• LindaBell

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Hej på er! Jag blödde ju ganska mycket natten till i onsdags förra veckan, men på VUL på onsdagen så tickade ju hjärtat som väl var! Sedan har jag egentligen inte blött någonting annat än lite brunaktiga flytningar (ursäkta!) en dag, men känner ändå en oro inför VUL imorgon innan man får bekräftat att allt fortfarande är ok.

Smulans; hur har det gått för dej?

• LindaBell

Var på VUL igår igen, ny kontroll efter förra veckans blödning. Allt såg bra ut, fick med mig bild hem, ser ju ut som en riktig bebis nu redan!! Så mycket utvecklat redan men bara 18,7 mm och jag skulle vara i v 8+4 igår, men enligt ÄP och ET skulle jag vara i 8+6, men jag följer väl deras mätningar nu för det är de som de skriver i journalen som sedan följer med till mvc.. Ny vecka varje fredag alltsåSkrattande Så på fredag går man in i v 10!!
    Ska på inskrivning den 25/11, UL på mvc 6/12 och NUPP 15/12.

• LindaBell

Känner mig lite orolig, har sedan i fredags, i och för sig, sparsamma bruna flytningar, men jag blir ändå orolig, och så ska man behöva vänta tills den 6/12 innan man får se om bebis är ok. Hade ju en större blödning med färskt blod för snart 2 veckor sen och samma dag + 1 vecka efter mådde bebis fint, men så har detta kommit nu i ett par dagar.

• LindaBell

Mammiz; jag ska ju på inskrivning på mvc nu på torsdag, undrar om bm är schysst och kollar ett UL där om jag säger hur det är eller om hon nekar det och jag måste ringa gyn?
    Jag tror jag ska vara nu i v 9+2 enl sista besöket på gyn, inte enl ÄP. Blir inte riktigt klok när de ändrar så där ibland fram och tillbaka, men har bestämt mig för att följa gyns/mvcs datum då det är de som kommer följa graviditeten sen och BF räknas efter det.
    Du då?

• LindaBell

När kan man börja använda den? Tror du inte man kan bli mer orolig med den hemma om man själv inte alltid hittar hjärtslagen?

• LindaBell

Jag ska på inskolning på torsdag, spännande! Kanske känns det mer verkligt efter det? Dessutom ska jag direkt efter till gyn, har ju ff små, små blödningar, jag tror kanske själv inte att det är någonting, men lite orolig blir man emellanåt och jag kände inte att jag kunde vänta 2 veckor på UL/mvc så jag pratade med en av "alla mina gynläkare" idag, så jag får komma på torsdag och kolla det, skönt!

• LindaBell

Härligt Mammuz! Hur lång är den nu då? Vilken vecka är du i? Jag har också varit och sett min bebbe på VUL idag!! Allt såg bra ut och CAD den rörde på sig!! Enl besöket idag v 10+1 vilket skulle motsvara Ivf-klinikens uträkningar ganska bra, men enl tidigare besked går jag in i v 10+0 imorgon. Blir tokig när de flyttar så här fram och tillbaka! Har varit på BVC också och den bm sa att man aldrig flyttar datumet när man gjort Ivf , hon hade jobbat flera år på ivfklinik, och det är ju det vi Ivf:are säger hela tiden också.

Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011