• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Pilea

xgirl:
    Nä, Alve var bara trött o hade somnat tidigare! Annars brukar vi natta dom samtidigt, men dom sover i samma rum så egentligen är väl inte det optimalt eftersom dom hetsar upp varandra. 

Skönt att Arvid somnade lätt igår

Ain:
    Skoj med bio! Det var hundra år sedan man var iväg på det!

am zandra:
    Men inte ska du skämmas för det, är väl ingen som ska bry sig vart ni får pengar ifrån! 

Härligt att Linn gjorde som du sa o sov så bra Men hon verkar vara en bestämd liten dam

Kul att kostymen var så fin!

Madde01:
    Härligt att ni fick en mys-fredag även om du somnade tidigt!

Hi hi, verkar som alla ungar sov bra inatt

Barbamammans...
    Kul att få se badrumsbilder!

Jo då, gjorde väl en del fynd idag på klädbytardagen, men det var mycket skit också, en del trasigt o smutsigt som dom inte fick sålt. Köpte ett par ecco höst-skor till Tyra, Adidas goretex till Alve, inne tofflor med sula till dagis, gympa-skor, vinterjacka till Alve, en stor brandbil, en docksäng, 2 bebislekasker, en barnradio med nytt pippi-band + en plysch-dress till Max. Gav 355kr för allt

Det hade gått jättebra med Max, han åt lite ersättning o sov sen mest hela tiden. Jag åkte med en kompis o hennes man o son kom tidigt imorse o käkade frukost med Robban o barnen.
    Sen kom vi tillbaka o lunchade o fikade hos oss. Efter dom åkt hem gick vi på promenad o lekte lite i en park. Sen drog R iväg till Bauhaus för o kolla efter lite krafs till olika renoverings-projekt.

Nu är det snart dags för middag, kikar in senare!

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Xgirl83
    Pilea: Jaha, då förstår jag hur ni gör med nattningen. Men vilka fynd du gjorde!! Jag sålde ett par Viking Goretex på Tradera nu precis och för dem fick jag 280 + frakt och du fick ju två par bra skor plus mycket mer för inte så mycket mer pengar.

Zandra: Trist att Linn är i en sån fas, men vad bra att ni fick en så bra natt! Duktig tjej som gjorde som hon blev tillsagd.

Barbamamman: Kul att badrumsrenoveringen är igång! Skrämmande att det började droppa vatten! Det är ingen risk att ni måste renovera ännu mer då?

Madde: Låter som ni hade en väldigt mysig kväll igår.

Idag har vi haft en riktig hemma-fixar-dag. Jag har städat vårt sovrum som bara har blivit stökigare sedan Arvid föddes. Jätteskönt att få det gjort. Andreas har formaterat om min dator, kört bort skräp m.m. Min mamma tog med sig Selma iväg en stund så att hon kunde få bli lite aktiverad också.

Selma bara vägrar sova ikväll. Tror det är för att hon är på väg att bli förkyld, vilket jag också är på väg att bli. Andreas är ute och tar ett par öl. Jag såg fram emot att ha en lugn kväll ensam men jag har bara nattat Selma hela kvällen ju och snart är det dags för sängen... Hon sitter bredvid mig nu och tittar på När Harry mötte Sally (!).
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Madde01
    Barbamamman- Skönt att ni ska få renoverat badrum nu då.. Usch, kan förstå att du blir nervös när det börjar droppa vatten skulle jag också bli..

Zandra- Ja det är skönt när han väl sover bra numera Flört Känns som att våra barn är i samma fas.. haha, igår var han faktiskt snäll mesta delen av dagen ..Hna vill ju absolut inte heller ligga i vagnen, det får man fixa när han har somnat DJUPT. För han ska nämligen somna sittandes ... hel tokig har han blivit Tungan ute Börjar ju undra när denna fas ska ta slut ? .

Pilea - Vad mycket saker du fick för så lite pengar, vad kul Glad Det är ju skti bra det .. Mysigt o leka i lekparken med barnen Skrattande

Xgirl- Skönt o få det städat iaf, sambon hade storstädning i köket igår kväll Tungan ute Vet inte vad som flög i han .. hehe. Vad jobbigt när barnen inte kan sova Rynkar på näsan Hoppas du fick lite egen tid framför  tvn iaf Skrattande

Usch, idag är det tvättstuga Rynkar på näsan  Sedan åker sambon o jobbar då ska jag o Julius gå ned o hälsa på min pappa har vi bestämt .. trevligt det, faktistk längesedan man träffade han ..
  • lunaria

Pilea: oj vilka bra fynd, så kulSkrattande
    skönt att det fungerade bra att Max stannade hemma med pappa .
    oj hade ni fint väder som var ute igår på lekparken?? här var det väldigt omysigt väder kan jag säga, kändes som man skulle frysa ihjäl!!

jodå, bestämd är bara förnamnet .

folk bryr sig mer än vad man tror faktisk om att man inte har jobb och sådant. känns hemskt för alla kan ju hamna i den situationen, men det är väl som allt annat, folk tror väl som vanligt att sådant inte kan hända just dem .

x-girl: usch, jobbigt att ni allihopa börjar bli förkylda . synd att det inte blev en sån kväll du hoppats på!! skönt med fixardagar ibland .

Madde: tror Linn verkligen börjar få tänder så det är väl därför hon är så grinig hela tiden..ja skumma idéer våra ungar har . tråkigt med tvätt, men kul att ni ska iväg!!

det som uppskattas här hemma är att Linn sover som en ängel o att Noah äntligen gör det han med . hon sov i ett sträck till 5.20 imorse. hon passar på när hon blir 5 månader minsann . sen ville hon iofs inte somna om förrän 6.30, men då sov hon till 7.40. sedan hade vi lite morgonmys och jag minns inte sist vi låg kvar i sängen till 8.30!! så länge sov Noah . jag tog en dusch här för jag tappar så mycket hår så håret såg ut som en risbuske . har planer på att komma ut lite mer idag då solen faktiskt skiner utanför. vilken underbar morgon. men Linn somnade nyss, usch tror stackarn har så ont pga tänder så hon gnäller extremt när man matar henne..får hoppas de snart kommer upp!! igår när vi skulle köpa ersättning hade de istället slut på den här sempern, men vi har inte märkt nn skillnad när vi gett henne nan igen så jag undrar om inte det var något annat skumt förut..

• Madde01
    Zandra - Kan det vara tänder på g fast man varken känner elr ser dom? För jag hade en känsla i början att det var det på g, men såg inget o kände inget ...  Ja, det är trevligt.. Speciellt när pappa ringer o säger att han tänker bjuda på god mat också Glad Ska få flygande Jakob, har inte ätit det sedan jag flyttade hemifrån då sambon inte gillar det Tungan ute Vad skönt för er att dom sovit så bra .. Tappa hår, jo tack det är bara för namnet här Rynkar på näsan Känns som man blir skallig snart ju.. Tur att man hade så tjock hår innan .. haha..
  • 7 michelingodingar

pilea:oj vilka fynd o till så billigt pris med och skönt att det hade funkat med max!!

am zandra. ok ja brio är nog populära vagnar o jag kan förstå varförFlört jag älskar briovagnarna men enda brion vi köpt helt ny är brio sitty för dom är ju svindyra!!

tycker du badrummet såg bra utFörvånad å jag skäms ögonen ur mig för att det är sååå fult,gammalt o bara bläääkigtTyst ja fönstret är nogot jag tycker om!! tänk dig att vi har 2 såna rum som garderober något lite smalare o lägre i taket är dom och dom är en på var sida i rummet som abbe o filippa har nu o ena är smockfull med leksaker funderar på o kolla igenom o sälja av en massaSkrattande

ok visst ibland kan väl en del råd o tips vara bra men herregud tror folk man är helt dum när dom ger tips om hur man kan söka jobb suck jaja idioter finns det gott omFoten i munnen

xgirl skönt o få lite undanröjt, tråkigt att du inte fick någon lugn kväll igår men det är väl så typiskt när man tänkt sig något!!

madde. trist med tvättstuga usch finns ju roligare saker o göraFlört

ang vattnet så var det pga dom plockade bort elementet i badrummet som det sipprade vatten det går några rör o grejjer där sa maken men dom rev ju upp golvet o allt där inne så det var lungt men jag fick torka inne i sovrummet några ggr i gårObestämd vi trodde ju det skulle vara totalt genomruttet med tanke på hur mycket mögel som var på väggarna men snacka om att vi blev helt paffa för det fanns inget mögel alls bakom tapetenFörvånad utan det satt bara på själva tapeten dock var det lite grann bakom badkaret men ytterst lite grann som nu är åtgärdat!!

måste få lite tips ni kan ju se bilderna på badrummet och nu är frågan ska man ha matta(våtrumstapet) över hela snedtaket eller om vi ska sätta dit en träpanel, det är tänkt att det ska vara en bård upptill men det kommer ju bli helkonstigt med tanke på snedtaket så frågan är ju panel eller en svart bård.....jag måste bestämma detta idag då mattläggaren kommer i morgon för o få veta hur vi ska ha det samt vilka tapeter och golv vi ska ha så han kan beställa det tills onsdag!!

usch inatt har inte agathon varit rolig han vaknade innan 23.30 somnade inte om förrens efter 00,30 sen har han varit orolig o bökig hela natten och varm som en kamin så jag tog en temp o han hade bara 37,7 o det är ju ingen feber direkt sen så fort han är vaken så kör han in sina små nävar i munnen o gnor o gnor o dreglar som en tok så jag funderar på om det kan vara att han känner av tänderna!!

• 7 michelingodingar

madde och am zandra:haha tror banne mig vi har tre små som hamnat i nån fas tog så lång tid o skriva mitt inlägg så ni hann skriva om dett amed tänder oxå!!

madde:jo då det kan vara tänderna som spökar jättelänge för dom utan att man känner eller ser dom!!

am zandra:vad skönt att hon sover så bra nu!!

• Glittrax

hej! nu har jag ju inte hängt med alls här eftersom jag varit så dålig, men tror faktiskt illamåendet börjat släppa nu, iallafall är det inte lika extremt som tidigare! sååå skönt!

Här är så kallt idag! 4 plusgrader men strålande sol..

Här är också klädbytarmarknad denna helg, funderar om jag ska gå iväg på den själv, för det är mkt lugnare då än att ha med barn!

Pilea: vilka fynd du gjort! är så himla kul att få så mkt för så lite pengar!

Barbamamma: kul att renovera badrummet men lä'skigt att det droppade vatten!!

I går var vi på kalas, eller rättare sagt Nova var bjuden på kalas till Nils som fyllde 3 år,  de var 5 barn och det var lämpligt, en tjej till.. men hjälp vad killarna röjde.. märks ju hur olika killar och tjejer leker... efter en stund så satte sig Nova  och den andra tjejen i soffan och kikade på en film som stod på medans vi vuxna fikade...

de fick ju en påse godis på kalaset och Nova är ju inte van att äta godis, sen var det inte alls nåt barnvänligt godis utan bl a vita sockerbitar i segt skum om nån vet vad jag menar, fyrkantiga bitar, livsfarligt anser ju jag, (och vi hade precis innan suttit och pratat om HLR för småbarn)..... mycket skumgodis som Nova inte kan äta..hon tuggade en och den bara växte i munnen...

men men.. det var ett mysigt pippikalas!  självklart fick hon ju äta upp sitt godis här hemma, de bitar hon kunde äta, för hon fick påsen då vi skulle åka hem..

men hur tänker ni? äter era barn godis?

hoppas det är ok att jag hänger med här ändå fast jag stundvis mår väldigt illa,?   försöker hålla koll på vad som händer hos er alla..

• 7 michelingodingar

glittrax:klart du ska hänga kvar
    skönt att illamåendet börjar ge med sig lite iaf!!

dom där "sockerbitarna" tycker jag oxå är lite otäcka för dom är så stora!!
    ang godis så ja mina får, jag är inte alls så där hysterisk som många är ang socker osv men här håller vi stenhårt på de minsta att godis får dom endast fredagar!! ja ibland på lördagen oxå men oftast får dom bara på fredagen.de 3 stora får ju månadspeng så de köper ju som dom vill.

• Madde01
    Barbamamman- Ja, någonting måste det ju vara på g iaf här Rynkar på näsan Usch vad jobbigt för dig att ni har en strulig natt, Julius vaknade 1 i natt o gnällde lite, så fick han äta sedan somna om.. Och sen vakna han 5.30 så fick han ligga lite brevid oss i sängen. men då bara busar han Tungan ute Alla våra små är lika.. haha...

Glittrax - Men usch, vart bor ni där det är så kallt? .. Och klart du ska hänga kvar, du svarar när du har tid o ork.. Så kan du sitta o kika på hur vi andra har det i våran vardag Tungan ute hahaa
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)