

Hej!

Jag har inte varit inne på länge, men allt är bra med oss och lillkillen växer så det knakar. Vi går också på på babysim, tredje gången idag.

Vi vill också göra syskonförsök till våren. Jag helammar fortfarande och kommer nog att amma ett tag till, så vi får se när det blir läge. Tänkte ringa kliniken efter nyår och se vad de säger. Det hade varit kul om vi är fler som kan följas åt då!

Kram till alla mammor och barn! 

• Lillan15

Smulans: Jag kan kanske hänga på. Ska till kliniken den 1 dec. för samtal ang. nya försök. Blir nog till våren, hoppas jag. Vi var på babysång idag, det är skoj både för barnen o föräldrarna. Tors. babysim för oss. Kram till Er alla Hjärta

• Lillan15

Frida: Känner nog samma som dig. Man hoppas innerst inne att man skall bli spontan gravid. Man blir lätt besviken när mensen kommer sent, typiskt oxå... 1 kompis skall ha sin andra sista april. Verkar vara hur lätt som helst för vissa. Men jag är såå lycklig över vår lilla tös, som sover sött i sin säng just nu. Nalle 

• Mammiztill2

Jag har blivit sugen på nytt försök men om de skulle bli nytt försök blir de isåfall till sommaren/hösten

• Mammiztill2

Hej synd ingen skriver längre i trÅden.. Ngn som börjat med nytt Ivf? Hur mår era barn?

• Lillan15

Tjena! Uppe länge inatt. Vi ska bort över nyår, har städat o tvättat inför resan. I mo. skall det packas. E sover så gott i sin säng. Hon mår bra. E blir 6 mån. den 4/1, oj vad tiden gått fort sedan hon föddes i somras... Har varit på nytt IVF samtal hos kliniken där jag gått förut. Börjar förhoppningsvis med beh. i feb. Just nu inväntar jag "lingonveckan", varför vill den inte komma??? är dock inte gravid, har kollat. 9 dagar sen nu... "suck". Har ni regelbunden "mens" efter era förl.?! God fortsättning på julen Tomte 

• Akkie77
    Mammiztill2 skrev 2011-12-27 01:42:56 följande:
    Hej synd ingen skriver längre i trÅden.. Ngn som börjat med nytt Ivf? Hur mår era barn?
    Alla har nog fullt upp ;)

Theo är fyllda sex månader och väger drygt 9 kg, strl 74 är vi uppe i nu.
     Dock ser vi att hans ena fot är snedställd utåt, får se vad läkaren säger vid kontrollen på BVC 3/1. Får hoppas att det räcker med massage/tänja som jag gör nu, + ev stödskena/sko.

Det är full fart mest hela dagarna ;)

Syskonförsök har vi funderat över. har tre ägg kvar i frysen i Riga. Men jag ammar fortfarande, han äter ca 3 mål annat (gröt + smakportion riktig mat) om dagen, men resten bröstmjölk. Så innan det är avslutat och mensen har kommit tillbaka så är vi väl framme vid sommaren. Men mirakel kan ju ske ;)

Jag önskar alla lycka till med syskonförsök! Kram och gott nytt år!
  • Mammiztill2

Gott nytt år på er i tråden. Lilleman har ju fått tänder och bet mig blodig då han ammade först nu idag som jag inte har lika ont, Håller tummarna att de ser bra ut på kontrollen den 3:e

• Numera

Gott nytt år medsystrar! Vi har också haft fullt upp. Lillan har fem tänder och nyss döpts och om en vecka flyttar vi. Har inte fått tillbaka mensen än, helammar, så nästa försök känns rätt avlägset, men blir kanske i sommar/höst. Annars är lillan i rolig fas nu, jollrar och rullar som sjutton, vi får se när hon tänker krypa, men det är nog nån månad kvar. Hoppas ni får ett fint nyårsfirande och skön start på nya året!

• Min älskade dotter

Hej på er och god fortsättning!

Hoppas ni alla haft en bra jul och nyår!

Adele är nu 8 månader, väger 6.7 kg så hon växer på sig! "Pratar" mest hela tiden, sååå mysigt! Inga tänder har kommit ännu men det verkar som det är nåt på gång där!

Syskonförsök är inget vi har "inplanerat" ännu, vi får se när vi känner oss redo.

Kram på er! 

• katt

Det skönt att följas åt kan ni inte göra den grupp till Facebook ?

• Mammiztill2

Skulle ni andra vilja ha en sluten hemlig grupp på Facebook?

• katt

Nej jag vill inte längre skrivet i öppna tråda. Man vet aldrig vem läser!

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011