• Skruttfia82

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej! Ny här på familjeliv , har kollat in ibland men nu fick jag tummen ur och bli medlem.

Vi försökte i flera år innan vi sökte hjälp. Efter utredning och operation pga endometerios fick vi äntligen hamna i kön. Började behandling i april 2008, blev svårt överstimulerad och fick vårdas på sjukhus och tömmas på vätska. Embyona långtidsodlades för totalfrys och det blev en blastocyst till frysen. Det tog lång tid för mig att återhämta mig, men den 1/9 fick vi äntligen vår FET och två veckor sedan plussade vi.
    Bestämde oss för en ny behandling i mars 2010, jag hade då för dåliga blodvärden och skörldkörtelvärden så det blev att äta järntabletter och öka dosen Levaxin. I september blev det äntligen dax och nu är jag gravid igen Glad

IVF nr 1 FET    En dotter på 1,5 år
    IVF nr 2  ET Gravid v. 6+0

vul bokat den 11/11, är då i v 8+4 

Är sjukt trött och seg, svullen i magen pga progesteronet så jag ser ut som jag är i 6:e mån. Inte så kul när man inte vill att folk ska snoka.
    Går nog över snart hoppas jag.... 

• Skruttfia82
    Mammiztill2 skrev 2010-10-24 17:20:20 följande:
    Skruttfia, välkommen hit
    Är du hård i magen med? eller bara svullen?!

De kommer bli en händelserik November månad för oss alla
    Är hård i magen också och det är väl det som gör att jag känner mig så uppkörd.
    Har dessutom ont i magen då tarmar och allt trycks upp för att äggstockarna fortfarande är väldigt svullna. De var fortfarande 10cm när jag var på koll förra veckan. Är ju överstimulerad så det är kanske inte så konstigt. Blev också varnad att överstimuleringssymptomen kan bli värre vid graviditet så tji fick jag. 
  • Skruttfia82

Fyller på listan jag med

Lilli77, 3:e IVF (FET), BF 16 juni
    Inanna68, 1:a IVF (FET 1), BF 16 juni
    Mumsa73, 3:e FET, BF 19 juni
    Mammiz, 2:a IVF, BF 20 Juni
    Frida1010: 2:a IVF(icsi) 4:e återföringen. BF 23 juni
    Skruttfia82:  2:a IVF, ET 1, BF 26 juni

• Skruttfia82

Ngn mer som gjort sin IVF på Fertilitetscentrum i Göteborg??
    Eller som bor i Halland? 

• Skruttfia82
    Min älskade dotter skrev 2010-10-26 14:20:20 följande:
    jag vill oxå må illa...har inte så mkt symtom mer än min onda rygg min extrema trötthet och brösten som e svullna men de gör inte ont...man blir så rädd när man inte känner nåt...

kramkram
    dina symptom räcker till. Jag hade inga symptom alls vid min första graviditet, därför blev det inte verkligt förrän efter VUL.
    Nu har jag mer symptom men inte så mkt illamående jag heller. Längtar till VUL så vi får se det lilla livet.
  • Skruttfia82

Piigelin80: Stort GRATTIS till er, så härligt.

• Skruttfia82

Ursäkta stavningen, gick lite fort.

• Skruttfia82

Har haft fullt upp här idag med dottern och hennes kusin. Blev lite väl bra men snäll som man är säger jag inte nej till att vara barnvakt. Hade kanske inte trott att det skulle bli nästan 7 timmar, puh. TVå busiga 1,5-åringar.

Hur gör ni andra som har små barn hemma, undviker ni att bära dem eller kör ni på som vanligt?
    Tycker det är lite obehagligt och ömt i magen när jag bär henne. 

• Skruttfia82
    VUL-lista Hjärta

Mumsa73: 1/11
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6)
    Mammiz81: 2/11  (vecka 7+0)
    MillaPo: 3/11 , kl 11.30. (v. 7+6)  
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)
    Toyota10: 12/11 (vecka 8)
  • Skruttfia82
    Hannah03 skrev 2010-10-28 15:34:55 följande:
    Hej på er, jag hoppar på här också. Jag skulle verkligen behöva lite hjälp. Jag är på ruvardag 10 och gjorde ett gravtest idag som plussade. Kan jag lita på det? Har testdag på måndag, så det är juh 4 dagar för tidigt. Är så nervös.
    Hej! Tidiga test brukar stämma, håll ut till din td och testa igen då. Det är det mest tillförlitliga.
    Grattis till plusset 
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011