• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83

barbamamman: Jag glömde angående PMS att det lät ju otroligt bra med de där tabletterna du fått mot det! Jag ska kolla upp det.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Pilea

Xgirl83:
    Håller med, fick  rysningar när jag såg klippet från SD valvaka, usch!

Det där med Selmas tal tror jag inte är någon fara, huvudsaken att hon pratar med er, hon kanske bara är blyg! Det släpper nog snart, men det är ju bra att det uppmärksammas ändå. 
    Skoj att han växer på sig Arvid

Jag ska tillbaka till bvc på tors pga att viktkurvan börjat plana ut. Men det var väl mest jag som ville ha en tid snart för att se om smakisarna gör någon skillnad. 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Xgirl83

Jo vi har också tänkt så att hon bara är blyg, men BVC-sköterskan tyckte att de ska ha ett tal som även utomstående kan förstå, inte minst för att kunna få kompisar på dagis och så. Och vi har liksom aldrig upplevt henne som blyg, men det kanske hon är då. Hoppas du har rätt i att det inte är någon fara!

Skönt att få kollat vikten en gång till och se om det gjort någon nytta med smakisarna än.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Pilea

Min dotter Tyra som blir 3år nu i okt, hon pratade inte heller så mycket, men nu i sommar lossnade det massor. Hon var så där tyst o försynt, men nu vips så babblar hon på som aldrig förr, går inte att få tyst på

Imorse sa hon "mamma, måste du pilla på mig hela tiden" o jag sa att det är för att jag tycker om dig så mycket o då svarade hon "nej, du älskar inte mig mamma, jag älskar min pappa" o sen började hon o gapskratta o såg förnurlig ut. 

Just ja, ang att renovera köket så tog vi lån både till badrum o kök. Men badrumsrenoveringen drog ut en "anings" på tiden (typ 1år) Sambon jobbar på bank o får förmånliga personallån så det är ju bra.

• Pilea

Kameleont-overallen dök upp idag iaf så då stämde allt! Tanten hade kanske glömt bort att skicka den, kryssat för objektet som skickat eller något. För det verkar ju helmysko att hon bara "råkade" ha en till lika dan. 
    Men nu är det löst iaf o overallen är såååå fiiiiin!!! Kanske det dyker upp en till snart om den första är på villovägar

Köpte en ny esska flaska idag med rund dinapp för jag ville ge ersättningen en chans till o Max lyckades faktiskt suga några tag o han blev som tokig o ville ha mer Men så kom han av sig när han la värsta lasset i blöjan. Och vilken konsistens sen, krämigt värre o inte alls sånt där senaps-mjölk-bajs  

• Pilea

Vart är ni alla? Har ni tappat gnistan efter valet igår?

• lunaria

barbamamma: jag var bara tvungen att sluta med sötsakerna för de mängderna jag åt gjorde mig bara deprimerad. tänkte om ett par månader kanske försöka äta nån enstaka godis på helgen, se om lixom beroendet lägger sig!! till o med Dan säger att jag är mer glad över allt sen jag slutade o du känner dig ju väldigt deppig om du skulle sluta så det är ju förståeligt att du inte slutar iaf.

ja va kul att ni får nytt badrum, jippi!!

Pilea: så skönt att overalle kom, men det ar som jag tyckte först att hon säkert glömt att skicka. låter bara så jäkla illa när människor då gör sken av att de är mer generösa än vad de verkligen är och låtsas skicka en till istället för att erkänna in tabbe om att man glömt skicka...

så bra att det funkar med ersättning . jag har nog inte tänkt på det där med bajset riktigt, ingen av barnen har fått bröstmjölk tillräckligt länge. lite komiskt att det är annorlunda

naw va mysigt av Tyra . Noah kan ju inte säga mer än 2-ordsmeningar så jag längtar tills han säger sån't där. fast han kan komma o så skina upp som en solstråle o säga "kraaaaaaam", det är rätt så gulligt då .

x-girl: vad han ökat i vikt, kul . jag tror inte du behöver oroa dig så länge hon pratar mycket med er. och vad jag har hört från dig hur mycket hon pratar med er hemma så är det nog ingen fara!! sedan är förståelse av andra så himla luddigt uttryckt för våra grannar förstår mycket av vad Noah säger nu när de umgåtts mycket med oss, men man förstår om ingen annan gör det ju för han använder fortfarande mycket egna ord och uttryck..

har haft fullt upp. igår plockade vi svamp o var te hela dagen . vi var till barnpsykologen idag. ett helt onödigt möte enligt mig!! hon sa att specialpedagogen kommer att använda sig av ett speciellt mobilt språkteam o ska göra speciellt anpassade övningar med Noah. nytt möte med barnpsykologen 15:e december. det mesta av detta visste vi o mötet varade inte ens i 5 minuter!! iofs så skulle jag ta cellprover efteråt så helt onödigt var dte inte att gå till vc. min älskade bm Doris kommer på vårt dop, hihi . men jag började blöda när hon tog provet, hon trodde jag har ägglossning just nu..det tror jag med, trodde mitt ena bröst skulle sprängas igår

ang politik, känner väl att jag lägger mig i diskussionen här. jag förstår dig Pilea, men samtidigt för de aldrig in vårdnadsbidraget här (vilken orättvisa kan jag känna att inte alla i Sverige får samma chans), yrkesutbildningar har alltid funnits o kommer alltid att finnas oavsett vilket parti som sitter där. självklart ska det löna sig att arbeta, men ska det vara på bekostnad av de som inte kan?? det finns en anledning till att SD faktiskt finns med där just nu och det sker när det blir för stora klyftor, när människor känner sig orättvist behandlade osv..samt en del är nog sossarnas fel att de har yxskaftet Mona Sahlin som partiledare ..men det mesta tror jag på alliansens orättvisa behandling av människor..att anse att arbete är det som löser alla världsliga problem tycker jag är så fel..vad om man blir sjuk o inte orkar arbeta, nä då ska man tvingas arbeta för arbete löser problemen?? om sossarna hade suttit i makten när jag blev sjuk i struma hade jag fått pengar fastän jag gått sjukskriven, men pga alliansen så fick jag använda mina föräldradagar!! nä alliansen är till för många av de som redan har jobb, men inga andra. arbetsförmedlingen är lika kass som den alltid varit, arbetsmarknaden ser inte ett dyft bättre ut osv..men i ett samhälle där man tar in invandrare som får det mesta gratis, där arbete är enda lösningen på problemet o där sjuka och arbetslösa ska skämmas, det kan göra att SD om 4 år kan vinna ett val!! jag själv röstade inte på SD för jag anser att det är faktiskt en massa rasister med o jag tycker att de missar en del när de enbart fokuserar på invandringen. de berättar inte hur de ska lösa andra problem...det är självklart att de får en massa pengar över om de täpper till invandringen, det säger sig självt, men VAD dessa pengar ska gå till istället pratas det inte så värst mycket om. om de hade vunnit valet idag, hade kanske sverige gått under

men de har en poäng, våra förra grannar hade lika mycket pengar vad två heltidsjobb skulle ge oss o de går arbetslösa. asylsökande kan gå till tandläkaren för 40kr, de får barnbidrag i efterhand fastän de har för gamla barn när de flyttar hit. självklart sticker detta i ögonen!! och folk undrar varför någon röstar på SD, det säger sig självt egentligen. människor är trötta på den orättvisa behandlingen...och jag tycker att alla partier har en lite vek invandrarpolitik för de vill inte bli kallade rasister, går att hålla det på en bättre nivå utan att det skulle bli rasism.. skulle varit med i Norge, där skulle nog de flesta svenskar kalla norrmännen för rasister. jag själv blev förvånad över norrmännens rättframma sätt (de går inte som katt kring het gröt som vi svenskar gör , men jag förstod också hur deras land kunde skilja sig så enormt jämfört med vårt. de är måna om sina o använder sverige som skräckexempel i sina valdebatter, de ser de förödande konsekvenserna av den politik som bedrivs här..de gjorde iaf det när jag bodde där. punkt slut!! så jag jublar inte över att alliansen vann. Reinfeldt är en enormt god skådis, men bakom maskeraddräkten döljer ett hjärta av sten . han o hans parti är inte medmänskliga. fast tyvärr är Mona Sahlin nog exakt lika flamsig som hon visar upp sig som. tror det varit stor skillnad om nån annan suttit där, o det är tragiskt för det handlar i slutändan inte om personer utan om ett helt parti.

• 7 michelingodingar

helt ärligt så tycker jag att det var bra att sd kom in i riksdagen just för o röra om lite o nej jag är inte rasist men anser ändå att just det är något som ska o bör kollas över det är många invandrare som kommer hit,lever här i hur många år som helst som inte ens lär sig språket eller vill ta ett jobb men det är min åsikt vet oxå en hel del som röstade på just dom bara för o visa sitt missnöje med alliansen o de rödgröna!!

xgirl. talet kommer ska du se har några av mina som varit jättesena med talet(äldsta kunde inte prata så nån annan förstod förrens han var 7 år då lossnade det med dunder o brak)

var på bvc idag o agathon är nu 5 månader o väger 8,2 kg och är 67,5 cm lång,min lilla tjockisbebis
    abbe var på 4 års kontroll o väger numer 14.9 kg och är 98,5 cm lång han ligger fortfarande på minuskurvorna men följer iaf sin kurva!!

fick min kursplan idag så nu ska jag in på den sidan o kolla vilka böcker jag måste få tag i på en gång!!

• 7 michelingodingar

am zandra:tycker helt som dig i politiken där faktiskt,det ÄR mycket orättvisor och det där med vårdnadsbidraget kan man ju se sig om i månen efter DET är något som jag tycker skulle införas i varje kommun inte barai dom kommuner som står på alliansens sida

just ja du har ju läst på distans vart kan man hitta så billiga böcker som möjligt????

är så jävla sur just nu det är tydligen obligatoriskt att fredagar SKA man sitta vid datan precis som i ett klassrum o göra uppgifter men ni ska ju inte tro att maken vill hjälpa mig så jag kan göra det i lugn o ro då.... näää då jag vill plugga så då får jag lösa det självDemon

• lunaria

barbamamma: känns som vi tycker helt likadant om politiken . jag tycker oxå det är bra att de rör om i grytan som du säger. man behöver inte tycka om dem, men det för det handlar mest om att få upp ögonen på de andra politikerna om vad som hänt Sverige!!  

oj vilken tjockisbebis ja . har gått om Linn med råge, så mycket tror jag inte hon kommer att väga vid 5 månader .

men suck, kan han inte hjälpa dig med detta så du kan få plugga?? . önskat att jag bott närmre för då hade jag tagit ungarna medan du kunnat sitta o plugga!! tusan, han får ju skärpa till sig tycker jag. varför kan han inte stötta dig för .
    ang böcker så har vi köpt en del kurslitteratur på www.kurslitteratur.se samt blocket och tradera (fast de kanske du redan tänkt på ). sedan brukar jag faktiskt googla, kan finnas enstaka kurslitteratur på mindre antikvariat på nätet.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)