• Skruttfia82

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Strax: Hos min BM får jag veta alla de värdena varje gång och så jämför de med förra graviditeten också. Kul själv också att få se diagram och tillväxt mm.
    KRAM 

• Skruttfia82
    Lillan15 skrev 2011-03-07 13:07:48 följande:
    Hallå Tjejer! Hoppas allt är i sin ordning för Er. I morgon är det dax för tillväxt UL + läkarbesök för min del. Hoppas bebis har växt till sig nu. Den har varit lite för liten för tiden. Det har nu gått 4 veckor sedan förra UL. Känner mig nervös inför besöken i morgon. Ha en bra dag alla. Nu skall jag ut i solen, kram på Er Solig
    Hoppas allt ser bra ut i morgon. Håller tummarna. Vilken vecka är du i nu?
  • Skruttfia82

Urban Jungle Duo
    En sådan här vagn blir det för vår del.
    Vad tycker ni, grå eller svart??
  • Skruttfia82
    StorLängtanEfterLiten skrev 2011-03-08 13:17:32 följande:
    Jaaaa, tiden går verkligen fort nu, kan inte fatta att jag är i v. 28 redan....... jobbar bara 4 v till innan jag går hem på graviditetspenning.....nedräkning påbörjad Glad Ska bli så skönt och härligt att vara hemma och vänta i vår!

Nä, vi vet inte kön. Sambon ville veta, men jag ville inte veta vid RUL. Vill ha överraskningen vid förlossningen. Men nu har vi ju ett UL i nästa vecka, så vi får väl se om det kanske inte går att undgå att se vad det är för en liten skrutt då, om den kanske vill visa upp sig Flört
    Får ni se bebisen när ni kollar moderkakan, på mig kollar de bara med VUL så jag skymtar bara en liten bebisRynkar på näsan
  • Skruttfia82

Har idag varit på ett lekland med dottern. Mannen var såklart med då jag inte kan göra så mkt. Dottern hade jättekul och var helt slut efter 3 timmars lek. Vi fikade efter halva tiden och hon kunde inte äta, skulle bara leka vidare. Så i bilen fick vi äntligen i henne smoothie och ett päron. 
    Vi beställde vår syskonvagn idag, det blev en svart Urban Jungle. Känns jättebra och väldigt lyxigt att ha köpt en ny vagn. Det är 12v leverans tid så det var dags att beställa nu. Det bästa är att de får hem den i låda och sen hör vi bara av oss dagen innan vi vill ha den så monterar de den åt oss. Jag vill nog ändå ha den hemma ett tag innan så den inte luktar nytt, och så vill jag bädda och göra  i ordning i den också.

• Skruttfia82
    Mammiztill2 skrev 2011-03-13 08:50:35 följande:
    JJag blev inlagd igår efter ambulans hämtat mig. Vattnet gick hemma igår. Ja kommer inte få komma hem förens bebis har kommit ut.
    Ojdå, inte bra. Ta det lugnt nu, så håller jag alla tummar jag kan för att allt ska gå bra. Tänker på  dig.
    Stor KRAM 
  • Skruttfia82
    Mammiztill2 skrev 2011-03-13 11:58:27 följande:
    Tack för din omtanke
    Håll oss gärna uppdaterade på läget om du orkar. Jag är ju hemma så jag kollar varje dag. 
    KRAM 
  • Skruttfia82

Mammiz: Kämpa på. Tråkigt att tillväxten går åt fel håll. Hoppas på det bästa och att bebis vill stanna länge till

• Skruttfia82

Cleo: Vad jobbigt att ha så ont, hoppas det ger med sig snart. Låter bra att du känner dig bättre iaf.
    Känns ju ändå bra att läkarna har koll på dig och inte släpper dig i första taget. Det är tråkigt att ligga där men det är för en god sak.
    KRAM 

• Skruttfia82
    Tjoho! Skrattande

Var hos läkaren igår och det har hänt ngt otroligt.
    De trodde aldrig att det skulle gå.
    Moderkakan har flyttat sig och alla stora blodkärl som låg i vägen är också "bort" 
    Så jag är inte sjukskriven längre och risken för blödningar är minimal.
    Dock har jag fortfarande mkt sammandragningar så jag ska inte göra sånt som framkallar för mkt sammandragningar annars kan jag börja leva som vanligt Glad .

Gjorde även tillväxt -UL då jag inte går upp i vikt, fast jag äter.
    Bebis låg på -5%, så det var OK men det ska kollas igen längre fram om jag inte börjar lägga på mig.

KRAM 
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011