• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.

Bf Juni/ Juli 2011

Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra

Äntligen våran tur!

Välkomna {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
  • Mammiztill2

skydd behöver vi inget. då ja tyvärr aldrig kan bli gravid själv. Känns lite konstigt att läsa om frågan om preventil medel hos oss IVF.are

• Min älskade dotter

mm jag vet....känns på ett sätt onödigt att börja med något...

chansen att bli gravid för oss utan hjälp är så liten men tänk om....visst det skulle vara helt fantastiskt om det skedde,men vet inte om jag är beredd på det nu med tanke på min hemska graviditet...är så rädd...

• Lillan15

Preventivmedel behövs inte här. Vi börjar nog med IVF igen till våren, kram på Er Hjärta

• Numera

Frida och Skruttfia, visst känner jag igen mig. Nu med vår kära lilla funderar jag på ett syskon till henne. Det skulle vara så fantastiskt skönt om vi bara kunde börja köra oskyddat om ett år eller så och "veta" att jag skulle bli gravid inom några månader. I stället blir det ju en, eller flera, ivf-processer, med allt vad det innebär. Mest störande är de som skryter om hur snabbt de blivit gravida och de eller värre, de som drar (inbillade) gravidsymptom för att de slarvat med skydd några dagar innan och nojar om vad de ska göra. Jag förstår att det kan vara svinjobbigt men just det orkar inte jag höra.
    Med preventivmedel sa gynekologen på sjukhuset att vi borde ha något i början, för han hade minsann sett ivf följas av för snabb och oönskad graviditet, men sen pratade vi igenom det och kom fram till att strunta i det, vi har ju hur som helst inga sexorgier här med liten som vill ha kroppskontakt hela hela tiden.
    Hur har ni förresten tänkt med att berätta om ivf:et föt barnen? Vi (

• Skruttfia82

Vi har inget preventivmedel och vi har bestämt oss för att börja försöket med ett syskon nu när lilla blir 6 mån. Vi har embryon i frysen o vill börja i god tid ifall det inte funkar. Självklart ska vi berätta för barnen om hur de kommit till men det dröjer ju ett tag innan det blir dax.

• Numera

Precis Skruttfia, vi ska också berätta förstås, funderar bara på i vilken ålder och hur. Har för mig att det fanns nån bilderbok om olika sätt att bli till, typ för 4-åringar. Känner ni till den?

• Mammiztill2

Vi kommer berätta. Varför skämmas? Så känner vi! Är de ingen här inne som ammar? Själv ska ja amma så länge de fungerar. Och då får man inte börja med ivf. Nu har Lille W haft två öroninflammationer. På mindre två veckor. Är inne på 3e antibiotika då han ej tålde den medicinen han fick vid sitt andra öroninflammation. Så nu ska han medicineras tills på fredag.

• Akkie77
    Numera skrev 2011-09-18 19:43:39 följande:
    Precis Skruttfia, vi ska också berätta förstås, funderar bara på i vilken ålder och hur. Har för mig att det fanns nån bilderbok om olika sätt att bli till, typ för 4-åringar. Känner ni till den?
    Du kanske menar den här? www.adlibris.com/se/product.aspx
    den har jag köpt och den är lite rolig.  Givetvis berättar vi för Theo när han är såpass gammal, för oss är det ju lite speciellt med donerade ägg, men utifrån syns ju inget konstigt ;)

Mammiz: jag helammar oxå så det blir att vänta för oss med. Amningen ska vara avslutad och minst 3 normala menscyklar i rad sa vår koordinator på kliniken. Så det blir väl tidigast framåt våren. Vi har tre embryos nedfrysna, alla i samma rör, så vi får se hur många ggr det blir försök...

Kram på er!
  • Skruttfia82

Mammiz, här funkade amningen i två månader. Hon gick dock upp för dåligt vikt då hon inte orkade suga ordentligt. Ammade o gav ersättning till tre månader o nu får hon bara ersättning. Hon fick penicillin idag för sin första öroninflammation och jag hoppas det funkar. Jobbigt er m flera öroninflammationer. Vad har ni fått för penicillin? Vi fick kåvepenin frukt.

• Mammiztill2
    Skruttfia82 skrev 2011-09-23 13:08:19 följande:
    Mammiz, här funkade amningen i två månader. Hon gick dock upp för dåligt vikt då hon inte orkade suga ordentligt. Ammade o gav ersättning till tre månader o nu får hon bara ersättning. Hon fick penicillin idag för sin första öroninflammation och jag hoppas det funkar. Jobbigt er m flera öroninflammationer. Vad har ni fått för penicillin? Vi fick kåvepenin frukt.
    först Kåvepenin, Sen Cefadroxil, sen Amimox fick han.. han har tagit sin sista dos idag.. 18 dagar beh. denna månad.. Min man är nu inlagd så de känns jobbigt :(
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011