• Skruttfia82

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Jag ska inte göra KUB.

• Skruttfia82
    Numera skrev 2010-11-17 18:33:48 följande:
    Grattis till hjärtat Cleo! Låter härligt. Bara två dagar kvar för oss...
    Hur har ni andra gjort, har ni berättat för era chefer än, ni som inte hade cheferna invigda från början?
    Jag är chef, så jag slipper den biten. Ska dock berätta för styrelsemedlemmar och anställda på vårt personalmöte i slutet på januari, typ v.19. Är ju ingen brådska då jag är föräldraledig och bara jobbar 20%, det mesta hemifrån.
  • Skruttfia82

Hej alla!

Grattis till alla som har varit på UL och sett sina små pyren.

Är hemma igen efter en helg bortrest. Är helt slut. Dottern sov dåligt borta så det blev inte många timmars sömn för mig och min man. Nu är vi iaf hemma och läggningen ikväll gick bra så jag hoppas på en bra natt.

Börjar känna att magen har växt en del denna veckan och att det vill till att välja kläder med omsorg när man ska utanför hemmet. Längtar tills efter nästa VUL 1/12 för då ska vi berätta för familjen iaf.

Kram på er alla 

• Skruttfia82

Hej på er alla!

Välkomna alla nyaGlad

Så glad att läsa om alla lyckade VUL Skrattande 

Jag uppdaterar inte så ofta för det är lite si och så med mig. Jag har haft mkt kraftiga blödningar igen och fick ett så uselt bemötande över telefon med KK så jag åkte inte dit. "Du måste ju fatta själv att det är ett missfall du får, ta starka tabletter och gå och lägg dig".  Det var ju inget särskilt upplyftande svar.

Iaf så var jag hos min privata gyn dagen efter om fick göra ett VUL igen. Allt såg bra ut med pyret. Anledningen till att jag blöder är att moderkakan ligger så långt ner så det kan hända att det blir så här ett tag innan den flyttar upp, som den förhoppningsvis gör.

Jag har snart blött i 4v så jag börjar bli lite trött på det, samtidigt som jag är mkt tacksam att allt är bra.

Har fått tid till MVC 10/12, samma BM som förra gången, skönt. 

• Skruttfia82

Tack alla för alla snälla ord. Det värmer.

Är så sjukt trött, har jobbat två heldagar i rad, och jag brukar bara jobba två halvdagar i veckan, hemifrån i min egen takt. Så det blir nog en tidig kväll idag. Imorgonbitti blir det ingen sovmorgon, det blir till att väcka lilltjejen så vi hinner in till VUL kl 9.00.
    Är lite sugen på en sväng på stan sen, men är det för kallt så får det nog va. Då får det nog bli en mysig dag hemma ist.

KRAM 

• Skruttfia82
    Mammiztill2 skrev 2010-11-30 20:43:55 följande:
    Skruttfia. LYCKA till i morgon vilken vecka och dag är du i morgon, privat ul?
    Allt gick bra på VUL idag också, de kunde se ett stort blåmärke?? i livmodern efter den sista blödningen och där fanns blod kvar så risken finns att jag kommer att blöda igen. Hoppas inte det.
    De har en ganska liten skärm på min klinik och pyret börjar bli så stort så det var svårt att se för oss som inte är så tränade men fick höra hjärtat och se halva kroppen och det kändes såååå bra.
    Jag är i v.10+2 idag.
    Går på en privat klinik i Varberg som jag har gått till i flera år. Vi hade distanbehandling på Fertilitetscentrum Gbg genom min privata klinik. Så skönt, de blev godkända för det precis innan förra barnet. Alltid skönt med folk man känner. 
  • Skruttfia82

Allt såg bra ut idag på VUL och nu är jag i v.10+2. Går fort nu!!

Nu får jag inte gå till min klinik längre, vi har bara betalat för dessa tidiga VUL. Och ska landstinget betalar inte besök dit efter graviditets v.12.
    Så nu blir det MVC istället. Blir nog fler UL för mig en vanligt då graviditeten hittills räknats som halv-risk graviditet pga blödningarna. Hoppas MVC fattar detta och ser till att kolla mig ordentligt.
    Jag har iaf samma BM som förra gången och hon var nogrann då iaf, så det ska säkert inte bli några problem.
    Inskrivning 10/12, 60 minuter 

• Skruttfia82

Antal Ul verkar variera beroende på vart man gjort sin IVF. På min klinik är det standard med två VUL, ett 2-3v efter positivt test och sedan ett till 2-3v senare.

Denna gången har det blivit 4VUL för mig hittills då det räknas som halv-risk graviditet pga mina blödningar.

Jag hade inte oroat mig om jag bara hade gjort 1 för vid en vanlig graviditet görs ju inget förrän i v.17-18, RUL.

• Skruttfia82

Ska iväg på middag idag till goa vänner och den familjen är ganska friska med alkoholen och när vi var där för två veckor sedan så sa vi att det var mannens tur att dricka (typ två öl Glad) och att jag skulle ta hand om dottern.

Så idag känns det som om det blir konstigt om mannen ska dricka igen. Funderar på att berätta om det blir en konstig situation. Vi har berättat för våra familjer och vi går in i v.12 imorgon.

Ja, ja får se hur det blir. 

• Skruttfia82

I fredags var vi på inskrivning och det var lite rörigt får jag lov att säga. Tur att jag varit med om detta innan så jag vet vad som ska sägas. Orkar ändå inte byta bm för då måste jag köra en bit
    Fick iaf tid för läkarbesök och UL på måndag för att kolla läget igen med tanke på blödningarna. Jag blöder fortfarande men det är iaf gammalt blod och det ska ju ut.
    Fick RUL 17/1. Här ändrar de bf efter RUL.

Var lite sur över det förra gången för hade de inte ändrat bf på dottern så hade hon inte varit prematur, det var ett riktigt ståhej på bb med extra kontroller och väckning för att mata. Hon vägde 3200g och var 52cm lång så jag ansåg att hon var färdig.

Ja ja vi får väl se vad som händer denna gången.

Vi ska inte ta reda på könet den här gången heller, det får bli en överaskning. Vi tror båda att det blir en tjej till. 

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011