• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.

Bf Juni/ Juli 2011

Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra

Äntligen våran tur!

Välkomna {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
  • Skruttfia82

Lova 3 månader, 3770g o 53,5cm. Fick sprutor o det är aldrig kul men gick bra. Vi är också sugna på fler barn. Jag har ingen aning om hur lång tid man måste vänta efter snitt, ngn som vet. Vi har tre fina 6-dagars embryon i frysen, vill ju gärna försöks iaf. Ska till läkarn på onsdag o ska prata lite då. Vi skyddar oss inte eftersom chansen att bli gravida på naturligt sätt är 2% och skulle det mot förmodan bli så, så är det bara välkommet.

• Akkie77

Roligt att läsa om alla små bebbar som växer och mår bra ;)

Theo växer som han ska han oxå: vid 6 veckor 4775g och 57 cm. Det börjar bli en stor grabb!
    Sover fortfarande 7-8 timmar per natt, helt otroligt! Sover i egen säng förstås och somnar oftast själv i den oxå. Vi är verkligen bortskämda ;)

Toyota: jag var sugen på en nyfödd redan för ett par veckor sedan, men får nog ta och lugna mig nå´t år. Är ju "bara" 34... och Theo skall ju få sin tid också.

P-medel bryr vi oss inte om heller. Det har ju inte hänt något på 10 år, men skulle kroppen mot förmodan ha kommit på andra tankar så skulle det ju vara fantastiskt (och billigare än att åka till Riga haha)
    Vi får se...

• Lillan15

P-medel använder vi inte. Skulle mirakel ske så är det bara välkommet här. Ska nog börja med ivf igen vid nyår tänkte vi. Ska boka tid för nytt samtal hos läkaren i höst någon gång, tror jag. Kul att läsa om er alla. Emilia växer och frodas. Underbart med barn tycker jag Baby Ha det så bra, och god natt från oss

• Skruttfia82

Nattmatning pågår. Lova har börjat få goa rutiner. Äter vid 22 och sen vid 5 halv 6. Helt ok. Sen somnar vi om o vaknar när stor tjejen vill upp vid 8. Inatt har dock den store drömt mardrömmar o skrikit o härjat mellan 24 och 4 så jag är inte så pigg nu. Brorsan m tjej sover över så de kanske kan tänka sig att passa barnen en liten stund så jag får sova en liten stund. Annars är allt bara bra, Lova växer så det knakar. På onsdag är det dax för återbesök i halmstad. Hoppas det går bra för er andra.
    Kram

• Smulans

Hej alla!

Lilkillen mår bra, han har god aptit och vägde 4980 g till sina 55 cm på sin 5-veckors dag

Han har fortfarande inte fattat att man ska sova längre pass på natten än på dagen, men han somnar om direkt efter amningarna så jag ska inte klaga.

Vi kommer nog att göra ett syskonförsök till våren/sommaren om allt känns bra. 

• Lillan15

Emilia är 6 veckor idag, oj vad tiden går fort... Var till BVC oxå idag vikt:4850 g 56,5 cm. Hon sover bra om nätterna, och är mest vaken på dagarna. Pratade med hemortsläkare idag, berättade om Emilia. Vi kom överens om att jag hör av mig när vi känner oss redo för ett syskonförsök. Blir förmodligen till våren. Har inga frysta ägg. Blir till att börja om från början, känns lite tungt tycker jag.  

• Numera

Hej alla. Vår lilla är nu drygt fem veckor och är mer vaken nu. Sen en dryg vecka tillbaka ler hon på riktigt också, kan kompensera för många sena skriktimmar Hon har svårt att somna på kvällarna, skriker ofta en timme kring midnatt, men när hon väl somnat sover hon bra. Vaknar bara upp en gång på natten och en gång tidig morgon för att äta. Var på efterkontroll hos gynekologen idag och allt såg bra ut, men det kändes också bra. Min man är inte redo för syskonprat än, omställningen har psykiskt varit svårare för honom, men jag tror vi kommer göra nästa försök om ett drygt år. Vi har inte heller ägg eller embryon sparade så det blir start från noll igen.

• Smulans

Vi har inte heller några embryon i frysen...

• Mammiztill2

vi har inte heller ngt i frysen och aldrig fått då mina ägg har vart för fragmenterade ...
    Jag ska fortsätta på strik komjölks fri mat då de kan vara så att W är allergisk.
    I morgon blir han 15 veckor och ska till bvc för kontroll.
    Idag bokade jag dop så på hans 4 månaders dag blir de dop. ska dock bara bjuda in familjen som jag känner de nu

• Skruttfia82

Vår lilla tjej börjar bli stor. 3,5 månader, 4580g och 55cm. Idag ska vi till halmstad för återbesök. Ska bli kul att träffa dem igen :)
    Brorsan följer med o tar hand om stortjejen, hade blivit lite väl tuft för mig annars.
    Kram

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011