• LindaBell

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej, jag hoppar gärna in här också. Plussade i fredags, BF 21/6-11. Jag känner INGENTING, har inga symtom alls och även att jag inte hade det förra gången jag var gravid heller så kan jag ändå inte låta bli att nojja..

Hade verkligen inget av de klassiska grav.symtomen sist, så det kan ju mycket väl vara så nu med. Har tid för UL som RMC beställt till v 45, känns som evigheter dit. Ska iof sig på VUL redan imorgon men det pga att jag är överstimulerad så jag går på täta kontroller och än är det ju för tidigt att se nåt.

• LindaBell

Jag har varit på flera VUL sista veckorna pga överstimulering men idag kunde man se början till graviditet med hinnsäck med prick i och tidsbestämde till v. 5+3 vilket stämmer ganska väl med ET. Inget hjärta idag dock, för tidigt, men förhoppningsvis nästa vecka, ska tillbax då igen. Fördelen med att vara överstimuleradSkrattande att man får gå ofta! Och det behöver jag för jag blir så nojjig när jag inte har några symtom. Det hade jag ju inte förra graviditeten heller så än verkar ju allt vara i sin ordning! De följer mitt hcg i blodet också varje vecka och det stiger precis som det ska. Kanske man äntligen vågar tro att man verkligen är gravid igen?!!!

Så VUL igen 2/11 och 9/11. Sen har jag inget mer inplanerat i dagsläget. Det den 9/11 är det som ivf-kliniken beställt, de andra är ju kontroller pga överstimuleringen, men blir ju bonus varje gångSkrattande

• LindaBell

Är också otroligt saltsugen! Men här blir det Lakrisal, Läkerol salmiak och saltar på tomaterna på mackorna och saltar gärna extra på maten. Är sugen på stark och smakrik mat! Och sugen på kolsyrat vatten. det var jag förra gången med.

• LindaBell

Frida1010; Jag har ju förutom min extrema trötthet heller inga symtom (känner INGET i brösten, inget illamående, men är sååååå TRÖTT) och gick i stort sett hela min förra grav symtomfri också så jag vet ju att det kan vara så och det är alldeles normalt det med.

• LindaBell

Ska vi ta och ordna en VUL-lista, vi är så många som har VUL nästa vecka och när vi sett våra små bebisars hjärta slå så kan vi lägga till ett fint Hjärta i listan när vi varit, det är ju det vi alla längtar efter.
    Vad säger ni?

• LindaBell

Åh såskönt Mammiz; det måste varit extra jobbiga dagar för dig, hoppas det går bra imorgon!
    Jag ska också gå imorgon.....

• LindaBell

Mumsa73; så fantastiskt!! Två små liv!! Så underbart! GRATTIS!!!!!
    Då får du uppdatera VUL-listan med två små HjärtaHjärta Flört 
    Nyfiken bara, har du fått nån mer tid? Ska du skriva in dig hos BM nu?

• LindaBell
    Mumsa, jag uppdaterar den åt dig, hoppas det inte gör nåt Skrattande

Vul lista Hjärta

Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0) HjärtaHjärta
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6)
    Mammiz81: 2/11  (vecka 7+0)
    Frida1010: 2/11 (vecka 6+5)
    MillaPo: 3/11 , kl 11.30. (v. 7+6)  
    Linnea H: 5/11 (v 7+4)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)
    Toyota10: 12/11 (vecka 8)
    Tessi007: 17/11 (vecka 8 + 0)