Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Toyota; skönt att de kollar dig lite extra.
Nu har jag bara 2 timmar kvar till mitt RUL, börjar bli lite nervös... Och förväntansfull.
Toyota; skönt att de kollar dig lite extra.
Nu har jag bara 2 timmar kvar till mitt RUL, börjar bli lite nervös... Och förväntansfull.
RUL gick bra, allt såg bra ut! Enl hennes beräkningar fick hon datumet till den 22/6, men de flyttar aldrig Ivf-datumet längre, så den 21/6 kvarstår. Hon kunde ju inte säga med 100% säkerhet, men hon tyckte det såg ut som att vi väntar en liten tös till:)
Visst var det någon/några här i tråden som hade beställt gravidleggings/treggings från Boob för ca 595 kr???
Hur är dom? Är ni nöjda med byxorna? Jag skulle vilja ha ett par nu till våren att ha stövlar till bland annat, men många stretchjeans just nu sitter illa på mig, jag tycker de åker ner, känns som de hänger i rumpan och jag går och drar dem i linningen hela tiden..
Hur är storlekarna? Jag har väl just nu kanske storlek 40 i byxor, tror 38 kan vara för tight för mig just nu ska man då ta deras leggings i M eller L?
Skulle också vilha ja ha nån gravidkofta, har lite baslinnen och andra toppar, men är frusen och behöver ofta nåt mer på mig, har någon nåt bra tips?
Mammiz; grattis till oss och vår 20 fulla veckor!! Idag har lilla bebben hållt igång i magen till och från hela dagen, annars tycker jag mest jag brukar känna det framåt kvällen när man slängt sig i soffan. Det är så mysigt att få känna den lille knodden!! Längtar också tills den sprakar ännu hårdare och tills man ser på utsidan hur det rör sig och att maken kan få känna också!
Snygg vagn Frida!
Jag har köpt syskonvagn på Blocket idag. En grå UJ från -09. Spännande!!
Vecka 21 idag!!!!!!
Åh, vad jag tycker tiden segar sig fram emellanåt. Vill att våren ska gå fort, så jag får träffa min lilla bebis snart!!
Smulans; grattis till lyckat RUL och till killen! Märkligt att de säger så, när jag var gravid för ca 2,5 år sedan så flyttade BM datumet trots IVF, men denna gång har de numer bestämt att det inte ska flyttas då det är en IVF-graviditet! Och hos dig gör de tvärtom, från att tidigare ha sagt att de inte flyttar till att de numera gör det. Man kan ju bli galen på olikheterna mellan olika landsting! Ska det vara så svårt med en och samma policy?
Vid förra graviditeten så fick jag IVF-datumet = BF satt till den 11 dec. Men BM ändrade till den 5 dec så det var det datumet som "följde med" hela tiden sedan. Jag födde den 10 dec. Enlifg IVF-klin alltså 1 dag före BF, men enl BM 5 dagar efter BF. Tycker jag ändå är rätt så väsentligt. Jag menar, gick jag över tiden eller inte? När man är så nära slutet och inget hellre vill än att föda då är varje liten dag viktig eller hur?
Nåja, denna gång ändrar de inte datumet (iallafall inte här!) så det är den 21/6 som gäller. Punkt slut
Till vilken adress till förs.kassan skickar man intyget? Har ju också fått ett av BM, men det ligger hemma än så länge.
Lugnt här i vår tråd, har ni snöat bort?
Äntligen!!! Har jag sett magen röra på sig!! Jag har ju känt bebben i flera veckor nu, men längtat tills jag kan se på magen hur den rör sig där inne och nu kan jag det *kärlek*
Äsch Mammiz inte gör du det! Skriv på bara! Ska också på extra besök i v 28, men nu först BM-besök den 22/2, hoppas jag för första gången får lyssna på hjärtljudet då!