• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Madde01
    Barbamamman- Vilken stooor kille du har då Glad Alltså i vanliga fall jobbar han från 17-22 ca, blir oftast senare. Sedan har han resetid på typ1-1,5 timma .. Så han är aldrig hemma till 17 som idag åkte han 15 sen kommer han väl hem vid 23 i kväll o då sover jag som jag gjort 3 kvällar i rad.. Sedan på helgerna jobbar han oftast från 9-23 typ .. Så då träffas vi knappt... Sen nu åker han till s-vall 3dagar o det gjorde han för en månad sedan också.. Usch, så långt vill jag inte att det ska gå Rynkar på näsan Men jag förstår dig.. Skulle ju helst se att han bytte jobb, men som sagt.. Att få jobb i dessa tider är väl inte det lättaste tyvärr Rynkar på näsan
  • Glittrax

Hej Hej! här är jag igen, ska väl försöka läsa mig till lite vad ni pysslat med..

Am Zandra:
    Åh så fina barnen var på kortet och vad stor hon blivit Linn! vad fort det går! Har du börjat på dopklänningen?

Pilea: åh vad jag skrattar här då jag läser att du somnat ifrån allt, blöt handduk och allt, inte lätt då man är så där trött inte!

Här har jag har mått väldigt illa och kräkts och varit sängliggande mest hela tiden, känns som det håller på att vända, men vissa stunder är det helt lugnt för att minuter senare kommer kräkningarna..

Gissa vad? Jag berättade ju om att Nova kissade igenom totalt på dagis för några veckor sen, det var på torsdan för två veckor sen.. .. (hon var ju utan blöja där inomhus för vi tyckte hon måste få testa för hon har ju inte haft blöja hemma på ett bra tag) men sen dess har det inte hänt en olycka på dagis och inte hemma med! helt otroligt!  så otroligt skönt! skönt att slippa köpa blöjor hela tiden!!

Idag då jag hämtade henne på dagis så hade hon precis bajsat där på pottan och en annan mamma tyckte det var så duktigt, hennes dotter på fyra har aldrig bajsat på dagis, inte ens då hon hade blöja då hon var mindre, utan hon har alltid hållt sig tills hon kommit hem, fy så jobbigt! Har aldrig hört om det med ett så ungt barn utan mera "skolbarn" som vägrar gå på toaletten för att det är så smutsigt....

• lunaria

Madde: va kul att han växt även om han är lite mindre än Linn hehe . jo Linn ser riktigt stor o stabil ut jämfört med hur Noah såg ut i samma ålder. jodå han lyckades låsa in sig själv o det har han aldrig gjort innan..

Linn har också blivit lite strulig när hon ska somna ibland, vet inte varför..jobbigt att du då är ensam för det tar verkligen på krafterna att behöva natta på det viset .

barbamamma: hua lät som en jobbig kväll med dottern!!

kul att du fick böckerna så billigt

jo jag har haft funderingar om tänder, men det har jag ju iofs trott länge . fast det vore väl på tiden..nä jag har knappt haft en bebis sen hon var 2 månader känns det som *snyft*. hon blev så stor på en gång, men det är väl så..tjejer är väl som regel tidigare i utvecklingen, men jag har en känsla av att hon kommer bli väääldigt tidig. hon har lixom sån vilja o blir skitfrustrerad när hon inte orkar sitta längre och idag försökte nästan Noah bära henne o ville få henne att sitta jämte o leka själv utan mamma i närheten . men jag måste hålla koll för hon kan som sagt slänga sig över nån leksak som ligger längre bort o ibland kan hon tappa balansen

• Ain

ursäkta min franvaro -har haft sa mycket att göra och dessutom varit en sväng till österrike och nu kommer min pappa imorgon....
    Men ville bara slänga in en snabb fraga. Jag lade ju ut min klänning pa tradera. Jag hade noterat nagra sma sma skavanker i beskrivningen. Men nu när jag ska skicka den märker jag ett pyttelitet hal under ena armen, kanske en millimeter som jag har missat. Det är verkligen sa litet att det knappt märks -jag märkte det ju inte trots att jag kollade igenom klänningen... Skulle ni ha skickat klänningen utan att säga nagot, eller skulle ni ha skickat ett mail och sagt att ni upptäckt halet och ursäktat er? Jag vill ju inte att personen ska bli besviken, jag har ju verkligen försökt hitta alla fel och säga till innan sa att man vet vad man far. Men jag vill ju heller inte att hon ska tycka att jag verkar osäker och villja utnytja saken och typ ha tillbaka hälften av pengarna eller nag pga ett hal som inte kommer att synas om man syr i tre stygn...  Eller ska jag själv laga halet?
    Första auktionen och lite stressad
    Nagon erfaren traderare?

• Madde01
    Zandra - Hur stor är Linn då? Glad Ja , det är faktiskt jobbigt när det strular vid nattnig igår gick det bra då han somnade när han fick välling Tungan ute Ja hon ser verkligen super stor ut när hon sitter där själv.. hehe..

Ain- Jag hade nog skickat ett mail faktiskt.. Men det är för att jag själv skulle vilja veta alla skavanker innan jag fick klänningen .. Fast kan du laga hålet själv o snyggt tycker jag absolut att du kan göra det i stället Glad Tyvärr ingen erfaren traderare, då jag inte vill sätta mig in i sådant .. hhe
  • lunaria

glittrax: missade ditt inlägg igår tyvärr. vilken jädrans illamående du har fått!! du har inte bett om att få lergigan utskrivet?? tycker du borde göra det, är viktigt att du får behålla maten o vätskan ju. tycker synd om dig, kan inte vara lätt .

så duktig Nova är med att vara utan blöja nu . längtar efter den dagen man slipper dte på Noah, men han vill inte vara utan blöja mer än i korta stunder och jag vill inte hålla på för mycket med det då så det inte blir några problem!!

Ain: om det blir fint om man skulle laga hålet så skulle jag göra det själv o inte säga något, är ju knappast ngt som någon skulle upptäcka .

va kul att du har fullt upp .

igår fick jag iaf ett jättekul sms från hon som köpte brudklänningen, hon var såå nöjd med det och att allt stämde så bra med objektsbeskrivningen, hon var helt överlycklig . ibland känner man då att det är så roligt att skicka ngt som någon blir så glad över . hon hade varit lite orolig för kollinumret hade inte skickats till hennes mail som den skulle, men igår fick hon klänningen iaf

• 7 michelingodingar

madde:hehe ja en stor kille är han nog allt
    här ska maken åka iväg på robotutbildning v 46-48 (har jag för mig det var iaf) och är då borta 14 dagar i ett sträck men hela utbildningen tror jag var runt 2,5 månad så tack o lov att dom delar upp den iaf tycker 14 dagar är tufft o vara själv men jag har varit det förut så jag vet ju att det kommer o gå även om det är tufft!!
    har du pratat med din sambo om hur du känner?

Glittrax:men din stackare prata med din BM o få något utskrivet så du kan få bli en människa igen kan inte vara lätt när du redan har en liten o ta hand om oxå!!

vad kul att det släppt för nova nu och att ni fått henne blöjtorr

am zandra:jo men tänderna kan ju spöka länge innan dom väl kommer nää men blir det inte bättre så prata med bvc om det!!
    vad kul att hon blev så nöjd med brudklänningen

Ain: jaa du om du kan sy igen det så gör det är det så pass litet att du t o m missade det så är det nog ganska stor chans att hon oxå gör det personligen så skulle jag nog mailat o påpekat det lilla hålet iaf men jag vill gärna ha så nöjda köpare som möjligt så jag försöker vara så kritisk i mina objekbeskrivningar så man får pos responsSkrattande jag sålde ett paket med kläder efter sonen nu o hade missat en fläck på ena tröjan som jag mailade om och erbjöd o dra av 10 kr som kompensation o det var helt ok!!

blääää inatt höll agathon låda igen mella 22-01 fattar inte hur vi ska få rätsida på det här för håller vi honom så pass mycket vaken som det behövs för att han ska sova om nätterna så har vi en sån övertrött bebis som bara gråter och är missnöjd med allt och får han sova ja då är han vaken nattetidSkrikandes

idag ska mina barn göra en tårta åt migSolig

• lunaria

Madde: för två veckor sedan vägde hon 7,1kg och var 66 cm lång så hon är inte såå mullig för hon är rätt så lång ju . skönt att han somnade så lätt igår kväll

barbamamma: säger grattis här med . gott med tårta, vill oxå ha

men är han inte inne i en fas helt enkelt då?? läste nånstans att de i Agathons ålder typ kunde ha en fas som varade mellan 1-5 veckor, inte så uppmuntrande dock

jo det kan ju iofs vara tänder, det har man nog glömt hur det var . men igår så tog vi o köpte semper 2 med bakteriekultur för de hade helt slut på nan 2 här o den verkar vara mer skonsam för hennes mage. magen blev inte alls så spänd o konstig som den varit hela veckan så kanske det rättar sig till nu .

• Madde01
    Barbamamman- Oj, 14dagar usch då vad jobbigt ... Men som sagt, det är ju himlans tur att dom har delat upp det så.. Bättre 14dagar än 2,5månad Flört Njae.. Inte så där.. Men han vet nog hur jag känner, det är jag helt säker på.. Man ser det på mitt kroppsspråk Tungan ute Men usch att han vaknar o är vaken på natten.. Vad jobbigt för dig, här kliver vi upp tidigt på morgonen istället.. Julius vaknade kl. 5.15 men då la ja han mellan oss i sängen ett tag, men han låg bara o busa nöp sin pappa i näsan o rullade fram o tillbaka Flört Så kl. 6 gav jag upp o klev upp i stället.. haha, fyller du år? elr vill dom bara vara snälla?

Zandra - Ja, dom väger lika mycket men hon är 2cm längre bara ju Glad var iof för 2veckor sedan o växer snaabbt gör dom.. hehe.. Ja hoppas magen fixar sig nu ..
  • 7 michelingodingar

am zandra: säger tack här oxå och ja men kom du så ska du få tårta lexan o abbe skulle baka chokladtårtan som var med i icas reklamblad denna veckan(eller ja här var det ett recept med på en tårta i reklambladet) men dom skippar körsbärssylten och smälta choklad som skulle vara på o har bara grädde på chokladtårtanTungan ute

har funderat på om det är nån fas oxå för han har ju sovit superbra ända fram tills för ca en månad sen så jag får väl hoppas detta ger med sig snart!!

hoppas det blir bättre med hennes mage med den ersättningen istället då!!

madde:ja verkligen 2,5 månad det hade jag då inte gått med på!!
    usch ja behöva kliva upp i ottan är inte kul det heller alwin var ju sån så man fick kliva upp 05 på morgonen bläää
    ja jag fyller år idag

suck ger upp alwin leker klängapa idag oxå får försöka o aktivera honom innan han river huset OCH mig

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)