Kia82: Vilken härlig myskväll!
Kul att ni håller på och bygger ett rum.
Madde: Ja dessa mödrar!! De är då släkt allihopa. Alla ska ha kommentarer om allt. Även om man menar väl så måste man få låta andra göra på sitt sätt, och även göra sina misstag osv. Och man kan inte hålla på och jämföra olika barn sådär som om den ena är onormal som inte gjorde som den andra.
zandra: Härligt att killarna gick ut och minstingen somnade. Hoppas hon sov länge så du fick en lugn stund. Vad mysigt att Dan tar med sig Noah ut i skogen sådär, även om jag förstår att du hade velat vara med också. Usch och fy för din feber och att du fortfarande känner dig konstig.
barbammans familj: Låter riktigt gott med det där fluffet! Härligt att din man bestämt sig för att gå ner i vikt. Jag försöker få med sambon när jag vill äta nyttigare men det går aldrig så då dras man med själv. Oj så bra din auktion går, vad roligt!! Ibland blir man överraskad. Det har hänt att jag har fått nästan mer än nypris för grejer ju.
Ibland budar folk utan att tänka, tror jag. Fast ibland handlar det ju om grejer som inte går att få tag på längre. Hoppas din auktion fortsätter att stiga en massa!
Selma är för skön. Hon har gått utan blöja hela dagen och jag upptäckte hur hon kissat ett par gånger idag - nämligen att hon hukar sig över kanten på duschkabinen och kissar där! Som om kanten var en toasits nästan. Hm, blir nog svårt att få bort den ovanan för hon verkade jättenöjd med sin lösning, fastän hon har två pottor och en toasits. Och igår ställde hon sig på trappen utanför ytterdörren och liksom "siktade" framåt med snippan och kissade, jättenöjd!
Såg att ni pratade städning.. Vi skulle nog kunna gå och plocka här hemma mer än vad vi gör. Känner mig ofta stressad över det där. Men jag läste en så skön kommentar här på FL igår där det pratades just om hur vissa alltid klarar ha det pedantiskt hemma med småbarn. Då sa nån något i stil med "När jag känner mig stressad över städningen så funderar jag på vad jag vill minnas av tiden med barnen, och vad jag vill att de ska minnas av sin barndom, och så häller jag upp duplot på golvet och sätter mig och bygger med sonen."
Så ska jag verkligen försöka tänka lite oftare! Jag och Andreas pratade om det igår och vi kom fram till att det vi båda minns av våra mammor var just att de städade mycket, och en massa trädgårdsarbete. Men sen ÄR det ju ett slit med hem och barn och det är nog svårt att få allt att gå runt om man inte också städar en hel del. Men jag har liksom inte så mycket minnen av att min mamma hittade på kul saker med oss. Bara att vi var på stranden på somrarna sådär, fast hade hon inte haft oss barn så hade hon varit där ändå för hon älskar stranden.
Pappa lekte väl lite med oss ibland, minns jag. Sen behöver man som förälder inte leka med barnen hela tiden, men bara det att de får vara med. Mamma kunde säkert ha involverat mig i städning och matlagning, bara för att umgås lite. Och sen har vi aldrig haft en riktigt nära kontakt där vi kunnat prata öppet och sådär. Men min mamma är jättebra på många andra sätt, och jag kommer säkert göra en massa saker sämre än hon har gjort också.