• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Pilea

Jag o Max har varit o fikat hos en kompis på förmiddagen, men nu är jag back on track igen
    Ska passa på o käka lite lunch medan max sover o läsa vad ni skrivit ! 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • 7 michelingodingar

xgirl:tack för tummarna kan behövas jag bara fasar för om jag inte klarar svenskan eller inte kommer in på utbildningen utan MÅSTE tillbaka till mitt jobb,jag vill verkligen inte det får ont i magen av o bara tänka tanken ens och det gnager mig hela tiden!!
    haha ja om vi säger så jag är van att vara mycket själv med barnen och det är inte första gången som han är iväg på kurs så länge!! men allt går bara man vill och när man är mitt i allt så tänker man inte på det utan det funkar ändå

haha ja abbe är helt tokig i o kolla på såna program tycker det är jättespännande och intressant och han har sååå mycket frågor om saker o ting som man inte tror att en 4 åring öht ens tänker på!! han är lite lillgammal abbe och har stenkoll på ALLT

vad skönt att du fick sova,såna nätter är guld värda

ojj ja du vill du ha något utan hormonr så är det ju kopparspiral och vad din Bm sen tycker får hon stå för men det är du som ska ha det och vill du ha en sån så sätt dit en!!
    en annan behöver inte fundera i dom banorna längre eftersom jag steriliserade mig i samband med snittet nu!!

am zandra:ja får bara hoppas jag orkar pugga på kvällarna när han är iväg o man ska sköta allt själv men det får gå på ett eller annat sätt
    men vad sjukt att du inte ska ha haft kontakt med en kurator ens för o få en livförsäkring men dom där vet hur dom ska göra för o få så mycket pengar som möjligt och ge så lite skydd som möjligt känns det som

åhh vad jobbigt att Linn vile upp så tidigt idag!! agathon bajsade ner sig i sömnen inatt men han lät som ett världskrig för o bajsa men vaknade inte själv av det men vakna ju givetvis av att jag skulle byta blöjjan,somnade dock om o sov till strax innan 05 då vakna han o ville ha mat o sen vägra somna om så lagom tills att vi skulle upp då somnade han om

magen ja testa katrinplommonpure!! annars häller ju många i lite matolja i ersättningen o det ska vara lösande,har dock inte funkat på mina men däremot så messmör i ersättningen har funkat kanonbra på mina!!

• Pilea

Barbamammans...
    Men hur kan FP vara bättre än lönen? Man får väl bara 80% av SGI! Eller tar du ut för 7dagar i veckan?
    Ha ha, va rolig Abbe är

Madde01:
    Ja, bumbon har verkligen blivit poppis nu Men han orkar inte sitta några längre stunder!
    Skönt med promenad o vilken duktig kille som kan ta sig framåt

am zandra:
    Jobbigt med mötet!
    Men vissa saker är det väl så med, att man måste prata o "älta" med någon professionell om för att just kunna rensa o kasta minnen som du skrev.
    Eller så får du göra någon ritual av det hela! Skriv ner allt det "dåliga" o sen elda upp skiten eller gräv ner någon stans Nä skämt o sido, förstår att det måste vara jättejobbigt, hoppas det blir bättre när värdena stabiliserats! Kramisar!

Skoj att du fick sålt klänningen! 

xgirl:
    Stämmer bra, här kör vi Ikea helt igenom
    Precis som Max då, han sover nästan aldrig dagtid, bara korta stunder o sen är han övertrött vid middagstid.

Jag hade kopparspiral mellan Tyra o Max o jag tyckte det funkade kanon, hade varken mer ont eller fick rikligare mens (kanske någon extra blödningsdag bara). 
  • Pilea

Råkade trycka på posta-inlägget-knappen innan jag skrivit klart!

Har tänkt sätta in kopparspiral igen, måste bara ta mig i kragen o ringa mvc. Ska ta cellprov också, men allt skjuts upp som vanligt.  
    En annan fördel är ju att kopparspiral är gratis att sätta in till skillnad mot andra prev-medel. 

• 7 michelingodingar

pilea: joo min Fp är baserad på när jag jobbade 75% och sen jobbade extra upp till heltid så Fk räknade ut min FP utefter den lönen sen blev jag ju varslad men fick stanna kvar men gå ner till 50% och nu är jag anställd på 65% med en lön på knappt 13000 kr INNAN skatt så jag får ju mer i FP än om jag jobbar!! sen tillkommer ju dagis när jag väl börjar jobba o så jobbar jag på annan ort så det blir resväg bensin m.m och så får vi ju stå med egan bilar i jobbet o vi får en liten milersättning för det men ja vi kommer gå minus OM  jag börjar jobba sen

nää dags o hämta professorn och vesslan på dagis nu då, hej så länge

• lunaria

barbamamma: ja det är helt sjukt att man inte får någon livförsäkring pga detta, men reglerna är såna..antagligen för att de tror att alla som går hos kurator tänker ta livet av sig eller nå't, mer risk att dö då kanske . nä men jag läste om att det var en som var med om en jobbig sak o gick till kurator i förebyggande syfte så inget skulle komma upp efteråt o detta enda besök gjorde ju att han inte kunde ta en livförsäkring tyvärr. o han hade ju aldrig varit deprimerad i hela sitt liv!!

men oj, att han bajsade ner sig så mycket!! Linn vaknar ju alltid om hon bajsar..tack för tipsen mot trög mage . katrinplommonspuré har vi hemma o likaså olja, blir att testa när skruttan vaknar. hon har varit ovanligt trött nu, undrar om det kan ha nå't med magproblemen att göra .

Pilea tack, du kanske kan bli psykolog, haha "skriva på papper o elda upp", då tror jag faktiskt Dan skulle börja undra . nä men det som bm kom på igår att jag nog har svårt att sätta ord på känslor eftersom jag aldrig fick känna något när jag var liten..och mitt sätt att hantera det hela är att skuldbelägga mig själv för världens alla orättvisor för att den känslan är bekant..så hon gav mig tips att åtminstone skriva upp känslor på ett papper så jag lär mig vad det innebär..fantastiskt att man är så dålig på det fortfarande vid 25 års ålder . jag satt idag o gjorde det, och det känns lite bättre. fast en del känslor är så förvirrande o jag har typ inga ord för dessa så då vet jag inte hur jag ska göraObestämd

nä nu ska jag inte prata om allt tråkigt, ska sätta mig o skala lite äpplen. har tänkt att göra lite äppelmos .

• Pilea

Barbamammans...
    Ok, det blir som för mig då! Min SGI grundar sig på en 82% tjänst, men när jag kommer tillbaka (eller om) har jag bara en 50% tjänst. Sa ju upp mig o började på ett nytt jobb o sen ångrade jag mig o fick tillbaka en tjänst på 50% o gick vik på min gamla 82% :are (chefen hade hunnit ge bort min tjänst till en annan).
    Säger som du, usch, man får ju ångest när man bara tänker på jobbet! 

Nu har jag "krafsat"  ihop 1 kasse med skor o 1 kasse med gamla mjukdjur o 1kasse med kläder som ska iväg till Polen. Ställer ut det vid  tomtgränsen o så kommer dom o hämtar grejerna imorgon. Var inte länge sedan jag gjorde det, men nu har jag grävt fram lite mer

Bara för att jag skrev att Max inte sover några längre stunder på dagen så har han sovit 2 timmar i bilbarnstolen (har en besafe izi sleep som man fäller ryggen på). Han somnade i bilen o sitter fortfarande med fleece-jacka på sig (dock uppknäppt).

• Pilea

am zandra:
    Ja, jag får väl skola om mig till det Skriva är bra! Hade jag inte gjort det när Alve föddes, med allt det jobbiga som det innebar med så tidig födelse o inte veta om han skulle klara sig osv, så hade jag nog inte kommit över det än. När jag skrev varje dag om känslorna som kom upp så bearbetade jag allt samtidigt på något vis. Men jag vet inte hur jag skulle reagera om jag backade o läste allt gammalt igen. Bilder från den tiden kan jag se iaf.

Mumsigt med äppelmos Tungan ute 

Oj, vad klockan går, snart dags att hämta Alve o Tyra! Hade föresten funkat jättebra för Alve med benet igår på dagis  

• 7 michelingodingar

am zandra: så himla dumt eg att det ska vara så, jag menar fast man går till en kurator så innebär väl för tusan inte det att man ska gå o ta livet av sig det första man gör
    tröttheten kan absolut bero på  magen!! agathon blir ju sån om han inte kan bajsa på några dagar så blir han sovandes!!

pilea:precis känns ju surt o behöva gå back för o jobba nääee usch jag vill ifrån hemtjänsten,alla kvällar,helger storhelger röda dagar osv, vill ha ett dagtidsjobb och vara ledig när alla andra är det!!

ang bilstol så måste jag byta ut bilstolen vi har nu jisses han är för lång för den ju så nu får abbe sitta på en vanlig bilkudde,freya får abbes bilkudde med ryggstöd som man kan ta bort,alwin får ta freyas acta graco och så får agathon ta be safe izi kid stolen  snacka om trångt med 4 bilstolar i bilen

• lunaria

Pilea: skönt att det gått bra på dagis för Alve . ja men det brukar väl va typiskt att baraför att man berättar att ens barn gör si eller så, så gör de motsatsen bara för det .
    vad bra att ni skänker grejer till Polen .

barbamamma: oj kan tänka mig att det blir struligt med 4st bilbarnstolar .

jo du har ju skrivit att han varit trött så därför funderade jag idag då Linn vart så trött . vi har ju bara provat med gröt och potatis som smakisar innan och inget av det har ju varit någon höjdare, men jisses vad hon tyckte katrinplommonpurén vad god . och här ikväll lade hon av världens lass!! hon har allmänt varit mer nöjd sen hon fick purén så den hjälpte väl till med allt i magen .

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)