barbamamma: jag var bara tvungen att sluta med sötsakerna för de mängderna jag åt gjorde mig bara deprimerad. tänkte om ett par månader kanske försöka äta nån enstaka godis på helgen, se om lixom beroendet lägger sig!! till o med Dan säger att jag är mer glad över allt sen jag slutade o du känner dig ju väldigt deppig om du skulle sluta så det är ju förståeligt att du inte slutar iaf.
ja va kul att ni får nytt badrum, jippi!!
Pilea: så skönt att overalle kom, men det ar som jag tyckte först att hon säkert glömt att skicka. låter bara så jäkla illa när människor då gör sken av att de är mer generösa än vad de verkligen är och låtsas skicka en till istället för att erkänna in tabbe om att man glömt skicka...
så bra att det funkar med ersättning . jag har nog inte tänkt på det där med bajset riktigt, ingen av barnen har fått bröstmjölk tillräckligt länge. lite komiskt att det är annorlunda
naw va mysigt av Tyra . Noah kan ju inte säga mer än 2-ordsmeningar så jag längtar tills han säger sån't där. fast han kan komma o så skina upp som en solstråle o säga "kraaaaaaam", det är rätt så gulligt då .
x-girl: vad han ökat i vikt, kul . jag tror inte du behöver oroa dig så länge hon pratar mycket med er. och vad jag har hört från dig hur mycket hon pratar med er hemma så är det nog ingen fara!! sedan är förståelse av andra så himla luddigt uttryckt för våra grannar förstår mycket av vad Noah säger nu när de umgåtts mycket med oss, men man förstår om ingen annan gör det ju för han använder fortfarande mycket egna ord och uttryck..
har haft fullt upp. igår plockade vi svamp o var te hela dagen . vi var till barnpsykologen idag. ett helt onödigt möte enligt mig!! hon sa att specialpedagogen kommer att använda sig av ett speciellt mobilt språkteam o ska göra speciellt anpassade övningar med Noah. nytt möte med barnpsykologen 15:e december. det mesta av detta visste vi o mötet varade inte ens i 5 minuter!! iofs så skulle jag ta cellprover efteråt så helt onödigt var dte inte att gå till vc. min älskade bm Doris kommer på vårt dop, hihi . men jag började blöda när hon tog provet, hon trodde jag har ägglossning just nu..det tror jag med, trodde mitt ena bröst skulle sprängas igår
ang politik, känner väl att jag lägger mig i diskussionen här. jag förstår dig Pilea, men samtidigt för de aldrig in vårdnadsbidraget här (vilken orättvisa kan jag känna att inte alla i Sverige får samma chans), yrkesutbildningar har alltid funnits o kommer alltid att finnas oavsett vilket parti som sitter där. självklart ska det löna sig att arbeta, men ska det vara på bekostnad av de som inte kan?? det finns en anledning till att SD faktiskt finns med där just nu och det sker när det blir för stora klyftor, när människor känner sig orättvist behandlade osv..samt en del är nog sossarnas fel att de har yxskaftet Mona Sahlin som partiledare ..men det mesta tror jag på alliansens orättvisa behandling av människor..att anse att arbete är det som löser alla världsliga problem tycker jag är så fel..vad om man blir sjuk o inte orkar arbeta, nä då ska man tvingas arbeta för arbete löser problemen?? om sossarna hade suttit i makten när jag blev sjuk i struma hade jag fått pengar fastän jag gått sjukskriven, men pga alliansen så fick jag använda mina föräldradagar!! nä alliansen är till för många av de som redan har jobb, men inga andra. arbetsförmedlingen är lika kass som den alltid varit, arbetsmarknaden ser inte ett dyft bättre ut osv..men i ett samhälle där man tar in invandrare som får det mesta gratis, där arbete är enda lösningen på problemet o där sjuka och arbetslösa ska skämmas, det kan göra att SD om 4 år kan vinna ett val!! jag själv röstade inte på SD för jag anser att det är faktiskt en massa rasister med o jag tycker att de missar en del när de enbart fokuserar på invandringen. de berättar inte hur de ska lösa andra problem...det är självklart att de får en massa pengar över om de täpper till invandringen, det säger sig självt, men VAD dessa pengar ska gå till istället pratas det inte så värst mycket om. om de hade vunnit valet idag, hade kanske sverige gått under
men de har en poäng, våra förra grannar hade lika mycket pengar vad två heltidsjobb skulle ge oss o de går arbetslösa. asylsökande kan gå till tandläkaren för 40kr, de får barnbidrag i efterhand fastän de har för gamla barn när de flyttar hit. självklart sticker detta i ögonen!! och folk undrar varför någon röstar på SD, det säger sig självt egentligen. människor är trötta på den orättvisa behandlingen...och jag tycker att alla partier har en lite vek invandrarpolitik för de vill inte bli kallade rasister, går att hålla det på en bättre nivå utan att det skulle bli rasism.. skulle varit med i Norge, där skulle nog de flesta svenskar kalla norrmännen för rasister. jag själv blev förvånad över norrmännens rättframma sätt (de går inte som katt kring het gröt som vi svenskar gör , men jag förstod också hur deras land kunde skilja sig så enormt jämfört med vårt. de är måna om sina o använder sverige som skräckexempel i sina valdebatter, de ser de förödande konsekvenserna av den politik som bedrivs här..de gjorde iaf det när jag bodde där. punkt slut!! så jag jublar inte över att alliansen vann. Reinfeldt är en enormt god skådis, men bakom maskeraddräkten döljer ett hjärta av sten . han o hans parti är inte medmänskliga. fast tyvärr är Mona Sahlin nog exakt lika flamsig som hon visar upp sig som. tror det varit stor skillnad om nån annan suttit där, o det är tragiskt för det handlar i slutändan inte om personer utan om ett helt parti.