Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.Bf Juni/ Juli 2011
Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra
Äntligen våran tur!
Välkomna

Folk runt mig är inte lugna, frågar hela tiden om det kommit igång? eller... På mån. när jag ska till sjukhuset åker mobilen av. Ibland orkar jag inte svara heller fast jag är hemma.
Nu har lillkillen fixerat sig i alla fall Magen är hård och jag har haft lite känningar (förvärkar?) inatt, men nu är det lugnt. Det kan säkert ta ett tag till...
Jag hade gått ner två kilo sedan sist, total viktuppgång 5,5 kg. SF-mått 35 och hjärtslag 148. Nästa tid hos BM är om en vecka (BF+4), hon erbjöd sig att göra hinnsvepning då om det inte har satt igång tills dess.
Nu ska vi på grillkväll hos goda vänner. Kram på er!
Toyota, vad segt det låter, särskilt att folk inte har vett att låta bli att tjata om det har kommit igång. Som om du skulle sitta och smygföda barnet utan att tala om det och fortfarande ta samtal bara för att hålla skenet uppe. misstänker att jag kommer bli rejält less när jag kommit så långt. Hoppas det startar av sig själv innan måndag och annars att du kan ha slappa sista dagar utan bäbis.
Smulans, spännande att ha en hägrande hinnsvepning nästa vecka. Låter bra med grillkväll, att utnyttja tiden utan bäbis så gott det går i stället för att sitta hemma och vänta bara.
Vår lilla sparkar som sjutton och kilar huvudet längre ner. Idag har vi köpt madrass till skötbordet (som vi hämtade i söndags) och nu är det mest lite städning kvar att förbereda. Min man börjar bli ledig nu också, bara några slutmöten kvar, så vi passar på att fika på stan, ta promenader eller äta ute för det kommer vi tydligen inte hinna med när lillan är här. Såg ett par på stan idag som egentligen skulle haft barn på måndag, men de hade redan fått sitt. Kändes märkligt. Vi hade ju skojat om att vi skulle ses på BB, men nu har de hunnit före. Är fortfarande så overkligt att vi faktiskt kommer att ha en bäbis inom någon vecka bara.
Hur går det för er tjejer? Några värkar ännu? Nu vill vi ha tråd bebisar
gho, sluta att spama i trådar!!!
Här hemma flyter allt på men tiden räcker inte till att sitta m familjeliv. Lova är nu drygt två månader, väger 2,4kg o är 49 cm lång. Vi åkte hem på hemsjukvård 17 maj då vägde hon 1630g. Vi blev utskrivna 7 juni o har sedan dess hembesök från bvc varje vecka. Sonden drogs när hon var fyra veckor o har ammat på bra sedan dess. Nu har hon börjat kräva mer mat så ibland, framförallt på kvällen får hon flaska. Har en del bröstmjölk i frysen men har börjat vänja vid tillägg också så det ska funka sen. Kul att läsa om er alla verkar gå bra föt er andra som fått småttingar.
Kram på er
Här går allt bra,men tiden räcker lixom inte till. Minimänniskan vill inte sova när mamma vill ;)
Adele är drygt 2 månader nu och väger 2280 gram och är 42.5 cm lång,stora tjejen!
Kramkram!
Skruttfia och Frida, kul att höra om era små som växer duktigt.
Håller tummarna för Toyota som är på igångsättning idag om inte hennes lilla kom spontant de senaste dagarna.
Smulans, hur har du det? BF idag, eller hur?
Roligt att höra i från er alla! Idag är min lille pojk 2 månader. Han har tagit sig bra i vikt sen de han kom ut så de känns skönt att veta att han fick de bättre utanför magen än i! Vi är fortfarande inskrivna i hemsjukvården. Hoppas på att bli utskrivna nu i veckan
Tiden försvinner verkligen som ni säger :)
Öven om det verkar som om vi har en väldigt harmonisk bebis, ammas med ca 3-4 timmars mellanrum, oftare om det är varmt ute. På natten har han sovit som mest 6 timmr i sträck. Han äter ordentligt när han äter så det verkar ju som att han får i sig det han ska. Men det kändes konstigt den natten han sov så länge, vi själva vaknade efter 4 timmar och undrade vad han pysslade med ;)
Emellan är han väldigt vaken och mycket medveten om sin omgivning, tittar och lyssnar mycket. Är vaken 1-2 timmar ibland.
Theo är redan 12 dagar gammal, helt otroligt! Och vi tycker han har utvecklats en del redan - det är fantastiskt!!!
Kram till er alla, med småttingar på in - eller utsidan ;)