• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83
    Pilea: Stort grattis efterskott!! Vad kul att din pappa kom. Inte för att jag vet något av bakgrunden till att ni inte har så mycket kontakt, men det lät ju som att du blev glad att han kom.

Barbamammans/Ain: Ja det gäller ju att lägga auktionsavsluten vid rätt tid. Just nu sådär en vecka innan BB kan man göra en del fynd. Jag har lagt ut litegrann nytt nu, tror jag har min Tradera-adress på presentationen om nån är nyfiken.

Zandra: Vilka jättefina tyger!! Blir nog jättebra det där. Oj vad jobbigt att du är på Auroramottagningen idag, hoppas det går bra. Jag tror det är bäst i längden att ha pratat lite om det, men just nu känns det ju jobbigt förstår jag..
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Pilea

Måste bara visa hur trångt o härligt vi sover Max har spjälsäng som används flitigt (läs aldrig) o Alve o Tyra somnar i egna sängar i sitt rum, men kommer över till oss sen på natten. Jag ligger inklämd mellan Max o spjälsängen. Fattar inte hur man orkar vara vaken om dagarna

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea
    Madde01:
    Alve har medfödd benskörhet o har brutit benet för 3,5 vecka sedan. Han spelade fotboll på altanen o snubblade på bollen.

Storhandla som är så skoj
    Jag brukar slippa undan, sambon tar det sena kvällar innan stängning (ica maxi har ju öppet till kl.22)

am zandra:
    Lycka till på aurora-mottagningen idag!

Ain:
    Skoj med nytt jobb, hoppas det blir ditt

Vampyria:
    Kul att kärleken spirar

xgirl83:
    Min pappa är alkoholist så det var väl blandade känslor, men det kändes ändå bra att han fick träffa barnen o dom sin morfar. 
  • Pilea

Maxen paxen börjar trivas riktigt bra i sin Bumbo

• 7 michelingodingar

madde:ja det är samma sak som man kan köpa via tv-shop fast jag skulle aldrig göra det själv hemma utan måste ha så jag liksom går dit
    åhh men storhandla tycker jag är kul oftast iaf!! nu behöver jag dock inte fylla på med kött,vi köpte en hel gris på 104 kg så frysen är smockfull med kött fram till jul iafTungan ute men måste ju handla allt annat förstås!!

am zandra:ja skitknepigt kan ju alltid hoppas mensen försvinner, min svärmor trodde den hade gjort det på mig eftersom hon är steriliserad oxå o på henne så försvann mensen
    hoppas det går bra på aurora idag du behöver få prata av dig!!

Ain:tack,ja han är stor( för o vara född i v 35+5 så var han ju en jätte som kom ut på 3360 gr) kollar jag i dom gröna bvc böckerna så är han störst av barnen vid samma ålder
    ja who vet jag vad det är så då fattar jag mer av vad det andra är
    håller tummarna att klänningen ökar i pris finns inget tråkigare om man bara får 1 kr för det man lägger ut
    hoppas du får jobbet nu då

vampyria:tack!! måste vara skönt o få lite egentid ändå hjälp man bara fasar för den dagen barnen kommer hem o säger att nu flyttar jagTyst
    åhh härligt o få vara så där nykär kan jag sakna lite faktiskt jag menar vi har hängt ihop i 15 år nu så det där nykära finns ju liksom inte kvar!!
    Tråkigt med din pappa,verkade ju gå bra till slut men livet vänder fort nu i okt är det 4 år sen min pappa hastigt dog och jag kan inte fatta att jag inte sett eller träffat honom på 4 år nuGråter fasar då det är den 30 okt som han dog o det närmar sig med stormsteg!!

xgirl:ja man gör ju sina misstag som man lär sig av så nu försöker jag lägga ut dom till BB kommer iaf !!

pilea:ojj så bra han sitter i bumbostolen herregud hur kan ni sova så många i en säng skulle bli tokig ju

idag är ju freya och abbe på dagis, abbe den lille skitungen låste ut mig idag när jag var ut o skulle sätta fast alwin i sin bilstolDrömmer tur han kan låsa upp oxå
    min syrra o mamma tog med sig alwin till öppna förskolan så jag har bara agathon hemma o han sover så man funderar på vad man ska hitta på!!

tur det inte blev nått av zumban idag,hade ju glömt att maken skulle åka iväg med sitt jobb idag på nån aktivitetsgrej så dom ska köra fyrhjuling och fiska o äta o vad det nu var o inte kommer hem förrens framåt natten!!

Idag blev allt klart med o läsa på distans så fr o m den 27 sept kommer jag o läsa och läser på halvfart så 10 veckor blir det!!
    dessutom är allt klart med makens robotutbildning han får gå den nu iaf så får man väl hoppas att han kommer orka jobba med det oxå eftersom det innebär 24 timmars jour!! och funkar allt så finns det en chans att jag kan få gå som hemmafru(håller tummarna för jag vill verkligen gå hemma med barnen) och går inte det så hoppas jag på att jag kommer in på utbildningen till nästa höst så jag kan skola om mig för jag totalvägrar gå tillbaka till mitt jobb i hemtjänsten!!

• Pilea

Barbamammans...
    Oj, vilken tur att han kunde låsa upp! Den tanken har slagit mig när jag varit ute på tomten o grejat, att tänk om barnen låser o inte kan låsa upp o nycklarna hänger inne, shit vad skulle man göra då!

Skoj att du kan börja plugga på distans nu då o att maken din får gå den där utbildningen!
    Åh, skulle också vilja vara hemma på heltid. Skulle säkert kunna det egentligen om vi bara prioriterade lite annorlunda, men R vill inte det. Samtidigt vill han inte att jag ska gå tillbaka o jobba varannan helg o kvällar o röda dagar osv. Ja, ja, den dagen, den sorgen  

• Pilea

Sitter här o ammar Max o sen ska jag ut i solen o promenera lite, har ett traderapaket att lägga på lådan också.

• 7 michelingodingar

pilea:ja förut tog jag alltid med mig nycklarna utifall att men nu vet jag att han klarar av att både låsa och låsa upp men det är ju just det att vill han jäklas som i morse så låser han inte upp i första taget i värsta fall så hade man ju fått slagit sönder rutan som vi har vid ytterdörren o sen låst upp nöden har ingen lag i vissa lägen

ja här kan vi inte prioritera för att jag ska kunna vara hemma som det är nu men om allt går bra så lär maken få en rätt så saftig lön mot vad han har nu!! o han har sagt att funkar det o jobba som robottekniker med allt vad det innebär o han klarar av det så ska jag få gå in o säga upp mig

• Pilea
    7 michelingodingar skrev 2010-09-14 14:17:15 följande:
    pilea:ja förut tog jag alltid med mig nycklarna utifall att men nu vet jag att han klarar av att både låsa och låsa upp men det är ju just det att vill han jäklas som i morse så låser han inte upp i första taget i värsta fall så hade man ju fått slagit sönder rutan som vi har vid ytterdörren o sen låst upp nöden har ingen lag i vissa lägen

ja här kan vi inte prioritera för att jag ska kunna vara hemma som det är nu men om allt går bra så lär maken få en rätt så saftig lön mot vad han har nu!! o han har sagt att funkar det o jobba som robottekniker med allt vad det innebär o han klarar av det så ska jag få gå in o säga upp mig
    Nice Men det gäller att pensionsspara då om man ska klara av att leva på äldre dagar, måste man ju iofs ändå göra. Och en vårdlön (eller jag kanske ska säga bidrag) gör ju varken till eller från i kassan Helt jäkla skandal hur dåligt betalt det är som undersköterska. 
  • 7 michelingodingar

pilea:ja det får man ju göra i såna fall som det är nu så pensionssparar vi inget själva alls finns inte utrymme för det!!
    kan inte annat än hålla med, så smycket slit och skit man får när man jobbar i äldrevården så skulle man ha minst det dubbla känns helt sjukt att man efter ca 11 år inom kommunen och vården så har man sån skitlön så min FP är bättre än lönen

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)