• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

pilea:ja det är bara ca 2 cm kvar så är huvudet över ryggen på bilstolen och fötterna sticker ut såklart!!
    inte roligt när man är på sånt pisshumör går ju ut över alla tyvärr
    så ni hade oxå en strulig natt el? jobbigt att max inte tar ersättningen, vet inte hur man ska lyckas få honom o ta den en annan napp på flaskan kanske??!! nån som sa att man kan koka nappen i mjölk så gummismaken försvann kan det varit fangoria som tipsadeom det......

am zandra: ja dom dagarna när han verkligen ger järnet här hemma då vill man bara slänga ut han genom dörren
    suck ja du som så många gånger förut får jag höra att jag aldrig gör något här hemma så hur kan jag vara trött och jag är lat och har aldrigt arbetat "hårt" osv annat är det med HANS jobb då har man rätt o vara trött osv osv
    bad honom om hjälp igår kväll o ta agathon som var gnällig för jag skulle ge dom 3 minsta kvällsmat och då säger han nej att han har gjort sitt typ då vart jag vansnnig o sa åt honom vad bra för då går DU ut och ger dom kvällsmat o duschar dom o se till att dom kommer isäng o då tog han ju agathon givetvis men gnäll gnäll och sen så hade alwin dragit ut våra täcken och kuddar i vardagsrummet och han bar in sina sängkläder till vår säng så då frågade jag om han kunde ta in mitt med medans jag nattade agathon men NÄÄÄÄ det tänkte han inte göra utan han skulle dricka kaffe och sätta sig i soffan för han hade ju gjort sitt men att jag jobbar typ 24 timmar/dygn är inte lika jobbigt för jag kan ju vila enligt honom på dagarna hmmm jaaa joooo men visst vila med 7 barn vad fan tror han!! så som han gnällde när han fick dra hela lasset här hemma när jag vart sjukskriven med agathon i magen har han väl aldrig gnällt innan och han borde väl för fan inte gnälla på mig då när han själv varit där o sett att det är inte så lätt o dra lasset hemma som han tycks tro!!
    är väl jag som är överkänslig med tanke på PMS tiden men jaa jag vet inte....

åhh vad snällt av henne o ge er pengar så ni verkligen kan hitta på något,svårt bara o veta hur ni ska göra med tanke på att det är tider som ska passas dagen efter sen!!

fyyyyy fick veta att det är en man som åker runt i en svart bil här och försöker plocka med sig barn igår hade 2 barn i 10 års åldern råkat ut för han så dom varnar nu och har poliser som far runt!!
    usch måste varna lexan o fredde när dom kommer hem sen!!

• Pilea
    Barbamammans...
    Men hur tänkte han nu kan man undra! Skulle det vara semester att sköta hushållet o ta hand om alla barn? Ja, jag säger då det

Otäckt det där med bilen som far runt!

Nej, det är verkligen inget kul när humöret inte är på topp. Varje dag innan jag hämtar på dagis så lovar jag mig själv att vara "snäll". Men så fort ungarna gör något dumt så börjar jag o tjata o skrika o det gör ju inte situationen bättre direkt. Tyras humör är inte heller det bästa så där på eftermiddagen, trots att hon äter mellis vid 14-tiden.

am zandra:
    Oj, vilken snäll extrafarmor  
    Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • lunaria

oj inser att jag nog var väldigt trött när jag skrev förut o jag missade ju ett inlägg som skrevs..

Pilea: usch vilken jobbig natt du fick . men du tror inte att det är tröttheten som gör dig på dåligt humör då?? tycker själv det är lättare att tappa tålamodet när man är trött!!
    så där är Noah också, kan bli totalt hysterisk när han kommer hem fastän han precis ätit mellis precis innan man hämtar honom. håller på o få psykbryt på honom ibland...

säger som barbamamma, han är inte kräsen med napp då?? men om du tar o pumpar ur o ger honom i flaska, äter han då?? kan ju hända att han inte hittar tekniken eller att det går för långsamt eller nå't!!

jo hon är jättesnäll som tänker på oss .

barbamamma: morr alltså, hur svårt kan det vara att förstå att det är minst lika krävande att vara hemma med ungar??!! du får få ner honom på jorden, den skiten ska inte du behöva ta emot!! o om han själv tycker det är jobbigt en kort stund på dagen så borde han ju rimligen inse att du som går med det jämt har det betydligt värre . usch, vet inte hur jag ska trösta dig, våra män känns ju verkligen som att de kommer från mars ibland .

nä fyy va otäckt att det är en som plockar upp barn .

hmm jag undrar vad slags möte det blir hos barnpsykologen på måndag!! enligt förskolan så har specialpedagogen bara pratat med dom över telefon, men det kunde dröja veckor innan hon kunde komma dit o titta på Noah o det var ju denna träff som vi ska diskutera på måndag?? suck!! 

nä fyy va jag däckade här idag trots att jag sov ovanligt länge imorse jämfört med resten av veckan..men jag har märkt av det ännu mer tydligt att mina värden ligger fel bara med tröttheten, ryggvärken och sen är armarna är flera cm tjockare och ansiktet o hela kroppen har allmänt svällt upp..frågade Dan idag om han märkt nå't och han sa ja o tillade att jag faktiskt är lika söt o vacker även som tjock . ibland kan han komma med de varmaste kommentarerna när man verkligen behöver deSolig. för en annan hade en sån kommentar kanske känts klumpig, men jag vet ju hur min älskling menarHjärta.

• 7 michelingodingar

pilea:ja säg det ibland funderar jag på vad som rör runt där inne i hjärnkontoret på hanObestämd
    freya o abbe är likdana när dom hämtas på dagis då är dom som bålgetingar o jag tror det beror på att dom är sååå trötta!!

am zandra:suck karlar ikväll har han varit som han brukar hjälpsam o inte klagat iaf!!
    är bara skönt o få ur sig sin irritation ibland även om inget kan trösta precis, vi har ju haft det för jäkligt men tagit oss upp därifrån så detta känns lite som att det kanske är pga min PMS som jag klagar!! men ibland kan jag blir rejält irriterad på hans dumma sätt!! har märkt att han inte verka fatta själv först hur sårande det kan vara och dagen efter så fjäskar han röven av sig istället

suck nu har agathon fått feber, 38,7 så det är därför han inte velat äta antagligen

• 7 michelingodingar

och så glömde jag ju am zandra vet man bara vad dom menar när dom säger gulliga saker så är det ju skönt o jag tyckte det var en urgullig kommentar av dan

men vad konstigt med psykologen,hoppas ni får veta något mer på måndag iaf!!

• Madde01

Nu får ni ursäkta om jag missar att svara på nått, har haft en väldigt arg kväll i kväll Tungan ute lr Julius har haft rättare sagt..han har vart trött sedan 17.30 tyckte inte riktigt att det var time att sova middag elr natt då .. Så jag har försökt göra allt för att hålal han vaken, han har badat o lekt i vattnet men efter badet så då bröt helvetet löst.. Så det var bara ge välling nu o sova.. Så nu har jag lagt han i sängen så nu sover han som en stock.. Får väl hoppas att han sover hela natten nu ..

Barbamamman- Men va? Får han inte gå särskola? Har dom sagt varför? Låter ju jätte konstigt, man vill ju att ens barn ska ha det bästa lixom.. Och nu dom sista åren är det ju allt som gäller lixom, det borde väl lärare om nått förstå? Usch nu blev jag irriterad... Fy så obehagligt med män som åker o plockar upp barn i bilarna Rynkar på näsan Naw, har nästa fått feber nu .. Krya på han...

Zandra - Ja han är inte stor inte min lilla plutt Glad han har ju en kompis som är en vecka yngre än honom o han väger 3 kilo mera o är ett huvud längre.. haha, ser faktiskt lite roligt ut när dom ligger på golvet Tungan ute Gud vad snällt av Extra farmorn.. Det är verkligen nått jag o sambon också skulle behöva känns det som, vi umgås sällan nu för tiden det är nått jag mår skit dåligt över, men han vekar inte bry sig som jag .. tyvärr..Rynkar på näsan För när Julius väl sover då är sambon o jobbar han kommer hem vid typ 22-23 på kvällarna o då brukar jag vara JÄTTE trött .. Men tycker verkligen också ni bara ska NJUTA av tiden ni får ensamma tillsammans Skrattande Blir nog bra hur ni än gör tror jag dte .. hehe

Pilea- Vilken flaska använder ni då? Har ni testat olika?

• Pilea

am zandra:
    Jo, tröttheten är nog en bidragande orsak till min korta stubin! Men trots att jag är så trött kan jag inte gå o lägga mig tidigt eller vila på dagen.

Har inte testat att ge bröstmjölk i flaskan än så det borde jag väl göra o kanske blanda successivt. Han är ju bara van vid bröstmjölk o helammats hittills så det är ju inte så konstigt egentligen.
    Har prövat olika stl på dinappen, men det verkar inte spela någon roll.

Men va knasigt att spec-pedagogen inte ens varit på dagis än, hur ska hon då få någon bra bild! 

Hi hi, tycker det var en gullig kommentar

Barbamammans...
    Stackars Agathon som fått feber!

Madde01:
    Va trist att han jobbar så "skumma" tider o att ni inte hinner umgås.

Vi har MAM, en sån där med ventilerande botten. Har testat olika stl på dinappen. Har även testat en anatomisk dinapp till en esska flaska. Men han verkar inte fatta hur man gör. Gav lite ersättning på sked ikväll, men då satt han i halsen o spottade ut allt.

Frukt verkar han gilla iaf, skrapade äpple med sked o då sög eller snuttade han i sig

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Madde01
    Pilea- Den har vi också, iof har Julius aldrig haft nå problem med vilken flaska det än är Tungan ute Nämen, har maken testat ge i flaska? Annars kan ju det vara ett alternativ.. Max vet ju att de finns bättre mat hos dig lixom , hehe Tungan ute Jo här hemma har vi en som bara äter fruktpuréer o gröt.. Gjorde egen mat igår, den verkade han gilla men det blev lite stora bitar av köttet.. Så ska testa göra lite pasta med broccoli för det var det i maten i går men så var det renskav .. Så idag blir det bara pasta o broccoli i hopp om att han börjar äta snart Tungan ute
  • 7 michelingodingar

madde sov julius inatt eller?
    nej han får inte gå i särskolan, jag har oxå ifrågasatt varför han inte skule kunna få det med tanke på sin diagnos men dom anser att han är för "duktig" hur han nu kan vara det med tanke på att han inte fixar skolan, dom har gjort flera olika tester på honom och intelligensmässigt så ligger han strax över särskolenivå så där är oxå varför han inte får gå där blir så trött på alla jävla tester hit o dit bättre o se till hela barnet och situationen och inte avgöra om han ska få gå där via en massa frågor
    jaa du irriterad är väl det minsta man kan vara med tanke på hela situationen kring fredde och hur både han och vi har blivit bemötta och behandlade!! skulle kunna skriva en hel bok om allt!!

ja det är riktigt läskigt när det går ut varningar om bilar som plockar upp barn eller försöker få med sig dom i bilen har varnat mina stora här nu och igår em så skulle alexandra ut o sälja kakor och kolor för sin klassresa men jag vägrade låta henne cykla själv och sen så fick hon enbart hålla sig inne i samhället där det är lite tätt med hus så folk ändå skulle kunna se, så det var lexans syster filippa o hennes kompis som följde med!!

pilea:ja testa med bröstmjölk o se annars får du väl vända dig till bvc och höra om dom kan ge några tips!

guuu vad trött jag är, agathon började böka i sin säng vid 23 tiden och fick ge nappen några ggr så sov han till strax innan 01 då hade han hög feber igen o ville ha lite mat så han fick alvedon och sen åt han faktiskt upp 200 ml ersättning men så ska det bökas innan han kommer till ro så strax innan 03 somnade han ordentligt men vaknade vid 04 o va orolig igen och sen har han i princip varit vaken till 06 då somnade han ca 30 min och nu sover han igen. förhoppningsvis är det någon bacill som går över fort som det gjorde på filippa!!

ähh väntar på och hoppas vi får in vårdbidraget för fredde idag i såna fall ska han o jag åka iväg i morgon o byta in dom kläder som vi köpte som var för små o sen köpa lite mer åt honom, ska även kika på den där jackan som lindex gör reklam för har inte sett den på shoponline än

• Madde01

Usch, idag gick vi upp 4.00 Rynkar på näsan Julius vaknade i sin säng heelt klarvaken kl. 3.15.. Han låg där o prata för fulla muggar.. Testade ge han bröstet, men nej . Gick o gjorde flaska, det åt han.. Men han var skit pigg, han låg mellan oss i sängen o rullade fram o tillbaka rullade på sin pappa väckte honom Tungan ute han var helt tokig i morse våran lilla fis.. Så till slut kände jag att det var lika bra att gå upp .. haha.. Så lekte han på golvet 1timme o sedan somnade han om i soffan .. Vakna lekte 2 timmar o nu sover han igen o har gjort 1timme Tungan ute

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)