• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Pilea
    Madde01 skrev 2010-09-10 13:14:51 följande:
    Hur mycket fyller du? Glad Låter som stor kalas ju ...
    30 år o börjar få lite kris

Vilken sötis

Vet inte om mina varit efter pga av förtidig födsel, tror inte det!
    Max verkar iofs lite sen om man jämför med alla andra bebbar här på FL Nä, skämt o sido, han hatar att ligga på mage o är därför inte så duktig på att lyfta upp överkroppen från golvet. Han tycker bäst om att sitta i knät o vara med, blir skitarg om man lägger ner honom.
    Han kan sitta en stund i bumbon, men sen börjar han bli trött i nacken o liksom reser sig upp o slänger huvudet bakåt, spjärnar emot med fötterna. Vi har inte börjat använd matstol osv än.
    Han har nyligen hittat fötterna. Har vänt sig ett par gånger från mage till rygg, men mest för att han är skitarg över att ligga så.
    Så när man ser bebisar på bild i samma ålder åka runt i gåstol o röja runt så känns Max som en nyföding jämförelsevis  

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Madde01
    Pilea skrev 2010-09-10 13:24:04 följande:
    30 år o börjar få lite kris

Vilken sötis

Vet inte om mina varit efter pga av förtidig födsel, tror inte det!
    Max verkar iofs lite sen om man jämför med alla andra bebbar här på FL Nä, skämt o sido, han hatar att ligga på mage o är därför inte så duktig på att lyfta upp överkroppen från golvet. Han tycker bäst om att sitta i knät o vara med, blir skitarg om man lägger ner honom.
    Han kan sitta en stund i bumbon, men sen börjar han bli trött i nacken o liksom reser sig upp o slänger huvudet bakåt, spjärnar emot med fötterna. Vi har inte börjat använd matstol osv än.
    Han har nyligen hittat fötterna. Har vänt sig ett par gånger från mage till rygg, men mest för att han är skitarg över att ligga så.
    Så när man ser bebisar på bild i samma ålder åka runt i gåstol o röja runt så känns Max som en nyföding jämförelsevis  

Ja, han är en riktig liten gobit Glad
    Okej, ja men golvet funkar här iaf .. haah..
    Men han har jätte svårt att räta på ryggen när han sitter Tungan ute
    Ja Julius är ju inte stor till växten direkt, så han är ju liten på det stadiet Tungan ute Så jämför jag han så med andra så känns han som en bebis.. haaha

Åh 30, vad kul Skrattande Jätte grattis i förskott då...
  • Xgirl83
    Madde: Men är det ovanligt på något sätt att de inte sitter då de är 6 månader? Tror dottern var 8-9 månader. Så söt Julius är!

Ain: Vilket Tradera-fynd!! Jag tycker det är svårt att få mycket pengar för grejerna just nu på Tradera, vet inte vad som har hänt. Men nu är det ju inte vid löning heller.

barbamammans familj: Ja det är en ganska stor tatuering, men framför allt är den inte bara svart utan det är skuggor och ska vara lite vitt i osv (så att det blir lite mer djup) och det är det som tar lång tid, tydligen. Oj vad jobbigt att du blandade ihop dagarna och trodde att sonen fyllde på söndag! Men det var ju tur att det löste sig så bra.

Zandra: Häftigt att han kanske får en iphone! Det låter ju som ett bra hjälpmedel ja.

Puh, jag hinner inte riktigt med i tempot, har nu läst allt ni skrivit men har då istället inte tid att kommentera så mycket. Nu har Selma kissat på sig så jag får hjälpa henne..
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Madde01
    Xgirl- Ja det låter som det iaf på folk .. För alla blir helt chockade när jag säger att han itne kan sitta.. Jag trodde inte heller att det var så ovanligt att dom inte kunde det..
  • Pilea

Vet ni, jag fick en glad överraskning här! Fick ut lite mer än 2000:- på sjukförsäkringen då jag var sjukskriven under graviditeten Ingen jättesumma, men skoj med pengar man inte räknat med. Ser det som en 30-års-present
    Tur att personalavdelningen har koll, det var dom som skickade ett brev till mig om att jag ev hade rätt till ersättning. Så jag fyllde i alla papper o skickade in förra veckan o idag fanns pengarna på kontot. 

• Madde01
    Pilea skrev 2010-09-10 13:52:03 följande:
    Vet ni, jag fick en glad överraskning här! Fick ut lite mer än 2000:- på sjukförsäkringen då jag var sjukskriven under graviditeten Ingen jättesumma, men skoj med pengar man inte räknat med. Ser det som en 30-års-present
    Tur att personalavdelningen har koll, det var dom som skickade ett brev till mig om att jag ev hade rätt till ersättning. Så jag fyllde i alla papper o skickade in förra veckan o idag fanns pengarna på kontot. 
    Gud vad kul Glad Blir också alltid glad när det trillar in extra pengar.. Nu var det ett bra tag sedan .. Var från kommunen sist när  jag fick Julius man har tydligen rätt till nått tilllägg på 4500 efter man fått barnTungan ute
  • Pilea
    Madde01 skrev 2010-09-10 13:58:33 följande:
    Gud vad kul Glad Blir också alltid glad när det trillar in extra pengar.. Nu var det ett bra tag sedan .. Var från kommunen sist när  jag fick Julius man har tydligen rätt till nått tilllägg på 4500 efter man fått barnTungan ute
    Nice    
    Jobbar också kommunalt, men har aldrig hört talas om pengar för att man fått barn! Måste jag luska vidare om, hi hi!

Apropå att sitta på golvet så letade jag fram att min dotter Tyra satt själv utan stöd vid 8mån ålder o då fick man ändå vara på sin vakt eftersom hon kunde slänga sig bakåt, så då var väl hon extremt sen då  
    Första gången hon satt i gåstol var när hon var 6mån.
    Tänk va fort man glömmer, bra att man skrivit ner allt. 
  • 7 michelingodingar

madde men han äter ju gröt,fruktpure o ersättning iaf det kommer ska du se i början är nog dom flesta barnen svåra till o få o äta mat!! abbe är ett riktigt matvägrande barn o han började vid 3,5 månads ålder när jag ammade honom han vägrade amma,han vägrade ersättning,han vägrade pure även fruktpure och vi åkte in o ut med honom för han gick ju ner i vikt osv han såg ut som ett barn från ett u-land med uppsvälld mage,stort huvud och liten gänglig kropp där man kunde spela trumma på revbenen som stack ut så jag säger som så får du i honom gröt o ersättning så klarar dom sig på det hur bra som helst!!

sitta vid 6 månaders ålder ÄR tidigt vi har haft en av våra som suttit så tidigt o det är filippa hon satt själv vid 5 mån ålder o satte sig även helt själv upp men sen var hon tidig med allt och sprang vid 10 mån ålder men det är tidigt och det vanligaste är nog mer runt 7-8 månader. enda gången dom sagt att man får justera åldern är på agathon nu som är född i v 35+5 honom får vi justera på en månad så även om han nu är 5 månader så kan inte han det en 5 mån kan och han kan inte ens sitta så som julius gör han har ingen styrsel i kroppen alls lyfter sig inte från golvet när han ligger på mage osv han spjärnar inte emot med benen om man försöker ställa honom upp utan han är nog mer som en 3 månader bebis i sin utveckling!!
    sen är alla barn olika, vissa är tidiga och vissa är sena även mycket sena men dom lär sig till slut

xgirl:det låter som det kommer bli en jättefin tatuering till slut

pilea:gu vad kul sånt är

nääeee dags för mat då här ska vi käka pressad potatis med torsk i kräftoströraTungan ute

• Pilea

Barbamammans...
    Max o Agathon verkar vara lika utvecklingsmässigt, men så skiljer det ju bara 1 dag också

Satt o kollade i barnkammaren här på FL o Tyra vägde 6040g vid 4mån, samma som Max vägde igår på 5mån kollen.

Just ja, Maxen blir ju 5mån idag  

Usch, idag har jag varit en "dålig" mamma o suttit vid datorn hela dagen i princip! Stora barnen leker själva i lekrummet o Max har sovit i flera timmar o ligger nu på lekfilten på golvet o roar sig själv för en gång skull. 

• lunaria

suck, allt jag skrev försvann. återkommer senare för jag har en gnällig lillfis!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)