• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • lunaria

Pilea: usch, det låter ju som att det kommer att bryta ut då iaf...
    haha, Noah blir också purken om man kommer med vagn o han inte får åka . *latmaskar*

skrev lite fel förut..skulle stå att kantareller är nog den bästa present man kan få . då har du lite att förvälla idag då .

Madde: glömde kommentera ang Noah. ja det är något enklare i vardagen när de kan hjälpa till o vara med lixom o greja.. jag längtar faktiskt tills Linn bara börjar krypa o röra sig framåt, då blir det också väldigt mycket mer lättare. det längtar nog min kropp till också, har fortfarande foglossningssmärta och det är inte så kul att bära omkring på skruttan .

barbamamma: gött att du fick sålt lite på tradera .
    förstår att det är skönt om ni kunde få slippa besöken på barnhab!!

detta tyg tänkte jag ha som grundtyg för den största delen av klänningen:
    http://www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/Satin-tyger/Polyestersatin-Uni/Polyestersatin-1.htm?shop=fabfab_se&SessionId=&a=article&ProdNr=01%5F5514%5F01&t=778&c=1748&p=1748

denna tänkte jag använda typ som överdelen av klänningen ovanför bysten eller vad man säger:
    http://www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/Satin-tyger/Satintyger-med-tryckmotiv/Satin-Florence-3.htm?shop=fabfab_se&SessionId=&a=article&ProdNr=05%5F114336%5F5003&t=778&c=41033&p=41033

och detta organzatyg tänkte jag ha till armarna (det var finare IRL än på bild):
    http://www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger/Organza/Oevriga-Organzatyger/Glamour-Organza-1.htm?shop=fabfab_se&SessionId=&a=article&ProdNr=01%5F7362%5F01&t=778&c=1846&p=1846

eventuellt att det blir för många tygsorter, men jag beställer detta så får man se . är något sugen på att köpa annat tyg också o sy en klänning som Linn kan ha efter dopet..fast jag har aldrig sytt några kläder mer än ett par byxor så dopklänningen kanske blir ett projekt som är stort nog

• 7 michelingodingar

am zandra;jättefina tyger kommer nog passa bra ihop

suck jag beställde ju tid till gyn pga blödningarna tror ni inte jag har varit blödningsfri i snart en vecka nu då är ju så typiskt om det skulle ge sig nu då när man väl fick tummen ur o ringa
    men nu är mensen snart 3 veckor sen iställetObestämd gissa hur förvirrande det är när man ska käka antidep vid PMS besvären nu dåSkrikandes

pilea:ja har man auktionsslut typ mitt i månaden då kan man nästan räkna med att knappt få något för auktionerna
    men nu la jag den med filippas kläder dagen innan BB kommer så kanske därför dom budar rätt friskt då

SUCK jaha fullt på zumbapasset i morgon,helt otroligt,jag ringde strax efter 9.30 och man får börja ringa för o anmäla sig kl 9 men när vi väl kom fram så var det redan fullt plus 5 pers på reservlistan

• Pilea

am zandra:
    Tyra åker inte vagn längre, men är lat i den bemärkelsen att hon brukar stå på ståbrädan. Nu har ju Alve suttit i vagn några veckor pga benet o Max i bärsele o Tyra på ståbräda. Men idag fick Max åka sin vagn igen o Alve stå på brädan o Tyra gå. Det funkade bra som tur var, tog med pippi-paraplyet så då blev hon nöjd

Alve stod riktigt bra på brädan och han gick t.om en bit o sköt vagnen framför sig, så det funkar nog att komma tillbaka till dagis imorgon.

Fina tyg föresten! 

Barbamammans...
    Men va knasigt med blödningarna o mensen!
    Typiskt att det var fullbokat till zumban! 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Madde01
    Pilea - Skönt att kalaset gick bra Glad Nämen, har jag missat något ? Vad har hänt med sonen din som har gips på benet ?

Barbamamman - Ja men det är väl meningen att det ska vara kul samtidigt som man bränner .. haha, så man slipper göra bort sig lixom Tungan ute Men är det Zumba man kan beställa hem på dvd på typ tv-shop lr vad det är? Tråkigt att det var fullt denna gången Rynkar på näsan Visst är det skönt när man hinner få saker gjorda när dom små sover Skrattande Kan tänka mig att det är svårare för dig som har en massa barn, jag har bara 1 och jag tycker det är svårt till att finna tid till o göra saker Tungan ute Knasigt det är med mensen ...

Zandra - Nej usch, ännu jobbigare när man själv har ont.. Jag bär ju alltid Julius på ena höften, känner att jag börjar få ont i den sidan.. Försöker att tänka på att bära på andra men det går verkligen inte...

Puh, dagens storhandling avklarad.. Nu är frysen fylld igen.. Skönt det Skrattande Trött blev man, åkte kl. 13 vad hemma 16.30 .. Blir ju lite rundor när man ska köpa så billigt som möjligt.. först till Willys o köpa billiga barnsaker .. Och sedan till coop o köpa mat Flört
  • lunaria

barbamamma: det är vl typiskt att det försvinner bara för det!! men så konstigt det vart för din del med blödningar o mens, jobbigt!!

synd att det var fullt på zumbapasset . får väl hoppas många uteblir då!!

Pilea: vilken tur att hon inte åker vagn längre iaf, vi lyckas inte få Noah att vilja gå mycket själv fastän man då vet att han har energi så det räcker för det . bra att det går att få med Alve imorgon så han kan få komma till dagis o ha det kul han med .

Madde: usch, storhandling som är så jobbigt!! ska iväg när bb kommer om en vecka, längtar inte efter det!!

imorgon ska jag iväg till auroramottagningen.kanske får lite svar vad som blev fel under min förlossning...men usch jag känner redan ångesten komma . o Dan kan ju inte följa med för skruttan är så förkyld o behöver vara hemma stackarn! hoppas det kommer gå bra ändå..ångrar mig lite nu på kvällen att jag inte lät det vara, men det är lite sent att tänka på nu

• Madde01
    Zandra - Ja, usch.. Kan verkligen vara skit jobbigt o storhandla.. Men det gick smidigt till iaf o Julius var jätte snäll hela tiden ... Tror han gillar vara bland folk.. Fast han är lite avvisande mot män med glasögon Tungan ute Vet faktiskt inte varför.. Märkte det när vi var med på en grej med sambons jobb .. haha.. Han började gråta så fort någon man med glasögon kom fram .. Vad har hänt efter förlossningen? Du behöver inte berätta om du inte vill Glad
  • Ain

barbamamma: vad söt lillkillen är.
    Vad stor han är isafall. Och Linn är ocksa längre (eller kommer vara da hon är lika gammal). Här nere tycker de att Benjamin är saa stor - senast idag var det en expedit som hade en son som var 7 manader men lika stor som Benjamin (sa hon). Det är lustigt vad olika det är i olika länder Som jag berättat i andra traden, var ju läkaren rädd att han skulle vara jättestor vid födseln, här skulle de ju aldrig lata en föda barn som är typ 4.5kg. (nu var ju Benjamin bara 3.9, men det tyckte de var stort   )

Aha - men WHO känner du till? Världshälsoorganisationen? De är ju ansvariga för hälsofragor runt om i ivärlden och WMO är samma, men för klimat, vatten och atmosfär. Sa de jobbar tex med torka, översvämningar, globala uppvärmningen, ozonhalet osv.

äsch da, jag har ju auktionsslut mitt i manaden med min mammaklänning... hmm, än sa länge ligger den pa 1kr. Da kanske den stannar där

zandra: lycka till imorgon. Jag hoppas att det blir en bra upplevelse, sa kanske du kan lägga det bakom dig pa ett annat sätt! Bra iaf att man kan fa ga igenom sin förlossning tycker jag, här gar man inte igenom den alls.

Dopklänningen blir säkert jättefin! Det är ju sa kul när man gjort nagot själv Det gar säkert bra med den, bara du är noggrann med speciellt att rita ut mönstret och klippa ut det. Blir nagot fel där sa blir allt fel.

Ska kolla exakt när det är vi kommer och meddela. Och sa ska jag höra med syrran när hon tror vi är i stan, det beror lite pa när hennes stora pojke är pa dagis och sa tror jag.

madde: jag kan heller inte bära Benjamin pa bada sidorna. Jag bär alltid med höger arm, det skulle inte alls funka med vänster. Men jag bär mest i min ergosele, sa jag bär pa magen. Och sedan kan jag bära pa höften med hjälp av den. Kanske nagot för dig?

Pilea: smart med sopgubbeleken. Kanske man skulle pröva. Fast min dotter skulle väl komma pa nagot som att mamma är sopgubbe och Miriam kör bilen

Ja, vi har haft över 30 grader varmt här de senaste dagarna!

Nej, nu ska jag träna lite inför ett IT-test som jag ska göra, da jag sökt ett annat jobb pa the international trade center i Geneve.

• Madde01
    Ain - Ja jag bär också bara med höger ... Börjar verkligen bli tungt där nu, Men ska jag gå längre tar jag selen. Men när man håller på med saker hemma så blir det automatiskt att jag bär upp han på höger när han blir lite gnällig o ledsen på golvet..
  • vampyria2
    Barbamamman, ja glömde ju skriva att han var väldans söt den lille   Ja med en massa ungar är det svårt att städa, en av fördelarna med att Loke går på dagis nu och de andra går i skolan....föresten så har min äldsta dotter just flyttat hemmi från, kom hem i förra veckan och berättade att nu minsan så drar hon Förvånad  Hon bor med pojkvännen nu, men vad kan man göra hon är ju myndig så...

am zandra, HEEJ allt bra    Men hade du en svår förlossning din stackare Min andra förlossning var fruktansvärd gjorde ont som bara den och tog lång tid, men de efter det har varit okej som tur är   Hoppas du kan få lite mer svar i morgon och var inte orolig då ska se att de tar bra hand om dig där aj tygerna var jätte fina

Ain, håller tummarna att kläningen går upp i bud    Försök att tänka på att inte bära på en sida bara, jag fick förslitnings skador i axeln pga att jag bar mina barn på höger sida hela tiden Drömmer

Pilea, vad skönt att det funkade bra för Alve i dag, håller tummarna att det går bra för honom i morgon

Madde 01, känner igen det där med att barnen är rädda för män i glasögon, min pappa hade det och min mitten tjej var livrädd för honom i flera månader. Jätte konstigt då han var det snällaste som fanns och vi träffades flera gånger i veckan Förvånad  Men sen blev de minnsan bästa kompisar och hade en massa kul ihop

Ush vad jag saknar honom när man kommer på såna här saker, han var en fin pappa han Hjärta

Ah kan ju berätta för er som viste om min snygga norman så har det tagit slut med honom, usch tråkigt men vad ska man göra när man bor så långt i från varandra
    Men jag är snabb i vändningarna och har redan träffat en ny sen en månad tillbaka Tungan ute
    Jag var och tatuerade mig och då kom det dit en kille som skulle gadda sig samtidigt som mig. Tyckte att han var så snygg   Det var jätte varmt och det fanns en fläckt, han frågade mig om det var okej om han satt på den, jag blev så nervös så jag kunde inte ens svara utan lät ungefär "hubbla hubbla" haha kännde mig som henne i "dirty dancing" när hon hade bärt upp vattenmelonerna och Patrick frågar vad hon gör därCool
    Sen var jag ute på lördagen och då var han där, så då slog jag till   Är så otroligt att man kan bli kär som en tonåring när man är en tant
  • Madde01
    Vampyria - Ja, det är konstigt det är Glad Får hoppas han slutar vara rädd . hah.. Vad tråkigt att det inte funka pga. avståndet.. Bor i superduper långt från norge elr? hahaha, Är ni ett par elr dejtar ni bara ? Skrattande
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)