Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.Bf Juni/ Juli 2011
Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra
Äntligen våran tur!
Välkomna

Grattis till er som fått era små underverk!
Lycka till Bella!
Adele blir 3 månader nästa fredag, hon väger nu 3100 gram och är 46 cm lång! Stora tjejen!
Lova är nu ute på sitt livs första båtsemester. Var o vägde henne i måndags på en av öarna då drygt 2,5 mån. 3035g, så skönt när 3-kilos gränsen är nådd. Vi njuter nu av att vara hela familjen och bara rå om varandra. Ser ut att bli ett par dagar m regn nu o det är inte lika kul m båt då.
Kram
Hej!
Jag har en fråga som ni som gjort ivf kanske skulle kunna svara på...hade varit till jätte stor hjälp för jag vet inte om jag kommer få skjuta upp mitt första försök med ivf som ska göras i september...är jätte orolig!
Så här är det: Var på första läkarbesöket i veckan..
Jag måste kompletera med ett cellprov. Gick till BM igår och hon tog ett på mig och konstaterade även om att jag fått svamp (detta såg hon på flytningarna, har ingen klåda alls) hon sa inget mer torts att jag föprklara att jag skulle göra ivf!
När jag kom hem googlade jag runt lite och läste då att om man har svampinfektion så kan det visas som lätta cellförändringar på testet! Vilket det säkert kommer göra i mitt fall då...
Min fråga är alltså: Får man lov att göra ivf fastän man har lätta cellförändringar? Kan dom tvinga en att avstå?
Hur hårda är dom, om jag nu förklarar att förändringarna beror på svampen??
Nån som vet???
Super tacksam för svar!
Sista natten och sista nattmatningen i båten. Ska faktiskt bli lite skönt att komma hem trots att vi haft det helt underbart. Lova väger nu över 3500g och ökar stadigt. Imorgon är det dax för 3 mån kontroll o sprutor. Inte så kul men det går ju över ganska fort.
Kram
Usch ja skruttefia sprutor är aldrig roliga man vill ju gråter med bebisen. Kan de för smärtstillande sen
Hej på Er! Emilia väger nu 4340 g 55 cm hon växer så det knakar. Hon älskar verkligen mat den lilla tjejen. Hoppas ni andra oxå har det bra. Jag börjar redan fundera på syskon. Någon annan som gör det? Undrar när man kan köra igång med nästa IVF försök. Jag är ju 38 nu, så jag vill inte vänta för länge. Skulle vilja bli gravid igen nästa år. Kram på er o god natt från oss
Toyota. Härligt liten växer på visst tankarna finns där på ett barn till. Men jag ammar, sen de det kostar, vikt uppgång har 10kg att gå ner. Måste gå tid innan man får bli gravid efter kejsarsnitt och främst vågar jag ens bli gravid igen? Att hanna på sjukhus så många veckor och inte veta vart allt kommer sluta.-i och den tid de behövdes innan han ens blev utskriven helt. så som min dotter tog det så är frågan om jag vågar riskera då jag nu har två. Jag är så otroligt lyckligt lottad som har två barn i mitt liv .. Så vi får se vad framtiden har att erbjuda.. Önskar er all lycka till
Idag blir min son 3månader vi ska iväg och få vaccinationen mäta och vägas..
Skruttfia och Toyota, bra att era tjejer ökar som de ska. Hoppas allt går bra för er också idag, Mammiz. Vår lilla vägde 3700g och var 54cm lång för en vecka sen. Hon äter bra så hon borde vara lite större nu.
Jag funderar också på syskon, vill gärna att det inte ska vara så långt mellan barnen, men min man behöver vänja sig vid barn ett innan vi pratar om det. Hur har ni gjort med p-medel nu efteråt? Jag känner att det inte behövs, chansen/risken är ju så liten ändå. Ev att jag skulle vilja be min man kolla spermierna igen, för att se att de är på samma nivå som förut. Men gynekologen som var på bb sa att han minsann har sett fall och att vi borde skydda oss ändå i början.
Thisisit, jag vet tyvärr inget om det du frågar. Hoppas du får svar och att ivf går bra.
Vi behöver inte tänka på skydd... Skönt dottern växer på med hur gammal är hon nu? Lång hon är