• träsktroll

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej allihop,

Nu vågar jag hoppa på den här tråden, har varit så himla orolig men nu är jag i vecka 12+3 och har fått se knodden på UL, så det känns lite lugnare nu. 
    Det var vårt 3:e ICSI försök.
    BF 6 juni.

Vi har fortfarande inte berättat nåt för släkt och vänner, tänker nog hålla på det och se reaktionerna när magen börjar växa :)

• träsktroll
    Min älskade dotter skrev 2011-01-19 10:31:27 följande:
    okej om det diffar på några dagar kanske,typ när ägget fäste eller nåt,men 15 lixom...hade det inte varit en ivf-graviditet så känns det normalt men nu känns det så fel eftersom man vet...hjärtat slog,allt hon tittade på,magsäck,kissblåsan,hjärnan,allt såg ut som det skulle.hon kunde inte titta närmare på hjärtat eftersom det är vecka 16.
    känns fruktansvärt jobbigt...mer än 2 veckor till nästa ul...
    Jag gjorde rul 7 januari och har bf 6/6. När hon mätte fostret så ja hon att det var lite mindre och att hon eventuellt inte skulle kunna se alla organ men hon lyckades ändå.
    Om det inte hade varit ivf så han vi flyttats fram en hel vecka, men där jag går ändrar de inte vid ivf.
    Det är nog väldigt individuellt hur de växer, försök att inte ora dig för mkt. 

• träsktroll

Hejhej,

Jag har inte skrivit så mycket men jag har följt denna tråd och nu har mitt lilla mirakel äntligen kommit till världen :) Hade bf 6/6 men hon ville stanna 14dagar över tiden, 20/6 kom hon äntligen, dagen innan jag hade tid för igångsättning.

Helt fantastiskt känsla 6 års längtan är över :)

Önskar alla här lycka till med era bebisar! Kram

• träsktroll

Roligt att läsa om alla bebisar och att allt verkar gå bra. Min lilla tjej växer också så det knakar hon är 4 månader nu.

Jag är väldigt imponerad av er som orkar köra igång med syskonförsök så snart. Själv så är jag helt slut efter alla års kämpande och känner att nu vill jag bara leva och njuta av min dotter. Som det känns nu vet jag inte om jag någonsin kommer orka in i ivf karusellen igen.
    Jag får helt enkelt hoppas att det sker ett mirakel på naturlig väg om det ska bli syskon.

Kram på er  

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011