• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.

Bf Juni/ Juli 2011

Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra

Äntligen våran tur!

Välkomna {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
  • StorLängtanEfterLiten

Smulans: stort grattis till sonen! Skönt att förlossningen gick bra. Visst är det underbart! Skrattande

Strax och Toyota: stort grattis till era döttrar! Skrattande

• Numera

Toyota, grattis till lilla Emilia - fint namn! Låter läskigt med akutsnitt och infektion, så skönt att höra att ni har det bra nu.

Bella, hur går det för dig? BF idag. Har det kommit igång eller väntar du fortfarande?

Var det någon mer än jag som hade skräck när barnet föddes att de skulle stoppat tillbaka fel embryo? Lillan hade krusigt hår första dagen och det har ingen av oss och jag kunde inte låta bli att tänka på fallet i USA där de förväxlat embryona i ivf och de som fick en lyckad behandling födde fram barnet för att direkt lämna det till genetiska familjen. Nu känns det inte alls så, hon har min ovanliga blodgrupp och min mans öron och känns helt och hållet som min dotter, men det första dygnet, då allt fortfarande var så abstrakt nytt nojjade jag faktiskt för det. Nu har jag fått lillan att somna i babybjörnen (hon vägrar sova i säng, så vi har haft henne i famnen hela tiden hittills) och jag har plötsligt två fria händer - vad ska man göra med denna oväntade frihet? hoppas ni alla njuter av era barn. Idag ska vi premiärköra barnvagnen.

• Just me

Nä tyvärr så känner jag ingenting Huhu..men men på tisd har jag tid på obstretiska (möte med doktorn) som ska bedömma om och när jag sättas igång. Man får tydligen bara gå över 1 v när man gjort ivf har de sagt så det känns skönt att veta hihi... Hoppas dock att det sätter fart tidigare. Lät på min bm som att de skulle görs hinnsvepning på mig då..kanske att man får den chansen också och även en tid för igångsättning utifall att det inte skulle ta sig med hinnsvepningen... Just nu struntar jag hur det ska gå till väga bara det händer nått snart så jag kan få se våran efterlängtade tös! Jodu,nog har man tänkt allt på det här med förväxling...uj uj Vad hemskt det måste vara för de som blivit drabbade,hua... Jätte grattis till er alla som fått era bebisar och stort lycka till,till er som kommer att få snart! Sorry om det ser konstigt ut (texten) skriver från telen och ibland när man ska byta rad så ser det bara konstigt ut

• Smulans

Grattis Toyota!

Jag skriver med en hand och datorn balanserande på armstödet eftersom sonen sover i min famn Hjärta 

• Mammiztill2

Bella. Hoppas lill tösen kommer ut snart.

• Just me

Tack,det hoppas jag med! Imorgon har vi tid för möte med de på obstretiska. Hoppas att livnoderhalsen börjat mognat och framförallt att vi kan få en tid för igångsättning! Hoppas hoppas så håll gärna tummarna,hihi...

• Mammiztill2

Hoppas gyn kan låta dig få igångsättning om bebis inte kommer ut snart

• Just me

Idag var vi på kontroll, öppen 2,5 cm, var mjuk och hon gjorde hinnspepning på mig. Fick tid för igångsättning nästa tisd men hon trodde att jag skulle få före :) Hoppas så in i bomben nu! Håll tummarna åt mig nu  hehe

• Mammiztill2
    Just me skrev 2011-07-19 19:53:50 följande:
    Idag var vi på kontroll, öppen 2,5 cm, var mjuk och hon gjorde hinnspepning på mig. Fick tid för igångsättning nästa tisd men hon trodde att jag skulle få före :) Hoppas så in i bomben nu! Håll tummarna åt mig nu  hehe
    Åh härligt!! får vi hoppas liten vill titta ut snart!! :) spännande
  • Just me
    Mammiztill2 skrev 2011-07-19 20:05:42 följande:
    Åh härligt!! får vi hoppas liten vill titta ut snart!! :) spännande
    Ja verkligen! Nu är man så där dum positiv och hoppas och drömmer att det ska sätta fart redan inatt hehe... Ja man vet ju aldrig det där...när man minst anar det sker det..
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011