• Skruttfia82

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej!
    Blev utskriven från sjukhuset igår och det är underbart att vara hemma.
    Nu har jag bokat in barnvakter i två veckor så min man kan gå en obligatorisk kurs. Sen är han hemma veckan därpå och sen är min sjukskrivning slut och jag ska förhoppningsvis vara tillbaka i gamla vanor.
    Njuter av lugnet nu när mannen och dottern är ute och leker. Snart bär det av till mina föräldrar för att fira min mor som fyller år. Sen blir det en tidig kväll i säng, energin har inte kommit tillbaka ännu.

KRAM 

• Skruttfia82

Frida: Tänker på er. Förstår att det känns onödigt nu i efterhand men det kunde ni ju inte veta. 
    Håller tummarna för ett bra svar till veckan.
    KRAM 

• Skruttfia82

Hej! Var på återbeök hos läkaren igår. Läget är stabilt men oförändrat. Läkaren trodde att jag skulle bli sjukskriven resten av graviditeten, känns sådär kul just nu men är ju helt värt det ändå. Moderkakan ligger fortfarande för inre modermunnen och det ligger tydligen ett STORT blodkärl precis där. De är rädda att det ska brista om jag börjar anstränga mig mer. Och det skulle inte vara bra. Har fått ny läkartid om två veckor och kommer att kollar med VUL var 14:e dag framöver. Jippie. Idag är dottern hos underbara farmor som ska ha henne hela fm och sedan kör hon hit henne och brorsan tar över hemma hos oss. Lite pusslande men det går, bara denna veckan också sen får mannen vara hemma om jag blir fortsatt sjukskriven. Skönt att kunna sitta och ta det riktigt lugnt nu, svårt när dottern är hemma även om ngn annan har hand om henne för det är ju hela tiden, mamma, mamma. Hon har blivit väldigt mammig nu när jag inte kan ta henne lika mkt. Ikväll ska jag iaf åka iväg på egen hand. Me&I party hos en underbar vän, kan inte bli så mkt bättre. KRAM alla

• Skruttfia82

Jag har inte handlat så mkt den här graviditeten, har så mkt kvar från dottern som knappt är två år. Jag har iaf köpt en body, ett par byxor, en mössa och en tunns fleecejacka som bebisen ska få ha när vi åker hem från BB. Känns kul att ha ngt eget och det dottern hade det har hon till sin docka nu. Vi har kvar bilbarnstolen som dottern hade så den får det bli tills det är dags att byta vid 8-10 mån. Syskonvagn ska jag köpa, vill ha en Urban Jungle Duo 2010 eller nyare. Jag kollar läget på Blocket men det säljs inte så många från 2010 så det får kanske bli en ny istället. Har tre vagnar hemma så jag måste sälja av iaf en. Jag har tänkt att behålla vår Urban Jungle Single så länge, så får vi se hur mkt vi använder den. Blir det väldigt lite så säljer vi den också och har endast syskonvagnen och paraplysulkyn som vi brukar ha på resor och i båten. Vet inte vart jag ska göra av alla grejor annars. Ni som har tänkt ha syskonvagn, har ni enkelvagn också??

• Skruttfia82

Mina inlägg blir jättekonstiga. Så ihop har jag inte skrivit min texter. Konstigt

• Skruttfia82
    v.23+5 idag och Bm-besök.

Hjärtljud: 152
    Blodsocker: 5,2
    Hb: 114 (lite lågt men det tog några rör blod för att bla skicka på analys för att se hur mkt järn jag har i depåerna).
    Blodtryck: 125/65
    Viktuppgång sen start: -0,2kg
    Sf-mått: mättes ej

Har ett läkarbesök den 14/3 och sen är det dags för Bm igen 1/4.
    Fick mitt moderskapsintyg idag och det ska jag skicka in till försäkringskassan till veckan.

Nu står en hallon/blåbärs paj i ugnen och vi ska strax bege oss hem till mina föräldrar på middag.

Ha en underbar fredag alla! 
  • Skruttfia82

Frida: Ta det lugnt och var rädd om dig. Jag hade mkt sammandragningar i min förra graviditet och det slutade med att jag började öppna mig i v.28. Sen hade jag sammandragningar från och till hela graviditeten som de fick stoppa med bricanyl flera gånger. Vila är det bästa och är livmodertappen sluten och lång så är det ju toppen. Håller tummarna på att det ska fortsätta så.
    Hoppas på brevsvar nästa vecka för din del.

Hör av dig om du har några frågor ang sammandragningar och livmodertapp.

KRAM 

• Skruttfia82

Mammiz: Tråkigt att tillväxten var ännu sämre nu. Hoppas bebis hittar sin kurva som du skrev.
    KRAM 

• Skruttfia82

Vi tänkte åka in och kolla på syskonvagn nästa vecka. Vi tänkte köpa oss en Urban Jungle Duo, och vi vill ha en 2010 eller senare. Vi har kollat Blocket men 2010:orna är ganska dyra så det blir nog att vi köper oss en ny iaf.
    Frågan är bara om det blir en grå eller en svart. 

• Skruttfia82

Frida: Så underbart skönt att allting var bra Glad
    Nu får du bara lyssna på din kropp och se vad de tål när det gäller sammandragningarna. Jag kunde inte gå många steg innan det satte igång med mkt sd. Det var mest soffan som gällde för mig. Ta det lugnt, är inte kul att hamna flera veckor på sjukhus, jag vet.
    KRAM

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011