• Skruttfia82

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej!
    Var hos läkaren igår för jag hade sååå ont över bihålorna. Han sa att det var graviditetesnästäppa !!???
    och inte mer med det.
    Igår eftermiddag blev jag mkt sämre, fick feber, mkt ont över bihålorna och ner i tänderna och i huvudet. Det värsta jag varit med om, smärtmässigt. Jag föder hellre barn.
    Fick en ny läkartid idag och den läkaren konstaterade långt gången bihåleinflammation och jag fick penicillin i 10 dagar och ett nässpray. Nu hoppas jag på bättring men det kan ta 3-5dagar innan jag blir bättre så det gått så långt redan.
    Mannen jobbar i natt och vill inte vara hemma så jag får vila, så jag hoppas på en lugn natt och en snäll mamma som vill vara barnvakt imorgon. Dessa karlar.

Nog om mina bekymmer. 

Ha en skön helg alla.
    KRAM

• Skruttfia82

Börjar känna mig lite piggare nu men vilken resa, har aldrig känt mig så dålig. Idag är första dagen jag är uppe utan att ligga i soffan hela dagen. Imorgon jobbar mannen och då blir det full rulle igen för min del. Tänkte kanske hitta på ngt eller åka till ngn så E får leka av sig. Vi får se vad det blir.

Nu är jag i v.21, halvtid i söndags - går hur fort som helst nu ju Glad 

KRAM 

• Skruttfia82

Hej alla!

Ligger inlagd på sjukhus efter kraftiga blödningar, moderkakan bråkar med mig.
    Än så länge mår bebisen och jag bra men läget är ännu inte stabilt. Sängläge och vila är det som gäller för min del.

KRAM 

• Skruttfia82
    Mammiztill2 skrev 2011-02-13 22:47:43 följande:
    Men oj då! hur har de kunnat bli så galet? Hur mår du? Tänker på dig. KRAMAR
    TACKGlad
    Ja det kan man fråga sig. Moderkakan ligger för inre modermunnen och när den växer med livmodern upp så kan det hända att kärl brister. 
    Moderkakan låg på samma vis förra grav men hade då inga problem med blödningar.
    Åkte in natten till lördag och har haft en till mkt stor blödning efter det men det har lugnat sig igen, bara hoppas att det fortsätter åt rätt hål.
    Har en del sammandragningar och det gör mig lite orolig att det är något på gång men jag kan bara vila och ta det lugnt och hoppas på det bästa.

KRAM 
  • Skruttfia82
    Mammiztill2 skrev 2011-02-13 22:59:04 följande:
    Åh hoppas de avtar vännen. Måste vara jobbigt för dig, er. Ska sova nu men skriv om du vill läser och svarar imorgon. Varma kramar till dig
    Jag sak också sova nu, jag uppdaterar igen imorgon.
    KRAM 
  • Skruttfia82

Dagens uppdatering, v 21+1

Blödningarna har minskat, om än färskt blod fortfarande. Får nu gå upp och hämta min mat för att se om det gör någon skillnad, än så länge går det bra!
    Hoppas på en lugn natt så jag kan gå lite mer i morgon och se hur det går då.

Kul med vagnköp, bilfunderingar, bm-besök och auditionsGlad 

KRAM och godnatt 

• Skruttfia82

Jaha, då var jag tillbaka i sängläge då efter lite mer blödningar idag på förmiddagen. Nu får jag bara gå till toaletten igen. Är lite uttråkad idag faktiskt.

• Skruttfia82

Jag har inte haft tillgång till internet sen i onsdags så nu uppdaterar jag igen.
    Läget är fortfarande stabilt så jag är hemma på permission idag och över natten. Ska tillbaka imorgon och om allt är fortsatt bra ska jag sluta med det blödningshämmande tabletterna och avvakta mist ett dygn på ev utskrivning.

Frida: Hoppas det går bra för er, jobbigt med dessa beslut. Tänker på er och håller tummarna. 

• Skruttfia82
    Min älskade dotter skrev 2011-02-22 16:00:02 följande:
    hej tjejer!ett tag sen jag skrev här. vi gjorde fvp i fredags,obehagligt....skönt att det är gjort men har sån ångest att det ska hända nåt...nu är man livrädd för missfall,livrädd för provsvaret...allt är en enda väntan...mkt jobbig sådan...fick även veta att jag har för lite fostervatten...en sak till att oroa sig över....det tar aldrig slut känns det som...
    sambon blev magsjuk igår så flydde hemifrån och sov hos syrran,orkar inte med magsjuka en gång till....nu är jag hemma,han får bara vara i sovrummet och badrummet...vågade mig hem men får se om jag blir kvar här inatt eller om jag försvinner till syrran igen..

kram!
    Tänker på dig/er och håller tummarna hårt för er.
    akta dig för magsjukan, räcker med en gång under en graviditet. 
  • Skruttfia82
    Mammiztill2 skrev 2011-02-22 15:55:31 följande:
    Någon som vet ifrån vilken fullgången vecka som man börjar tillhöra förlossningen istället för Akutens gyn?!
    Är de 23 fulla veckor?!

har vart hos arbets teapeut idag för mina domningar i höger arm och hand, så hoppas de inte kommer göra mer ont i armen och inte bli mer domningar i handen än vad ja redan har.

Så TYST det är här inne..
    Hej
    I Varberg fick jag komma till förlossningen i v.20+6. Vi har även våra läkarbesök via MVC på förlossningen.

Ang dina domningar finns det handledsskydd som du kan ha på dig. Jag använde det ett tag på nätterna för jag sov med böjda handleder och fick mkt problem med domningar och smärta. 
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011