• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01
    Ain - Okej, trodde ni skulle åka allihopa Glad haha, va kul att hon gilla gåstolen .. h
  • lunaria

Madde: vilken tur att du kan få lite svamp ändå . jo han äter ju dubbelt så mycket som en annan gör.iofs rör han väl sig 10ggr så mycket oxå .

Ain: kom till att tänka på att du får väl säga till om du är i Uppsala nån längre visit någon gång för då kanske vi kan ses??

va kul att du hittade saker på loppis . skulle faktiskt vilja köpa en gåstol till Linn eftersom hon älskar hoppgungan o skulle säkert vilja komma framåt med en gåstol, tror faktiskt hon skulle knna fixa det redan. va kul att Miriam uppskattade den iaf . Noah är helt hopplös, han lägger sig i babysittern eller under babygymmet...
    men gud vilket härligt väder ni verkar haft o att ni kunnat ha benjamin i bara blöja . riktigt avis, här var dte iofs lite sol ute en pyttestund, men det märks verkligen att hösten är här för gott...

tekakorna blev jättegoda iaf . lät Noah leka med en liten degklump o han höll på i köket..jag gick för att sätta mig en pyttestund då jag blivit trött o jag hörde ett annorlunda ljud från köket så jag kollar till honom o då har han plockat fram sockerströaren och strör socker i bunken o på hela bänken och håller på med en sked o grejer . vi dammsugade köket senast imorse, men det syntes inte efter denna dag .

• Ain

suck, sitter och fyller i den jädra WMO-ansökan. De har sa konstiga detaljer de vill man ska fylla i den där webbansökan. Men nu ska jag ta paus och ga och sova iaf. hade ju kunnat ga och sova tidigare, men da mös jag och mannen lite framför Dexter, sa da iddes jag inte. Vi brukar annars alltid sitta och jobba parallellt med att vi tittar pa tv, men denna gang tittade vi bara pa tv, sa det var skönt som oväxling.

Zandra: jo, jag funderade faktiskt pa att föresla en träff redan förra gangen vi var i Uppsala, men da blev det ju bara nagra timmars besök, sa de blev det inte av. Men nu ska jag ju stanna 2-3 dagar, sa kanske en fika hinns med om du har möjlighet att ta dig in till u-sala?

Benjamin tycker ocksa om gastolen faktiskt. Han tar sig redan runt riktigt bra. Vi ville köpa en för han har som ett bord med en stol i mitten (svart att beskriva) som vi fatt i present och när han sitter där sa rör han sig framat trots att det inte är hjul pa den, sa da tyckte vi det var lika bra med en gastol som är gjord för att röra sig Han vill ju gärna vara med överallt han med!

vägde förresten B och han vägde 7.4kg och var 66cm lang (5.5manader)

• 7 michelingodingar

Glittrax:men usch vad jobbigt för dig!!! hoppas det snart ger med sig men prata med din bm om o få medicin annars!!
    jag har mått superbra när jag väntat tjejjerna medans när jag väntat pojkarna så har det skiftat från att gå runt med ett illamående som sitter i halsen till att ligga däckad o spy jag har ju oxå haft jobbiga och problemfyllda pojkgraviditeter!!

am zandra:haha kräsen du är flugsvamp kanske är skitgottKräks
    ja tårtan var så himla god tänkte faktiskt prova till nästa kalas o göra en med punchpralinfluff och jordgubbsgräddeTungan ute
    vad jobbigt att Linn blivit sjuk igen
    jooo du alwin har haft en period nu då han knappt ätit nånting men nu har det börjat lossna igen och han äter som en häst fattar inte vart all den maten får plats nånstans!!
    är väl bra att dom äter men jag gillar inte heller att dom äter o så kommer dom en halvtimme senare o vill äta igen så jag försöker o hålla ut dom så det går iaf 3 timmar mellan målen och går det inte så får dom frukt i såna fall

madde:haha ja barn har ju inte såå höga krav än så länge iaf när det gäller kalas

Ain:ja denna gången verkar det bli ett bra slutpris på auktionen,oftast tycker jag man får små skitsummor men jag blir ju av med skiten iaf min auktion är uppe i ännu mer nu
    kul med loppis!!
    vad är en wmo ansökan för något?
    åh din lille skrutt väger lika mycket som agathon gjorde på sin 4 mån koll
    vilket väder ni haft, vi har oxå haft varmt några dagar fast solen lyst med sin frånvaro lite så där äckligt kvavt men idag fullkomligen vräker regnet ner!!

måste ju bara få skryta lite
    agathon har ju svårt o hålla upp sitt huvud o lägger man honom på magen så vrålar han ju inom 30 sek så för o träna honom nu som barnhab sa åt oss så har han fått ligga en del på bröstkorgen på mig och maken har haft honom på sin arm i magläge så han liksom får jobba för o få upp nacken och igår kväll så var han på så gott humör så jag tänkte jag testar o lägger honom på mage med lite grejjer framför o tv:n han älskar ju o glo på tv och jisses han fick upp sitt huvud jättebra och låg väl så där i en 10-15 min iaf sen kom han ju på att om man tippar åt sidan så slipper man ligga på mage ska lägga in lite kort sen så ska ni få se vår duktiga lilla kille
    testade o ge gröt igår kväll igen o jisses han åt upp en HEL portion bara högg efter skeden o blev skitarg om det gick för sakta!! tror dock det gjorde så han fick lite magknip inatt för han har varit lite orolig och lagt av några rejäla fisar emellanåt!!
    upptäckte inatt oxå att han självmant hade lagt sig på den sidan där nackmusklerna är för korta o det är ju jättestora framsteg däremot så märkte man på honom att det gjort att han blivit väldigt stel åt nacken idag så han har varit lite småledsen här när han kommit åt den sidan och han sitter även snett i knät idag o liksom hänger lite med huvudet men vi är på god väg iaf med nackproblemen

igår var det zumbapass igen o jisses vad folk vi var säkert runt 60 pers!! men är såå kul iaf o dom hade öppnat upp den jättestora hallen så vi hade massor av utrymme o röra sig på!!

• Madde01
    Zandra- Vad duktig han är som vill hjälpa till Glad Bara läääängtar tills Julius blir sådär stor o vill hjälpa till med allt .. Fast bar när dom är så här små med, då kan han inte säga ifrån när man pussar på han Tungan ute haah..
    Gud vad skönt jag fick faktiskt sova till 8 idag Skrattande

Ain- Frågar som barbamamman, vad är Wmo för nått? Flört

Barbamamman- Nej det är ju verkligen så.. Här öser regnet också ned jag som skulle vara duktig o gå ut o gå med en tjej kompis som har ett barn som är bara en vecka yngre än Julius, så det är lixom kul o träffas o göra saker ibland.. Vad duktig Agathon är.. Klart du ska skryta då ju. Julius han har börjat trycka upp hela överkroppen med armarna nu när han ligger på golvet Skrattande Skit stark i armarna den lille busen .. Ja Zumba har verkligen blivit poppis.. Känner man att man bränner massor när man håller på med det ?
  • 7 michelingodingar

meeen varför blev ena kortet yttepytte litet för

• 7 michelingodingar

madde:jag trodde inte zumban skulle vara så jobbig som den är!! det ser ju ganska lätt ut men jag kan säga att våra tränare är nog lika svettiga dom som alla vi andra och sen gäller det ju o kombinera alla rörelser samtidigt som man ska tänka på o spänna magen,puta med rumpan och inte svanka sen ska man röra armar,ben och bröst och rumpa o höfter samtidigt så det gäller o hänga med!!
    jag gör ju inte zumban för o gå ner i vikt utan enbart för att jag kände att jag skulle behöva komma ut o göra lite annat och dessutom röra lite mer på mig än vad jag gör och jag äter ju det jag vill så jag har ju inte gått ner mer än ett par kg på zumban men däremot så har jag ändå gått ner i kroppen om man säger för kläderna sitter jättelöst på mig o sånt som jag inte kom i förut kan jag nu få på mig utan problem!!

• vampyria2

Men hallå alla goa tjejer, tusan vad glad jag blev när jag hittade hit och såg alla gamlingar här och alla nya förstås, är alltid kul med nytt folk
    Sitter och läser och kommer svara lite mer på era inlägg sen men måste sätta lite fart och städa här hemma nu...ingen som har lust att komma och hjälpa till

Loke går på samma dagis som Vide och Kian så de har nog kul där om dagarna, även om även jag känner mig väldigt ensam här hemma.

Tusan vilken bra ide barbamamman att dra igång en ny tråd, tack

• 7 michelingodingar

vampyria:nej men hej vad kul o se dig!! ja man ledsna på att den andra tråden dött ut så pass så tänkte vi testar på en nystart

hehe jag sitter oxå här o ska eg städa men orka du kan få komma o hjälpa mig

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)