• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria

barbamamma: jag glömde nog skriva att jag fick världens feberfrossa inatt . så jag tog mig med nöd o neppe mig in till soffan med ett glas vatten, men sen kunde jag inte somna för jag mådde för dåligt så då passade jag på att surfa lite i väntan på att febern skulle ge med sig...

jag förstår att du inte hinner med städningen heller med 7 barn, då skulle du antagligen aldrig göra nå't annat .

i vanliga fall har vi hittat ett system som fungerar, men det är just när jag blir sjuk som nu som det inte fungerar alls..o jag har ju varit rätt dålig i 3 år nu så i min optimism har jag hoppats på att vi ska kunna lyckas ha det ok här hemma om det skulle komma folk, fast jag har fått släppa det ibland ...fast igår var det faktiskt riktigt pinsamt för då var det lite väl extremt med disk o matrester så kom rörmokarn o skulle byta ut kökskranenObestämd. jag har varit pedantisk o den sidan av att ha det fint o ordnat kan komma upp när jag mår som sämst...hade önskat jag då hade kunnat strunta fullständigt i hur det ser ut öht..

ja ang läxor så pratade jag o Dan om detta för ett tag sen, frågade honom hur han gjorde med sina och han sa att han medvetet aldrig struntade i läxorna, men kom oftast inte till skott att göra dem. så det verkar ju jättebra att Fredrik får göra de i skolan!! men den där överläkaren verkar ju inte riktigt klok . man avfärdar väl inte bara ett barn som har en diagnos??!!

madde: men gud, hur många barn lär sig att krypa vid 5 månaders ålder . men om han rullar o tar sig fram på annat vis så är det ju tidigt det med!! sonen var typ 1 år innan han började krypa . makens mormor var så där, gick emot en i allt och skulle tjafsa om precis allt vad gällde Noah, det var riktigt jobbigt!! det var så mycket fel på ungen, exempelvis var han onormal som sov hela natten i egen säng i totalt mörker från han var 1 månad, det ska ju inte barn kunna..hehe, vet inte vad vi gjort för "fel" som lyckats göra samma sak med barn nr 2 . ok hon sover inte precis hela natten, men det var ju oxå onormalt att man inte behövde vagga ungen till sömns heller...o hon skulle vagna Noah till sömns, men det funkade inte på honom. hon stod i 2 timmar o körde vagnen över tröskeln, sen när hon slutade så somnade han .

nä usch, nu har Noah blivit förkyld han med . och han lär väl sprida baskeluskerna överallt!! o jag känner mig så konstig. febern är försvunnen, men är så konstig o har skum smak i munnen..ska iaf försöka få i mig lite frukost nu..

• Madde01
    Zandra- Ja jag tar allt med en nya salt jag Glad Det kommer väl tids nog det där med krypningen.. Ja han drar sig fram med armar o sprattlar med benen elr rullar så han kommer ju alltid dit han ska på ett elr annat sätt Tungan ute
    Usch vad jobbigt o stå o vagga han till sömns .. haha...
    Usch krya på er ...
  • 7 michelingodingar

madde:ja idag ska vi ha lite kalas o ploppfluffen mumma säger jag baraTungan ute smakar som en slags chokladglass som man kunde köpa förr i bägare barnen fick smaka lite på en sked o det var gott tyckte dom!!
    har stått o mosat hallon genom en fin sil ca 1 kg bhaaaaa aldrig mer att jag gör det vilken tid det tog!!

här har maken bestämt sig för o gå ner till 80 kg till jul och han har tvärslutat med godis men just LÄSK är något han inte kan sluta med konstigt att läsk ska vara så gott

kul här hade vi oxå en som var vaken med tuppen kl 06 men inatt somnade han på en gång efter maten så då vakna han ju tidigare!!

am zandra:men fyy vad jobbigt,ögonen höll på o trilla ur när jag såg vilken tid du skrivit tänkte att barnen nog hade hållt låda då!!

hehe nää städningen blir ju en aning lidande men vad tusan bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete nää men många tycker ändå att vi har det städat med tanke på alla barnen o många undrar hur jag hinner o hålla efter såpass som jag gör med alla barnen Drömmermen man hittar sina sätt!! tur dom inte varit på övervåningen o kollat för där husrerar alla barnen

nää men så va fredde oxå att han liksom aldrig kom till skott utan man fick tjata o tjata o sen när han medvetet plockade ur dom ur sin väska för o slippa ja usch det var tjat o bråk jämt om dessa jävla läxor så det är så skönt att han får hjälp med dom i skolan!!
    usch då krya på sig till noah med!!

ang tradera jag la ut en auktion igår med filippas kläder som är för små orkade inte pytsa upp det i flera auktioner utan körde allt i en o det blev 34 plagg la utropspris på 10 kr och auktionen går ut först om 8 dagar o vet ni idag var budet uppe i 225 kr sånt gillar jag

• lunaria

madde: ja varför ska man göra det mer jobbigt för en än nödvändigt frågar jag migObestämd. ja de lär ju ta sig framåt förr eller senare iaf .

barbamamma: är inte avis på dig, skulle inte heller vilja mosa hallon så där . ploppfluffet lät ju gudomligt gott!!
    va kul med traderaauktionerna . bra att det går bra för någon där!!

haha jag kan tänka mig att du blev chockad . själv kände jag att det kändes något skumt att vara uppe o surfa just då oxå kan jag säga . men det va omöjligt att sova..

grabbarna gick iväg, Noah tjatade bara om att gå ut hela tiden o höll på att reta gallfeber på oss. väckte dessutom Linn hela tiden så stackarn satt här helt hysterisk o gnuggade sig i ögonen. de skulle kolla efter svamp så har man tur så kommer de hem med lite sopp iaf . Linn slocknade så fort de försvann genom dörren, när plågsamma brorsan försvinner då kan man sova!! o jag vill oxå ut egentligen, men klarar knappt att gå ett par meter i lägenheten utan att bli andfådd o trött så jag ligger i soffan igen. usch avskyr verkligen att bli fast så här!!

• Harmoni

hejsan på er

Hakar på även här jag med!! Hoppas att ni mår bra! Ska bli lite bättre på att skriva lite oftare. Det går bra för Kian och Vide på dagis. Nästa vecka ska de börja få vara ensamna där utan att pappa Roger är med. Mina två äldsta gick där när de var små. Vad mycket de har gjort om. Det var jätte fint och personalen var jätte trevliga sånt är kul =) Vad tomt jag får här hemma herre gud vad ska lilla Frej och jag hitta på om dagarna hihihih =) Finns ju att gör , men vad konstigt liksom att gå runt med enkel vagnen när man är van att ha dubbel vagnen med ett gäng barn ssom år hehehe Tobbe har ju börjat på sexårs så det är liksom tre barn mindre några tim per dagar Kian och Vide kommer gå 3 dar i v ledig mån och fredagar. Tobbe kommer gå 8.30 till 13 mån till tors ledig fredagar. De har gjort om innan nu så var till till 11.30 om dagarna varje dag. Nu är det middag jag är dö hungrig glider in en sväng senare trevlig helg på er!

• Kia82

Tack för allt välkomnande!

Idag har vi byggt rum till yngsta sonen Viggo dvs byggt en vägg med dörr på kortändan av ett större allrum på övervåningen som typ aldrig användes. Mycket byggdamm,, spacklande och slit och släp men det blev jättebra och imorgon ska det tapetseras.

Kvällen blir mysig med maken, goda mackor, vin och film samt chips med dippa, godis och ja en massa sånt onyttigt som hör helgen till och därefter blir det bebisverkstad. Vad ska ni tjejer hitta på?

Trevlig helg på er allihopa!

• Madde01
    Barbamamman- Var tårtan god då? Glad hm ,ja det måste vara nått med läsk som är beroende framkallande alltså ... åh, , men det är ju jätte bra.. Lätt o få in lite pengar Skrattande

Zandra- Ja, det fattar inte jag heller Flört åh, vad mysigt. Hittade dom någe svamp då?

Harmoni- Välkommen, vad kul att du fått en förskola du är nöjd med iaf.. Det är ju alltid bra med trevlig personal, då känns det mycket tryggare att lämna sina barn Skrattande

Kia- Här hemma är sambon ledig för engångs skull få vi har familjemys vi, hehe Skrattande Planerar ni för flera barn ? Vad kul Skrattande
  • Xgirl83
    Kia82: Vilken härlig myskväll! Kul att ni håller på och bygger ett rum.

Madde: Ja dessa mödrar!! De är då släkt allihopa. Alla ska ha kommentarer om allt. Även om man menar väl så måste man få låta andra göra på sitt sätt, och även göra sina misstag osv. Och man kan inte hålla på och jämföra olika barn sådär som om den ena är onormal som inte gjorde som den andra.

zandra: Härligt att killarna gick ut och minstingen somnade. Hoppas hon sov länge så du fick en lugn stund. Vad mysigt att Dan tar med sig Noah ut i skogen sådär, även om jag förstår att du hade velat vara med också. Usch och fy för din feber och att du fortfarande känner dig konstig.

barbammans familj: Låter riktigt gott med det där fluffet! Härligt att din man bestämt sig för att gå ner i vikt. Jag försöker få med sambon när jag vill äta nyttigare men det går aldrig så då dras man med själv. Oj så bra din auktion går, vad roligt!! Ibland blir man överraskad. Det har hänt att jag har fått nästan mer än nypris för grejer ju. Ibland budar folk utan att tänka, tror jag. Fast ibland handlar det ju om grejer som inte går att få tag på längre. Hoppas din auktion fortsätter att stiga en massa!

Selma är för skön. Hon har gått utan blöja hela dagen och jag upptäckte hur hon kissat ett par gånger idag - nämligen att hon hukar sig över kanten på duschkabinen och kissar där! Som om kanten var en toasits nästan. Hm, blir nog svårt att få bort den ovanan för hon verkade jättenöjd med sin lösning, fastän hon har två pottor och en toasits. Och igår ställde hon sig på trappen utanför ytterdörren och liksom "siktade" framåt med snippan och kissade, jättenöjd!

Såg att ni pratade städning.. Vi skulle nog kunna gå och plocka här hemma mer än vad vi gör. Känner mig ofta stressad över det där. Men jag läste en så skön kommentar här på FL igår där det pratades just om hur vissa alltid klarar ha det pedantiskt hemma med småbarn. Då sa nån något i stil med "När jag känner mig stressad över städningen så funderar jag på vad jag vill minnas av tiden med barnen, och vad jag vill att de ska minnas av sin barndom, och så häller jag upp duplot på golvet och sätter mig och bygger med sonen." Så ska jag verkligen försöka tänka lite oftare! Jag och Andreas pratade om det igår och vi kom fram till att det vi båda minns av våra mammor var just att de städade mycket, och en massa trädgårdsarbete. Men sen ÄR det ju ett slit med hem och barn och det är nog svårt att få allt att gå runt om man inte också städar en hel del. Men jag har liksom inte så mycket minnen av att min mamma hittade på kul saker med oss. Bara att vi var på stranden på somrarna sådär, fast hade hon inte haft oss barn så hade hon varit där ändå för hon älskar stranden. Pappa lekte väl lite med oss ibland, minns jag. Sen behöver man som förälder inte leka med barnen hela tiden, men bara det att de får vara med. Mamma kunde säkert ha involverat mig i städning och matlagning, bara för att umgås lite. Och sen har vi aldrig haft en riktigt nära kontakt där vi kunnat prata öppet och sådär. Men min mamma är jättebra på många andra sätt, och jag kommer säkert göra en massa saker sämre än hon har gjort också.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Ain
    Xgirl83 skrev 2010-09-11 22:36:49 följande:
    Selma är för skön. Hon har gått utan blöja hela dagen och jag upptäckte hur hon kissat ett par gånger idag - nämligen att hon hukar sig över kanten på duschkabinen och kissar där! Som om kanten var en toasits nästan. Hm, blir nog svårt att få bort den ovanan för hon verkade jättenöjd med sin lösning, fastän hon har två pottor och en toasits. Och igår ställde hon sig på trappen utanför ytterdörren och liksom "siktade" framåt med snippan och kissade, jättenöjd!
    Haha, ja men det later ju som en jättebra lösning egentligen

Sadär att kissa som pojkarna gör vill Miriam ocksa. Hon har nog sett pojkarna pa förskolan som gör sa, och sa ville hon ocksa göra det. Jag hade världens sja att övertyga henne om att det nog var bättre att sitta ned

Tyvärr hinner jag inte skriva mer, för nu maste jag i säng. Har bokat flyg till Sverige i oktober för att träffa syrran, flyg hem till i jul, fyllt i en massa massa saker i en e-ansökan till WMO (world meteorological org.), kollat lite vinteroveraller pa tradera. Atminstone hade vi en trevlig middag med grannarna. Det var kul!

Krya pa er alla sjuklingar!
  • Madde01
    Xgirl - Jo men det är ju alltid folk som ska försöka "läxa upp" en hur man ska uppfostra sina barn, sådanna som har äldre barn speciellt eftersom detta är mitt första.. Har även vänner som tycker man ska göra si o så .. Äsch, har lärt mig stänga av.. Fast oftast kan jag inte o ryter i från istället o då blir det tyst Tungan ute haha, vilken roligt sätt hon har kommit på.. Bättre det än blöjan kanske iaf då Skrattande Håller med dig det där om städningen.. När dom leker kan dom få leka o sedan kan man väl städa efteråt.. Kommer ihåg min brorsdotter när hon var yngre då gick dom "städrunda" på kvällen innan läggdags så plockade dom sakerna tillsammans o la på hennes rum även ett förberedande för läggdags .. Tycker att det var en jätte bra grej fakiskt Glad

Ain- åh vad kul o åka till Sverige o träffa syster din Glad Så då blir du i sverige fram tills december elr? Vilken del av sverige reser ni till när ni åker hit då? Det är väl kul när man kan ha trevligt med sina grannar ...

Usch, Julius verkar ha fått en dålig vana nu att gå upp 6.30 samma sak idag igen.. Fast han har sovit från 21-6.30 utan någon mat.. Tycker det är kanon bra iaf Skrattande Men hade hoppats att han skulle somna om där, men icke sa nicke... hehe
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)