• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01
    Xgirl - Ja, han gör verkligen framsteg nu min lilla plutt  jag blir super stolt o berättar för alla på engång hahah Skrattande  Ja, jag verkligen ÄLSKAR mitt jobb, inte många som säger det.. Sen finns det ju vissa tråkiga saker som man gör utanför barngruppen, visst det är mindre kul.. Men allt som har med barngrupp o föräldrar arbeten är super kul, har svårt att se mig i nått annat yrke liksom .. hehe Skrattande Ja absolut, så fort ekonomin finns där så ska jag plugga, det har jag sagt till min sambo också .. Så det vet han att jag vill.. Fast jag verkligen avskyr att sitta i skolbänken .. Vad jobbar du som då när du inte är föräldrar ledig alltså? Glad Jag återtog mina mini-piller jag.. Men det är ju enbart för att jag bara ska kunna lägga av med dom när jag är sugen på en liten till, jag vill ju gärna ha ganska tätt Tungan ute Typ 2år elr nått. .hehe. Men vad konstigt att hon inte ville prata om Kopparspiral när du ändå var intresserad av det, ska hört från andra att det ska vara ett bra alternativ...

Zandra- Ja jag hade ju kameran när han tog sig fram lite iaf.. Men missade när han verkligen var super snabb på att jaga flaskan tyvärr... Ja, det är klart man vill att dom ska finnas till hands o prata med absolut.. Det hade till o med jag fast jag inte var ett dugg rädd för förlossningen, jag fick ju chansen att prata med en super förlossnings läkare kvällen innan, så han förklarade allt super o var jätte trevlig.. Vart dock lite besviken att det inte var han som var med under självaste förlossningen men fick en annan läkare han var också bra, men han kändes lite mera stel Tungan ute

Barbamamman - Ni måste väl ha en buss för o få plats med alla stolar? Skrattande Bra att dom får ärva av varandra iaf, har inte hittat någon bilstol till Julius än Obestämd Vet inte ens när det är dags för en ny? Kanske måste kolla upp det snart Tungan ute Tror inte att jag vill inse att han blir större.. hahah. Han är ju mammas lillabebis Tungan ute Sambon tycker dock inte att han är någon bebis längre minsann .. haha..

Pilea- Kommer dom o hämtar kläder o sådant vid tomtgränsen? Det är ju bra om man vill bli av med saker ju Tungan ute

Ursäkta om jag missat nått .. Inte vart så aktiv i dag, då vi haft mamma på besök o Julius har haft någon knasig vaken dag Tungan ute
  • Madde01
    Pilea- googlade på stolen, blev så jäkla nyfiken Flört Vilken bra stol alltså.. Den var ju toppen, inte visste jag att det fanns stolar man kunde fälla ryggen på ...
  • 7 michelingodingar

am zandra:haha ja det är ett litet krångel när man måste ta ur ena bilstolen för o komma in längst bak i bilenFoten i munnen
    vad skönt att katrinplommon var en höjdare och att det funkade på henne är så jobbigt när dom inte mår bra för att magen inte jobbar som den ska

madde:haha joo en minibuss har vi men den är för liten ändåDrömmer behöver en större fattas nämligen plats för 2 pers så det är ju ytterst sällan som vi åker alla i bilen o då endast en kort sträcka i såna fall!! vi har avbet på vår buss nu och har ett år kvar o betala o vi står i valet o kvalet om vi ska stå ut ett år så här trångt eller om vi ska byta upp oss och sätta oss på ett nytt billån på ca 70000 kr i såna fall blir det en opel vivaro med 9 platser just nu har vi en opel cintra som jag bara älskar o köra!!

barnets huvud får ju inte vara över kanten på bilstolen då är det absolut dags för en ny och sen är det ju vikten oxå tror våran tar max 13 kg och på den fronten så skulle agathon kunna ha stolen men huvudet är snart ovanför kanten o då känner jag att det är bättre o byta o sen börjar det bli för jäkla tungt o bära honom i bilstolen phuuu!!

haha jo men det är ju så att för varje grej man ska byta ut för dom små så blir dom ju bara större o större önskar man hade en pausknapp, känns så sorgligt att detta är sista för vår del!!

usch vilken natt, agathon vaknade vid 23 igår kväll åt lite o somnade sen om iaf, sen var han orolig vid 02-03 och sen vaknade han mellan 04.30-05 och totalvägrade somna om ghaaaa jag var sååå trött så han fick ligga o jollra i sin säng efter att han fått lite mat igen och vem tror ni sover som en stock nuSkrikandes
    vet inte vad det är med honom heller för han vill knappt inte äta han har ju ätit mellan 200-235 ml var tredje timme men nu får man vara glad om han äter mellan 100-120 ml sen bara klöks han o har sig, likaså med gröten igår han var inte alls sugen på det och nu bajsa han ju häromkvällen så det kan ju inte bero på det iaf!!

suck blir galen på vår 14 åring här,tror han behöver en medicinhöjning han är som en jäkla duracell kanin här nu och bråkar med sina syskon och hånskrattar o lever rövaren hans buss går om 5 min och han har inte klätt på sig,borstat tänderna osv o jag tjatar o tjatar som en idiot

• lunaria

madde: men oj, hade du en riktig läkare vid fl?? va synd att du inte fick samma som du hoppats på!!
    va kul att din mamma kom på besök .

barbamamma: men usch vilken natt, förstår att du måste vara supertrött!! va konstigt att han inte äter så mycket, han är inte sjuk?? hualigen, hoppas du får sova nå't under dagen!!

jag kan tänka mig att det är jättejobbigt med sonen, slitsamt att han behöver dosändring. är det problem att få tag i läkare som skriver ut mer till honom??

Linn vaknade 21.30 o ville äta, sen kl.3 och sen vaknade hon kl 6.45 o det kändes som värsta sovmorgonen när hon strulat så de senaste dagarna . sen myste vi lite i sängen o hon krälade runt o vände sig från rygg till mage o skulle stöka runt. men hon tar sig ju faktiskt någonstans, sen om det är dit hon vill är väl annan fråga . men jag tror hon är lite sliten efter sina magproblem så hon somnade nu igen!! hon är ju fortfarande lite förkyld så det är väl bra om hon vilar sig en del. o jag skulle nog inte ropat hej för tidigt om min förkylning. har haft ont i huvudet sen förkylningen försvann, men nu rinner näsan o då försvinner värsta delen av huvudvärken. suck!!

• Madde01
    Barbamamman- Okej, vore väl skönt om alla fick plats om man ska någonstans allihopa Flört En opel vivaro har min moster o dom har "bara" 5 barn Tungan ute Okej, nja huvudet över kanten det är ett bra tag kvar .. han är inte allt för lång, han är ju 63cm nu .. Hur lång är Agathon?  Ja usch vad jobbigt när dom sover så dåligt. Julius har börjat vakna vid 2, han tror väl han ska få mat elr nått Tungan ute Men det är bara guppa lite på rumpan i sängen så somnar han omFlört
    Behöver du bara säga till när du tror han behöver medicinhöjning? kom han med bussen nu då?
  • 7 michelingodingar

am zandra:nej inte sjuk, lite slemmig framåt morgonen men det försvinner sen ingen feber,snorig eller hosta o han är ju pigg o glad som han brukar vara så vete tusan vad det är för nått!! kanske att han känner att det är nått på g.

härligt att du fick sova så pass inatt iaf

njae läkaren är på bup var tredje vecka men då ska man få en tid oxå o det kanske inte är så lätt alla ggr,vi skulle ju fått komma och träffa en ny ssk på bup men då hände ju allt med att jag vat inlagd då jag vänta agathon ju o så sköts det upp flera ggr och sen dess har vi inte fått nån ny tid vare sig till henne eller läkaren och sen vet jag inte om dom vill göra nån höjning i o m att han redan äter en skyhög dos men funderar på o ringa o höra när han ska få komma!!

madde:ja det vore jätteskönt om alla fick plats men det är bara det ekonomiska som kanske inte funkar nu måste vi renovera badrummet pga mögel och dom skulle komma nu i sept!! men jaa vi kikar på blocket o ser om man kan hitta några fynd så får vi väl se hur vi gör!!

agathon var 64 cm på 4 mån kollen så det är ju en månad sen o han har säkert vuxit ett par cm till!!
    vad skönt att han somnar om iaf!! ibland kan man få agathon till o ta nappen o sova några timmar till men ibland funkar det inte alls!!

jag kan säga till läkaren hur han är o funkar och vad jag tror men sen är det upp till läkaren o göra en bedömning om han ska få ändring eller om det får vara som det är, han kollar på en del faktorer som hur han är hemma o hur det funkar i skolan aggressioner osv innan han bestämmer om det ska bli en ändring!! nu äter ju fredde redan en gigantisk dos för sin ålder för o funka hyfsat men man börjar se tecken på att det inte verkar räcka och jag vill få till en ändring innan det blir så att man inte kan hantera honom mer!!
    suck jo då han drämde igen ytterdörren här efter att ha bråkat lite till så han varken tvätta sig eller borstade tänderna

• Madde01
    Zandra - Ja jag hade en riktig förlossningsläkare med, vet ej om det berodde på HF elr igångsättningen Tungan ute Men han kom in då o då o fråga hur jag mådde o om allt gick bra också.. Sedan kom han in springandes när lilleplutt kom ut.. Bra att hon vilar iaf.. Julius somnade nyss, det var dock inte så bra.. Vi ska ut o gå kl. 10 jag o några tjejer till med barnen. Och Julius har inte ens hunnit äta gröt elr klä på sig sedan.. Så det blir nog jäkligt stressigt sen, vill ju inte väcka honom o det går inte för då grinar han bara o då får han ändå inte i sig någon gröt Tungan ute

Barbamamman- Ja och renovering av badrummet är ju inte gratis, vi fick ju vårat badrum i lägenheten renoverad när vi flyttade in, lite gnäll så fixar dom .. hah . men nu har det börjat lukta nått otroligt äckligt där inne.. Dom måste ju gjort nått galet med tätning av toan elr nått.. Vi ska ringa vaktmästaren här nästa vecka ihop om att dom kan göra nått åt stanken... Okej, hur funkar det i skolan o så då? Vad jobbigt med bråk på morgonen Rynkar på näsan
  • 7 michelingodingar

madde:nää det är ju rätt dyrt med badrum,vi stod i valet o kvalet melan badrumsmatta och klinkers men det fick bli matta eftersom klinkers är såååå dyrt och sen var det sååååå mycket regler kring det så man orka ju bara inte läsa allt!! sen känner maken en pensionerad mattläggare som ska göra det åt oss o då blir det ju billigare men vi får ändå stå för materialet så den kostnaden kommer vi ju inte undan billigare!! sen ska vi dessutom göra själva grundarbetet(se till att torka badrummet pga fukt o mögelskador,riva ut allt inkl väggar och golv sätta dit nya väggar och golv m.m) så mattläggaren ska eg bara sätta dit mattan på golv och vägg och så svetsa samman det.
    hehe ja här bor vi ju i hus så man får ju göra allt själv o bekosta det framförallt kan jag sakna lite när vi bodde i lägenhet att var det något så ringde man bara hyresvärden
    usch för o ha sån stank hoppas dom kan fixa det lätt åt er!!

jo ibland funkar skolan bra och ibland kan vi få uppemot 1 samtal i veckan hem om att han spårat ur och det har blivit rejäla slagsmål(ska tillägga att för att han ska bli så arg så det går till handgripligheter på så sätt så har han blivit fruktansvärt provocerad till det) värst är väl att trots insatser från skolan med extra hjälp i klassen,han får gå till en specialgrupp s.k lilla gruppen som är till för barn med just diagnoser o som har svårigheter o har vid 2 tillfällen i veckan något som kallas för TTF och dit får dom gå frivilligt men då finns det fler lärare som kan hjälpa dom med skolarbeten,läxor osv och trots att han går på allt detta och får all denna hjälp så klarar han inte skolan utan han har inte ett ämne som han är godkänd i tyvärr
    vi har ifrågasatt detta redan på lågstadiet för han klarade inte av målen redan då och undrat om det inte vore bättre att antingen gå om en klass eller få börja särskolan där han har en möjlighet till och få den hjälp han så väl behöver men det blir bara ett nej hela tiden!!
    sen är det så svårt för han kan liksom inte tänka sig in i framtiden så detta med att få höra jag vill bli t ex läkare när jag blir stor är något som han aldrig sagt och han går nu i 8:an och vet fortf inte vad han vill göra och han funderar inte ens på det!! han har nämnt vid ett par tillfällen att han skulle vilja lära sig och göra dataspel osv men med tanke på hans betyg så kommer det ju aldrig o gå!!

jaahaaaa då har vi börjat med PMS medicinen,märkte igår att jag började tappa tålamodet för ingenting och jag var så förbannad på maken igår kväll så jag bara fräste så idag blidde det medicin fast det är klart vem som helst skulle nog surnat till om man fick höra det maken slängde i ansiktet på mig igårDemon

• Pilea
    Madde01:
    Japp man ställer bara ut grejerna o så kommer dom o hämtar! Får lapp i brevlådan vilket datum som insamlingen är. Sen kan man ju aldrig säkert veta att grejerna kommer rätt, men det verkar schysst + att det är ett lätt sätt att rensa på.

Ja, bilbarnstolen är toppen-bra, lite tung bara. Men den har längre rygg än andra stolar så man kan ha den lite längre.  

am zandra:
    Va bra att hon gjorde ifrån sig ett lass o sov bra! 
    Till skillnad från Max det, han har fasiken käkat hela natten + Tyra som legat o sparkat på mig,  tror ärligt att jag inte sovit en blund. 

Barbamammans... 
    Oj, har han redan vuxit ur bilbarnstolen!
    Så ni har också haft en strulig natt, jobbigt!
    Trist att sonen är ohanterlig, hoppas det löser sig!

Jag har också börjat få sånt jäkla humör, känner mig irriterad jämt o ständigt o snäser o har mig åt barnen, kan inte lägga band på mig  

Tragglar vidare med ersättning till Max om kvällarna, men han blir bara arg o spottar o fräser o viftar bort flaskan så ersättningen rinner längs halsen. Vet inte hur länge man ska försöka truga, han gillar verkligen inte flaskan, han fattar inte hur han ska göra. Och smakisar är ingen hit. Hur ska jag få upp vikten då??? 
    Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • lunaria

Madde: oj det är en kort kille du har, Linn är 66 cm lång..

va jobbigt att han somnade, hoppas allt löste sig ändå när ni skulle ge er iväg!! Noah var så där hopplös som bebis, han kunde man aldrig väcka för att komma iväg, men Linn är tvärtom o blir skitglad när man väcker henne precis som "hej mamma, va kul att du är här" o så r det bara att tanka i henne lite mat o sen traska iväg .

barbamamma: att det ska behöva vara så mycket krångel när det gäller allt med medicinering. o jag förstår att det verkligen måste vara jättetungt såna dagar när han blir så där!!

men vad har nu din make sagt?? . va jobbigt med dina pms-besvär, hoppas det blir bättre med medicinen.

jag är så himla glad. Dan pratade med barnens extrafarmor på förmiddagen o hon har ju tänkt att komma o ta barnen den 2:a-3:e oktober så vi kan fira vår bröllopsdag. men hon tänkte ge oss upp till 1500kr så vi kan hitta på något roligt så som att sova på hotell . hon är inte riktigt klok . fast det är lite synd för hon kommer kl 17 o så måste hon åka hem kl 12 dagen efter. så om vi ska bo på hotell blir det ju bara att checka in för att sova eftersom jag blir så trött ¨på kvällarna o sen på morgonen äta frukostbuffé o sen gå till tåget typ. så man sitter ju o funderar på hur vi ska göra. alternativet är att bara åka in till Uppsala o äta lyxig mat o sen komma hem med sena tåget . men vad snällt av henne att tänka på oss så mycket, blir alldeles tårögd när jag tänker på det. ska verkligen njuta av att hitta på något bara vi två .

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)