Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.Bf Juni/ Juli 2011
Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra
Äntligen våran tur!
Välkomna
![{#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}](https://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-flower.gif)
Lova är 6 mån om en vecka. Väger nu 6,5 kg och är 62cm lång. Är nästan lika stor som Ellen var vid samma ålder. Helt otroligt eftersom hon var så liten när hon kom.
Vi börjar resan för ett syskonförsök i nov, då vi har 3 fina embryon i frysen. Vi vill gärna ta chansen. Kram till er alla. Kul att höra att alla växer och mår bra!
Härligt att höra om alla bebisar som växer och mår bra ;)
Det är samma här, vår rediga grabb är nu 4 månader med en vikt på 7.5 kg och 64,5 cm lång.
Det går verkligen otroligt fort och han känns inte så liten nu, fast han ju egentligen är det. Men om jag jämför med nyfödda så ser han ju jättestor och mycket äldre ut :)
Men go´ är han förstås! Har nu börjat skratta åt saker, det är ju ett helt underbart ljud!
KRAM
Vad härligt att höra om alla fina som växer och utvecklas. Vår lilla var 62cm och 5,6 kg när hon var på ivf-uppföljningskontroll. Nu är hon 3,5 mån och den här veckan för ett år sen plussade vi. Vi fick göra blodprov på henne för att se om hon hade kromosomförändring (?) som skulle innebära att hon också måste göra icsi om hon vill ha barn någon gång. Blev lite förvånad, hade inte koll på att det fanns den risken. Men risken var liten och vi hoppas på bra svar om 6-8 veckor. Vi var på babysim i lördags, lillan tyckte det var konstigt och läskigt så vi var i max 15 min, men var toppnöjd sen när hon kom upp och var i omklädesrummet. Pappan och jag tyckte det verkade kul och de andra barnen var glada så vi provar igen om en dryg vecka.
Skruttfia: Åhh vad kul med syskonförsök, så fort. Vi har inga i frysen, så vi måste börja om från början. Ska på IVF samtal i dec. Blir nog nya försök till våren för oss. Emilia växer oxå så det knakar. Hon skrattar o ler varje dag, helt underbart! Hon är snart 4 mån. Må så gott alla
Vi börjar på babysim på tors. Härligt!
Roligt att läsa om alla bebisar och att allt verkar gå bra. Min lilla tjej växer också så det knakar hon är 4 månader nu.
Jag är väldigt imponerad av er som orkar köra igång med syskonförsök så snart. Själv så är jag helt slut efter alla års kämpande och känner att nu vill jag bara leva och njuta av min dotter. Som det känns nu vet jag inte om jag någonsin kommer orka in i ivf karusellen igen.
Jag får helt enkelt hoppas att det sker ett mirakel på naturlig väg om det ska bli syskon.
Kram på er
Tänk om mirakel sker här oxå, så underbart!!! Känns tungt att börja med IVF karusellen igen, men jag är 38 år, så jag måste orka lite till, om "lillan" skall få ett syskon. Hoppas allt är bra med er andra! kram på Er från Emilia och mig
Gjorde kompletta IVF för mina döttrar oxh anledningen att vi kör igång så fort igen är för att vi har o frysen. Skulle aldrig orka göra hel behandling så fort o antagligen aldrig igen. Vi har ju 3 fina i frysen denna gång och vill gärna se om de kan ge liv. En annan anledning till att vi kör på är att allt funkar så bra. Hon sover bra på nätterna och är nöjd o glad på dagarna. Jag har alltid velat ha många barn och har aldrig sett det som jobbigt att vara hemma och ro i land allt. Jag är en organisatör ut i fingerspetsarna så att driva företaget familjen passar mig utmärkt :)
Kram till er alla
Ohh då kan jag ta 1 ägg från dig då, skämt o sido... E är oxå glad o nöjd på dagarna, sover hela nätterna. Hoppas jag kan o får börja med beh. efter nyår. Nu ska jag sova, go natt
Nån annan som hänger på då???!!!
Vi har nog funderat på att börja om ett knappt år först, dvs sensommar/höst. Vi hade ju sån tur att det gick på första ivf-försöket, så det känns som att det skulle funka direkt igen även om vi egentligen vet att det inte är så stor chans att det gör det. Min man är, precis som hela tiden, mer avvaktande medan jag skulle kunna börja tidigare. Vi har inga i frysen heller. Hur var det för er som fick göra flera försök, när är det rimligt att orka med nr två om första misslyckades och man inte får några frysta?