• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01
    Barbamman- Ja, man ska ju se till varje barn enskilda behov ... Så är det iaf inom förskola Tungan ute Kan förstå dig att hon inte fick cykla så långt själv, jätte obehagligt .. När jag var liten hade vi en pedofil i samhället där jag bor som härjade runt .. Jätte obehagligt allt sådant, ens barn är ju lixom det bästa man har ... Lilla Agathon då Rynkar på näsan har han fortfarande feber?
  • 7 michelingodingar

madde:usch så tidigt han vaknade jobbigt när han blir så pigg så tidigt om han somnar tidigt på kvällen!!
    jaa joo dom ska ju det men om dom sen gör det är en annan femma!!
    ja fyy läskigt med alla dessa människor som ger sig på andra minns ni den där som mördade helene från hörby?? kan ju säga som så att vi har gått förbi den mannen när han levde otaliga gånger utan o ens misstänka att han kunnat göra en sån hemsk sak, vi bodde i samma samhälle som han gjorde när fredde var liten och det var ofta fredde ville gå fram till hans hundar!!
    likaså syrrans kompis bodde i samma lägenhetslänga som honom o det var ofta hon lät sin dotter springa ner i källaren där helt själv usch ryser

ja han har fortfarande feber men håller humöret uppe iaf!!

• Madde01
    Barbamamman - Ja, men han brukar ju somna runt 19-20 så det var ändå inte så mycket tidigare än vanligt.. Jätte skumt .. Men nu sover han i soffan .. hehe Tungan ute Usch då.. Obehagligt att få veta sådant om en person sedan som man har sett ett ex. antal ggr ..
    Krya på han o hoppas febern försvinner snart...
  • Pilea

Har varit i parken o gungat o lekt i sandlådan 1 timme här på förmiddagen. Alve o Tyra är ju lediga från dagis på fredagar. Gick in för en stund sen för det började regna o så är det ju ändå dags för lunch snart. Max sover i vagnen fortfarande.

Barbamammans...
    Men fy så otäckt att ha varit så nära en mördare utan att veta det.
    Mina kusiner bor i Hörby o kände den tjejen!  

Jobbigt att du inte får sova ordentligt! Vet hur det är, fast inatt sov vi hyfsat bra för varken Alve eller Tyra kom över till vår säng så det fanns gott om plats för en gång skull

Hoppas Agathon kryar på sig snabbt!

Madde01:
    Men vad är det för påhitt, gå upp kl.04, fy fasen  

Nä, dags o fixa lite lunch! 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • lunaria

barbamamma: stackars Agathon som blivit sjuk!! är nog det som spökat för er. men va jobbigt med era nätter när han strular så där, usch usch!!
    men va jobbigt att han blir så där fjäskig bara för att lixom!! jo Dan var hemskt gullig som sa så . en annan är ju inte så värst glad över viktökningen o självklart känner man sig inte lika snygg då..

madde: men fyy o behöva gå upp så där tidigt . borde inte klaga över Linn som ville upp kl 5.45..verkar vara nå't skumt med just den tiden, är ofta hon vaknar då..hoppas du kan vila lite medan han gör det, så du får tagit igen den sömn du missar!!
    förstår att du o sambon missar massor av tid tillsammans . men är han ledig på helgerna så ni kan göra något tillsammans då istället?? jag o maken går hemma tillsammans för han är arbetslös och vi har haft ett väldigt struligt förhållande sen Linn föddes. nästan så jag önskar att han ska få jobb snart o kan komma iväg på dagarna. iofs lär jag bli slut fort eftersom min energi tar slut på två sekunder vissa dar o då är det skönt att han är hemma, men samtidigt dör vårt förhållande nästan imellanåt när vi går hemma tillsammans..fast så som ni har det skulle jag heller inte vilja ha det. synd att din sambo inte känner likadant som du!!

pilea: har du provat med flaskan idag??

idag har jag varit ganska pigg så vi var iväg o handlade lite på vår lågprisbutik, hittade så sköna mjukisbyxor .  o så köpte vi en massa frukostgrejer på Ica. Noah tjatar om allt möjligt på morgonen o ibland äter han 4 mackor o en skål fil, men idag exempelvis så tjatade han om en massa o satt bara o lekte med frukosten så det var bara att slänga efteråtSkrikandes. han satt o hällde nyponsoppan i filen!!! och sen vart han hysterisk för det var väl inte så gott . tycker vi inte gör annat än att köpa massor av grejer hela tiden, ångrar nästan att man slutade med vällingen heltObestämd.

• 7 michelingodingar

madde:jag har märkt att en timme tidigare kan ställa till det med sömnen även om en annan inte tycker det borde spela så stor roll

pilea:ja man fick ju en smärre chock och trodde det var nått skämt men sen fick man ju höra att han var knepig men dom där golden retriver hundarna han hade hade han en jävla pli på han kunde gå in i en affär o platsa hunden utanför utan o ens ha koppel på den!! sen fick man ju höra att ena hunden trotsat honom och han hade fått frispel o slagit ihjäl hunden men att han hade gjort en sån hemsk och brutal grej nää usch mår illa bara jag tänker på hur många ggr man gått förbi den mannen, tur han besluta för o göra det enda rätta

haha kan tänka mig att det var gott om plats inatt då

am zandra:ja jag misstänkte ju att det var nått på g nu får han alvedon och då äter han faktiskt skapligt igen!!
    ja man kan bli rätt så irriterad när han fjäskar så där och jag tycker väl att han kan tänka efter lite innan han vräker ur sig en massa elakheter!!i morse sa han lite spydigt att han var såå trött men att jag kunde ju gå o jobba åt honom som inte tyckte det var jobbigt att jobba då höll jag på o sparka ur han ur sängen kan ja säga

nää att öka i vikt är väl inget som man eg vill men skönt att höra att man ändå är älskad för det
    åhh jag ställde mig på vågen här o har gått ner iaf 0,5 kg sen jag började med zumban igen  

skönt o komma iväg lite men du kanske det som är lite problem att noah får så mycket o välja på så han äter inte för att han inte vet vad han ska välja??!!...... vi gjorde ju så med abbe när han matvägrade att vi hade massor hemma som han fick välja på men nu kör vi stenhårt med 2 alternativ o antingen väljer man nått av det eller så får man vara utan
    har du testat o köpa sån där gröt som är från 8 mån eller 1 år och ge honom?

• lunaria

barbamamma: jo oftast tar vi fram två grejer o han är så bombsäker på vad han vill, men han vet ju att det finns annat i kylen så han ångrar sig väl..fast ibland undrar jag verkligen om han är så hungrig på morgonen utan bara håller på o vill ha "bara för att" lixom.nä vi har inte köpt 1-årsgröt, det borde man ju göra.

men herregud, förstår att du vart sur på din make, vilka småbarnsfasoner han håller på med .

kul att du går ner hela tiden, va roligt . jag har ju zumbavideo, men det får bli när jag blir bättre..10 minuter efter jag skrev förra inlägget o sa att jag känner mig så pigg så slocknade jag helt plötsligt här i soffan. går från 100 till 0 på två sekunder så jag törs inte hålla på med för mycket om jag inte är säker på att jag faktiskt kan gå o lägga mig när som helst . men det låter ju som att det är så kul

skönt att Agathon verkar må bättre

som sagt hann jag med att sova middag lite oplanerat, men nu är lilla gnällisen vaken igen. vet inte om det beror på magen så man lär väl prova med purén igen..har köpt messmör idag också o ska testa, men jag fattar inte varför hon har så trög mage för

• 7 michelingodingar

am zandra:suck ja småbarnsfasoner är det i allra högsta grad!! haha ja jisses makens kusin o hans tjej(ni vet hon som är lite hmmm speciell)flyttar ju isär nu för det funkar inte o bo ihop o hon tror ju att det ska funka o bo på varsitt håll istället (var just detta som jag med all säkerhet trodde skulle ske när dom skaffade barn tyvärr får man väl säga) hur som så frågade makens kusin hur vi fick vårat förhållande o funka o maken sa tjaa jag vet inte det bara gör det idag när maken berätta detta så sa jag till maken att jag vet hur vi får det till o funka, jasså sa han hur då JOOO en vääääääääldigt tålmodig fru trodde maken skulle dö här men som jag sa att det beror väl på hur man är som person oxå och hur man får det till o funka,vissa kan o vissa kan inte så är det ju bara!!

ojj att du somnar så snabbt tyder ju på att allt inte är som det ska!!
    ja zumban är verkligen skitkul önskar bara jag kunde svänga på höfterna som man ska oxå
    det är ju inte ovanligt att dom blir tröga i magen av ersättningen kanske bara är tillfälligt oxå men ge av puren eller messmör kontinuerligt några dagar o se om det blir bättre!!

här har jag rensat ut sandaler o sommarjackor idag känns som att det inte kommer behövas mer nu!!

• Pilea
    am zandra:
    Jo, jag har testat flaskan idag, hade bröstmjölk i. Men icke, det dög inte åt herrn!
    Han åt en tsk potatis o majs pure här förut. Först klökdes han, men sen blev han nog lite nyfiken iaf
    Huvudsaken han kommer igång med smakisar så kan vi ju skippa flaskan o ersättning. Om han börjar äta riktig mat + ammar så ska väl vikten vända uppåt.

Här hemma finns inga valmöjligheter när det gäller mat, de får äta det som serveras. Kanske är för strängt eller? Fråga iofs vad de vill ha till frukost o då är det det som gäller, det går inte att ändra sig. Så höll dom nämligen på förut, helt plötsligt skulle dom inte ha när man hade gjort iordning. 

Oj, att du bara kan somna så där!

Barbamammans...
    Tycker du är så duktig som kommit igång så bra med träningen!
    Var år o dar sedan jag tränade o jag som har pluggat till friskvårdskonsult Måste verkligen komma igång, inte för att jag vill gå ner i vikt, men för att må bra o stärka upp kroppen (behövs verkligen som benskör)

Ikväll blir det IDOL för hela slanten, hoppas bara att vi fått ungarna i säng innan dess.

Imorgon kommer dagiskompisar till barnen o deras föräldrar hit på lite middag. Ska passa på o fråga lite om en vägg som vi ska ta ner. Väggen är bärande o pappan har egen bygg-firma så det är ju bra att passa på  
  • Pilea

Vet inte om jag blivit blåst på en "kameleont-overall" jag vann på tradera! Betalade den 6 sep o säljaren säger att hon skickat den samma dag. Sen skrev hon att hon råkade ha en till lika dan hemma som hon skulle ge till sitt ofödda barnbarn. Nu skulle hon skicka den istället o hoppas på att den kommer fram. Låter det inte lite skumt??? Får se om det dyker upp någon overall nästa vecka.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)