Pilea: Härligt trångt ni sover!

Ser ut som det brukar göra i vår säng på morgnarna också, fast vi har bara två barn då. Men nu brukar Arvid bara vakna och äta en gång ca 20 min per natt så då försöker jag verkligen hålla mig vaken under tiden så jag kan lägga tillbaka honom i hans säng efteråt. Då sover jag bättre har jag märkt. Så fint Max sitter i bumbon! Arvid har också börjat sitta lite i sin. Förresten ser det ut som ni har likadan säng som vi har (IKEA Malm) och på andra bilden ser det ut som ni har IKEA Magiker bokhylla/skåp som vi har.

(hoppas inte du tar illa upp ifall ni har några jättedyra möbler som inte alls är från IKEA) Oj då, är din pappa alkoholist, ja då förstår jag att det verkligen var blandade känslor att han kom. Vad jobbigt.
Barbamamman: Häftigt om du kan vara hemmafru!! Det håller jag verkligen tummarna för att ni kan få igenom om det är det du vill. Kul med din utbildning med, men oj det blir nog lite kämpigt ja om han blir borta två veckor och med alla barnen. Jag tyckte det var jobbigt när sambon var borta EN natt, och vi har TVÅ barn.

Hahaha, vad rolig Abbe är! Men oj, tittar han på Förlossningskliniken? Kanske en blivande barnmorska? Åh, skönt om du slipper mensen!! Det hade man ju inte sagt nej till.
Zandra: Vad bra att du fick sålt brudklänningen!! Jag tror också att du säkert hade mått bra av att gå till kurator. Att man tycker det är jobbigt är nog på sätt och vis ett tecken på att man behöver det.

MEN jag vet att du redan gått till många olika och pratat, att det är jobbigt att få förtroende för en ny osv. Jag skulle också må bra av att prata med någon men jag gör det ju inte heller, så jag vet hur det är.
Madde: Vad roligt att Julius tog sig framåt sådär!! Vad stolt man blir, eller hur? Vad roligt att höra att du trivs så med ditt jobb. Jag tycker verkligen du ska kämpa för att bli fsk-lärare om du trivs så bra. Jag önskar att jag visste vad jag ville göra, jag skulle vilja utbilda mig.. Vilken härlig höstpromenad ni tog, jag bara älskar hösten när det är härligt väder!!
Idag så är Selma på dagis igen så då har jag lite mer tid att skriva. Arvid ligger och snackar i sin säng, hade tänkt att han skulle sova men vi får se hur det blir. Han är lite dålig med att sova på dagarna, sen vill han sova typ kl 17-18 och det är för sent för att sova middag och för tidigt för att lägga sig för natten ju. Men igår höll vi honom vaken så han slocknade kl 19 för natten, sen sov han till kl 5.40! Åt lite, och sov sedan till 7.15. Mer sådana nätter, tack.

Selma hon kom in till oss som vanligt, men plötsligt när jag vaknade så var hon inte i vår säng längre, då hade hon gått tillbaka in till sin säng igen.
Jag tycker det är SÅ svårt med vilket preventivmedel vi ska välja.

Nån som kan rekommendera nåt? På efterkontrollen sa jag till BM att jag tror jag vill ha kopparspiral eller nåt annat helst med lite hormoner i. Då pratade hon BARA om p-stav och hur fantastiskt det var, andra alternativet var hormonspiral enligt henne. Vet inte varför hon nästan inte ville prata om kopparspiral, den förra BM jag hade verkade tycka att det var bra. Den här BM sa att med p-stav får du ingen mens, inte heller med hormonspiral, men sen när jag läste i broschyren hemma så stod det ju bara att en del slipper mensen?
Nu ska jag snart försöka städa toaletten och plocka lite här.