• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01
    Barbamamman- Gud så god unge ... Vad duktig han är.. Okej, ja jag skulle nog dö av att gå på Zumba haha.. Har noll kondition vettu Tungan ute Den är som bortblåst den ..

Vampyria - hej hej. Och välkommen hit , är också rätt så ny i denna tråd Skrattande Rolig o aktiv tråd iaf om det är det man är ute efter ... hhehe
  • Ain

Ah, jag trodde jag skrev det i ett tidigare inlägg, men det var kanske i en annan trad WMO är World Meteorological Organisation. En del av FN-systemet.

Nej, nu ska jag iväg pa öppningen av IKEA i Geneve. Tidigare var vi tvungna att aka till Lausanne för att shoppa korv och köttbullar - nu blir det i närheten Synd bara att det ligger i Schweiz och jag bor i Frankrike, för nu maste vi fortfarande smuggla inköpta varor över gränsen... (ja, eller förtulla dem da,  men det tar sadan tiiid)

• Pilea

Tack för alla gratulationer, nu är man tant då
    Hade en toppendag med god mat o trevligt sällskap. Tyvärr var det 10 stycken som blivit sjuka, men vi var ett helt gäng iaf o massa med mat blev det över.
    Jag fick en kamera, pengar, en hel korg med hemma-spa-grejer, massor med blommor, en hel kasse med kantareller.
    Marängsvischen blev uppskattad, men är det barnkalas så är det
    Just ja, min pappa dök upp också, helt otroligt, han var riktig skötsam. Har inte träffat honom på massor med år, tror bara han träffat Alve 1gg. Han har aldrig träffat R´s föräldrar trots att vi varit tillsammans i 10år. Var rätt starkt av honom att komma, tror han tyckte det var jobbigt.

Pratade med dagis imorse om att vi ska testa att låta Alve vara där imorgon igen. Han ska ju bli av med gipset helt o hållet nästa måndag o då vill jag att han ska ha varit där lite grann iaf.
    Han kan gå med stöd från oss eller om han håller i något. I helgen gick han tex upp för min mammas trappor helt själv, höll sig bara i ledstången o hon bor i 3 tr upp i lägenhet. Och sen har han gått utomhus lite grann o hållit sig i barnvagnen. Så han kan om han vill, måste bara peppa honom lite för han är rädd för att trilla. 

Tror vi är på G att bli förkylda här hemma. Jag har lite ont i halsen o lymfkörtlarna på halsen är jätte svullna. Max nyser en hel del. Får se om det bryter ut något.

Nu ska jag läsa ikapp allt ni skrivit! 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • vampyria2

Barbamamman, jag drar på musik som bara den och tittar in på datorn emellan åt, då går städningen lite lättare

Madde01, tack ja kul med lite nytt folk att tjattra med

Pilea,  {#emotions_dlg.flower}GRATTIS{#emotions_dlg.flower}  MEN om du är tant nu vad tusan är då inte jag då Drömmer  Haha fast det är kul att vara tant faktiskt, har inte haft så mycket kul som jag har just nu någonsin tror jag    Tufft för Alve men som du skrev bara han kommer över rädslan över att ramla så går det nog bättre

• Pilea
    Vampyria:
    Nämen heeeej, kul att se dig Låter bra att det är roligare att vara tant

Barbamammans...
    Men oj så duktig han blivit, heja heja!
    Va roligt att gröt blev så uppskattad.

Jag testade att ge Max lite gröt här om dagen, men han pressade ut det mesta med tungan. Men jag tror ändå han blev lite nyfiken på konsistensen o smaken. Ska testa idag igen, igår hade jag inte tid.

Kul att tårtan blev god!

Ain:
    Åh, kul med Ikea! Det kan man ju inte vara utan

Härligt med sommarväder, det är annat än vad vi har här, regn, regn o åter regn!
    Kul med loppis, ofta man kommer hem med annat än vad man tänkt, hi hi! 

Madde01:
    Tänk att alla ska lägga sig i, jobbigt det där!
    Kämpigt med tidiga mornar! 

am zandra:
    Hur mår du, är du på bättringsvägen? 
    Va ambitiös du är som bakar tekakor Roligt att Noah börjat äta mycket! Skulle jubla här hemma om mina kunde äta lite bättre. 

Du som är svampexpert! Vad gör man med kantarellerna?  Fick ju en hel kasse full som måste rensas, men sen då??? Den ska väl förvällas? Ska man frysa in eller torka?

Kia82:
    Hoppas det tog sig vid bebisverkstaden

xgirl:
    Hi hi, sådär gjorde Tyra också förut, hon ville stå o kissa som brorsan

Tyra fick vi blöjtorr väldigt tidigt, det var förra sommaren före hon fyllde 2år. Hon tog efter storebror med toabestyren. 

Det där med städning! Jag brukar leka sopgubbar med mina barn o involvera dom i städningen av sina leksaker. Dom åker runt på bobycar eller går med en plastpåse o samlar in alla lekasaker som ligger utspridda i hela huset. Sen tippar dom "lasten" på tippen, div lekrummet. När alla grejer är i rätt rum har vi "källsortering" så att prylarna hamnar i rätt "kärl" Tycker det är rätt kul faktiskt

Glittrax:
    Jag mådde mer illa när jag väntade Alve än med Tyra o Max!
    Hopps det blir bättre snart! 
  • 7 michelingodingar

madde tack,ja hanär urgo min lille gullegris
    haha vet du kan jag gå på zumba då kan ALLA det jag har noll kondition,noll koordination och avskyr allt vad gympa heter men detta är verkligen jättekul!! är ju en massa latinamerikanska danser(salsa,maruenqe,reaggie osv) som dom kombinerat ihop och kör som typ aerobics jag kan öht inte alls svänga på höfterna som dom gör på zumban men alla kör vi vår egna stil och vi gör så gott vi kan och har KUL

Ain:haha ok det vart jag ju inte så mycket klokare av vad det betyderCool

vampyria:haha ok ja jag får hålla till godo med barnkanalens tjatter har nu iaf städat av köket ska bara torka golvet där sen är det resten pust är lite svårt o kunna städa av i snabb takt med 4 små huliganer hemma har satt 3 av dom o baka med lekleran som abbe fick i present och minsta sover så man får väl lägga på ett kol här nu för han valnar snart igen o då blir det svårt o städa ju!!

• lunaria
    Ain: ja men självklart kan jag ta mig in till Uppsala, skulle ju va jätteroligt att ses . när i oktober åker du??

så roligt att benjamin tycker det är kul med att ta sig framåt o vill vara med. då är han precis lika lång som Linn nu då fast han väger lite mer .

så roligt att du ska iväg till ikea, visst blir det mycket kortare dit nu va??

barbamamma: så söt Agathon är och självklart ska du skryta, han är ju jätteduktig . skönt att det börjar rätta sig till med hans nacke, kommer nog bli bra nu!!
    ja så där om maten håller Noah på, att inte maten i kylen blir dålig så mycket som han är o rotar där inne!! och han är tokig i knäckebröd (är väl iofs bra det), men ett litet paket knäckebröd går åt på två dagar .
    va roligt med zumban

vampyria: *vink vink*. nä du, städningen får du sköta själv, har själv jättestökigt efter helgen .

Pilea: så roligt att kalaset blev lyckat . haha, då har jag 5 år kvar innan jag blir tant . och vilken chock att din pappa kom dit, måste ha varit jobbit o konstigt för er båda eftersom ni inte träffats under så lång tid??

nej usch o fyy, säg inte att ni oxå ska bli förkylda . det mesta av min förkyning är borta, jag mår nästan ok och Noah blev bra han med, bara Linn som är förkyld nu..var konstig förkylning, jobbig o intensiv, men kort..

ååh fick du en hel kasse kantareller, måste vara världens bästa haha svampexpert vet jag inte, brukar bara plocka o rensa, sen får Dan fixa med det i maten . nä han brukar förvälla i stekpannan eftersom den inte lämpar sig att torka och sen brukar han frysa in i påsar. stod bra beskrivet här: http://www.kokaihop.se/recept/hur-man-foervaeller-kantareller

idag fick jag tygproverna från tyskland. ska sy en egen dopklänning o fangoria (hon är sy-expert) ska skicka mönster så ska jag sen beställa lite tyger .
  • Pilea

am zandra:
    Åh, perfekt, tack för receptet!

Skönt att du känner dig hyfsat frisk från förkylningen!

Känns som jag har något i kroppen som inte vill bryta ut. Dels förstorade lymfkörtlar som är ömma, kliar i öronen o i svalget, lite ont i huvudet, småblåsor i munnen samt en jättefinne inne i näsan som gör svinont. Men jag är inte snorig eller så än.

• 7 michelingodingar

pilea:usch jobbigt det är o gå o må skit utan att det liksom bryter ut!!
    kul att det blev lyckat kalas trots att många var sjuka o din pappa dök upp där helt plötsligt!!
    jag har ju inte gett några smakprtioner till agathon på länge nu men så igår fick jag ett ryck o gjorde gröt och idag till lunch fick han oxå gröt o åt med lika god aptit som igår

haha smart ide o ha påsar och bilar o göra en lek av det,ska testa nån gång o se om jag får med mig dom

am zandra:tack känns jättejul att det börjar o lossna kanske inte behöver göra så många besök på barnhab till
    åh vad kul vad ska du ha för tyg? är det vanlig vit klänning du ska göra?

nu har man röjt av det värsta o idag hann jag t o m torka golven innan agathon vakna o jag vet tusan inte när jag hann med o skura golven sist men ni kan ju gissa om vattnet var svartFoten i munnen
    hade några avslut på traderaauktioner här med o fick 2 av 3 auktioner sålda så det gav iaf ca 200 kr extra följer min auktion med filippas kläder med spänning den kommer bli intressant o se vad den slutar på

• Pilea

Barbamammans...
    Skoj att det gick bra för auktionerna! Tycker det går i vågor det där, fast det beror kanske på när auktioner slutas osv. Tänkte försöka få ut lite innan barnbidrag o lön, kanske går bättre då.

Ska snart gå iväg o hämta Tyra. Det spöregnar här, men jag tänkte att Max skulle få åka vagn idag o Alve stå på ståbrädan (tror han grejar det med benet nu), Tyra stackaren får gå hem så då blir det väl gnäll

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)